Wat als je een operatie gehad hebt bij je pony en nog steeds

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofie189

Wat als je een operatie gehad hebt bij je pony en nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:16

Wat als je paard een operatie gehad heeft en daarna nog steeds niet goed loopt.

Omschrijving;
hallo,
mijn zus heeft een d-pony en na een keer oefenspringen wat hij al heel vaak gedaan heeft verstapt hij zich daarna is het paard 3 maanden kreupel. we hebben met hem een operatie gehad en de dierenarts zij dat hij een ontsteking had en dat er wat vocht ingespoten moest worden in zijn 2 voorbenen zodat hij weer vering krijgt in zijn benen. we hebben daarna 1 dag laten staan en weer opgehaald we hebben een trainingschema gekregen waarbij stond 4 weken stalrust daarna 2 weken in de wei daarna langzaam opbouwen dat hebben we nu allemaal gedaan en blijkt vandaag het paard tog weer niet goed te lopen, het lijkt wel dat hij geen kracht meer heeft en op sommige momenten hem pijn doet.

Weet iemand hier een oplossing voor of is het beter het paard een half jaar te laten staan?
-of een geneeskundig iemand die de pijn weg kan halen adressen graag

alvast hartelijk bedankt

sofie189

Re: Wat als je een operatie gehad hebt bij je pony en nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:24

het is natuurlijk altijd fijn als iemand hier ervaring mee heeft gehad een paard die dit ook heeft gehad

clara

Re: Wat als je een operatie gehad hebt bij je pony en nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:37

Terug gaan naar de kliniek die hem/haar geopereerd heeft. Die zullen hier wel ervaring mee hebben.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:05

wat voor operatie heeft hij gehad?

mijn paard is in April geopereerd aan zijn voorbeen en ze zeiden dat ik na 6 weken kon beginnen met stappen
maar ik vond dat veel te snel en ben sinds van de week aan de hand gaan stappen en vandaag voor het eerst erop
en veel stap en 2 kleine stukjes ong 50 meter in draf
ipv 6 weken rust heeft hij 4 mnd rust gehad

ik zou als jouw paard niet goed loopt hem meer rust geven.
bij mijn paard is een botstukje van 8mm weg gehaald en ik heb vanuit de kliniek 2 flessen [ a 100 euro p/st ]mee gekregen om het gewrichts vloeistof weer aan te vullen.