Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Moet wel zeggen; hij was afgelopen najaar geschoren ivm show. Had dus iets meer warmte nodig
Kay is ook echt een mietje. Staat al te rillen bij een paar flinke druppels regen en neemt dan een sprintje richting de schuilstal. Voor hem heb ik een bucas smartex rain, dat is fleece gevoerd en echt 200 % waterdicht/winddicht. In de winter heb ik oa een winterdeken met hals voor hem.
Angela schreef:Een 200 gram is een mooie tussenmaat, niet te dun, niet te dik. Bij iets hogere temperaturen zou je ook alleen een fleecedeken eronder kunnen doen.
Je kunt de combi onderdeken met daarover regendeken ook gebruiken voor een paard dat (al dan niet gedeeltelijk) is geschoren. Dan is 200 gram voor de winter echter wel weinig, of er moet maar een heel klein deel geschoren zijn.
200 gr. leek mij idd ook een mooie maat. Kan begrijpen dat het als winterdeken in z'n geheel dan net wat te weinig is. Aan de andere kant, als je echt een winterdeken gebruikt, hebben ze die meestal toch wel heel veel op in de winter, en dan lijkt mij 1 winterdeken fijner voor het paard dan een onderdeken + regendeken. Daarnaast heb ik ze het liefst ongeschoren. Hoe de Welsh merrie dat deze winter gaat doen qua training, zal afwachten zijn. Mocht het echt nodig zijn, laat ik haar wel (deels) scheren. Misschien alleen iets bij de hals, zodat ze igg haar warmte kwijt kan.
Angela schreef:Persoonlijk heb ik voor mijn paard:
Een regendeken ongevoerd
Een 200 grams deken voor daaronder
Twee gevoerde regendekens van 300 grams (voor het grootste deel van de winter en zodat ik tussendoor ook kan wassen)
Voor extreme kou kan ik dus altijd nog de 200 grams onder de 300 grams doen.
Zo staat hij straks het grootste deel van de winter met 1 deken, en slechts een deel met 2. Ik vind 1 deken ook prettiger werken, maar ja, het kost je wel een klein vermogen aan dekens zo
Slim bekeken! Als je geen ervaring met dekens hebt, denk je daar soms niet aan. We zullen zien, de (ongevoerde) regendeken is inmiddels besteld, kan nu evt. rustig op zoek gaan naar een onderdeken 200 gram, maar haast heeft het niet.
Maar dat hoeft straks dus niet altijd meer, heel fijn.