Onderdekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Onderdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 13:03

Wat ik mij afvraag is of speciale onderdekens, ook als ze evt van een ander merk zijn dan de bovendeken, naar de zijkant wegglijden? :? Ik heb wel eens een wollen deken met voorbevestiging en staartriem onder een WB deken gehad, maar die gleed toch helemaal weg. Wat zijn jullie ervaringen met onderdekens, zoals bv een onderdeken van Rambo onder een ander merk deken? En qua ligging mbt kaal schuren schouders/manen?

Marije_jiplover

Re: Onderdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:38

Die Rambo dekens blijven heel erg mooi liggen. Schuren niet en glijden niet, ook niet als je ze niet aan de voorkant aan de bovendeken bevestigt.

Harry19987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:36

Ik heb ook hele goede ervaring met rambo dekens.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:39

Ik heb hele goede ervaring met eurohorse. Ze hebben een heel goede pasvorm waardoor glijden voorkomen wordt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:30

Ik gebruik verschillende merken dekens, ook over elkaar, maar heb nog nooit gehad dat de ene ten opzichte van de ander ging schuiven. Rambo staat erom bekend goede dekens te maken, die goed op hun plek blijven liggen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:15

Ik heb een Amigo bovendeken en als onderdeken heb ik er 1 van Harry Horse met aan de zijkant een paar spleten waarbij je de kruissingels van de bovendeken doorheen kan halen. Vind het zelf een goede en fijne combinatie.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:18

Mijn ervaring is dat onderdekens wel goed blijven liggen. Kwestie van goed opleggen en dan goed vastmaken voor zover dat mogelijk is. Zorgen dat hij niet al schuift als je de bovendeken erop legt.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:01

Ik heb een onderdeken van harry,s horse en een boven deken van harry,s horse en ze blijven heel goed op elkaar leggen moet ik zeggen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 19:21

C_arola schreef:
Ik heb een Amigo bovendeken en als onderdeken heb ik er 1 van Harry Horse met aan de zijkant een paar spleten waarbij je de kruissingels van de bovendeken doorheen kan halen. Vind het zelf een goede en fijne combinatie.

Dat is slim, waar de singels van de bovendeken door de onderdeken gaan. Even onthouden! :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:41

Ik gebruik de dunne Dominick dekens met kouder weer als onderdekens en die blijven echt perfect liggen!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:06

Ik heb dr een van pagony. Ik doe een extra dekensingel om en maak de bilriemen van het bovenste deken aan de onderdeken vast, en dan blijft hij redelijk liggen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:07

Aaah ik haaaaat onderdekens :=
Alleen die dure, maar die zijn natuurlijk weer zo duur.
Nee, doe mij maar gewoon een paar dikke dekens, en dunne.
Staldeken gaat wel gewoon over elkaar, er gaat ook een outdoordeken over een staldeken, maar onderdekens?
Vind ze echt vervelend, vooral die zonder buiksingels oid, heb hem al laten vermaken maar hij trekt bij de schoft..

Hopefull_Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 01:07

De rambo onderdekens blijven perfect liggen. Maar die kun je aan de achterkant dan ook de sluiting van de staartkoord vast klikken. Andere merken onderdekens of zweetdekens zonder kruissingels ook al heb je een dekensingel vind ik toch snel schuiven, trappen ze erop, en daar ging mijn deken..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:54

Wollen dekens zijn ook niet bedoeld als onderdeken, net zo min als fleecedekens.
Ik gebruik als onderdeken altijd een dunnere staldeken, met kruissingels. Dan heb ik nooit last van scheefhanden oid.

Heb overigens altijd dekens met nylon voering, blijft mijn paard superglad onder. Heb een ongelooflijke hekel aan (onder)dekens met (poly)katoenen voering. Schuurt vaak aan de borst en de vacht blijft er lang zo mooi glad niet onder als onder nylon.