Wie heeft dit ook meegemaakt. Wij hebben onze mooie d pony te koop staan. En nu wil het geval dat ik vandaag een mail kreeg volgens mij uit het buitenland. Deze meneer(mevrouw) wil dat ik een paypal rekening opent en dan maakt hij het geld over en dan wil hij weten waar hij( Het transportbedrijf die hij zegt hij al heeft geinformeerd) weten waar het transsportbedrijf onze pony kan ophalen. nu zijn mijn vragen hoe veilig is paypal. Ik heb ook al gehoord dat als hij het geld heeft overgemaakt en de pony op transsport staat dat hij dan het geld weer van de rekening kan afhalen. En moet ik dit doen ik vind het zelf nogal vreemd maar heb gelukkig ook nog nooit een pony hoeven te verkopen. Ik hoop dat iemand dit heeft meegemaakt
Oke ik vind het ook al raar ik mag niet weten waar de pony heen gaat en het is onze lieverd. Het is al zo moeilijk als hij weg moet en dan krijg je dit. Ik ben laatst ook al bedonderd door eventuele kopers. Ik vertrouwde dat ook al niet. en ik heb gelijk gehad.
Bedanbkt mariska maar ik weet ook niet alles
Anoniem
Geplaatst: 27-08-11 20:39
Ik heb mijn pony anders ook op zo'n manier verkocht. Alleen ik heb gezegd de pony alleen te verkopen als ze het gewoon overmaken naar mijn bankrekening en als ik meer informatie kreeg over waar ze zou komen te staan. Verder moest de pony natuurlijk wel gekeurd worden en hebben we uitgebreid mailcontact gehad, niet zo kortaf als dit. Reageerde in eerste instantie niet op de mails, maar ze bleef maar mailen. Inmiddels hebben ze de pony een paar maanden en ze heeft er echt een gouden plekje. Dus het zijn niet altijd oplichtingspraktijken.
Maar ik zou dit niet vertrouwen, en al helemaal niet als je niet eens mag weten waar de pony terecht komt...
Mmm ik zou niet zeggen dat het negeriaanse fraude is. Ik ben bezig geweest om een merrie in amerika te kopen en dat zou ik via paypal doen omdat het een stuk eenvoudiger is dan met de bank. Nu is de koop niet doorgegaan ivm de keurig.
Maar als ik jou moet geloven Caira, dan zou ik dus ook negeriaanse fraude plegen terwijl ik oprecht bezig was en ook de verkopende partij hier geen enkel probleem mee had.
Als je de eigenaar van het paard kent kun je het gokken, maar 99 van de 100 keer zijn dit soort dingen echt fake.
femmie1968
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-11 20:47
maar kunnen ze het geld weer van zo`n paypal rekening af kunnen halen??? Ik wil alleen maar dat onze pony een goed plekje krijgt dat is toch niet zo raar.
Helaas werden wij met de verkoop van onze pony enkele jaren geleden door onervarenheid mijnerzijds (ook nog nooit eerder een pony/paard verkocht) frauduleus benaderd. Ik heb hier ooit eerder mijn verhaal gegaan zodat ik hierna graag wil verwijzen. Ik neem aan dat dat mag? [TAO] HELP! een oplichter stuurt mij een mail!
Ik hoop dat het je helpt met de verkoop van de pony en mijn ervaring is dat je echt wel voorzichtig moet zijn. Door eigen onervarenheid ben je toch voor zo'n oplichter een gemakkelijk doelwit.
HCRanch
Geplaatst: 27-08-11 20:57
femmie dan nog is het echt fraude!! niet op ingaan. Vraag maar eens een tel nummer en dat je ze wil spreken, dan hoor je nooit meer wat.
Heb dit ook meegemaakt en hier in USA is het nog erger
oke Wat zijn er toch rare mensen op deze aardbol gelukkig is niet iedereen zo. Ik zal hem mailen en vragen om een telefoonnummer. Ook had ik al gevraagd welk transsportbedrijf eventueel de pony op zou halen maar dat krijg ik ook niet te horen.
ik ben ook bang dat het fraude is, dit gebeurd erg vaak. Maar als je het zeker wilt weten gewoon meer informatie vragen, mailen enz. Maar een paard wat betaald zou worden en dan gewoon opgehaald zonder verder enig contact zou toch al de nodige vraagtekens moeten oproepen???????
nou ja ik vond het allemaal ook raar maar ik stelde maar vragen en vroeg om zijn telefoonnummer en ik heb sinsdien niks meer gehoord dus dat zegt wel weer genoeg