Hoi, nadat mijn beide lipica laarzen binnen een jaar gesneuveld zijn en ik er gewoon echt klaar mee ben, ben ik op zoek naar simpele zwarte laarzen met een korte brede kuit.
Omdat mijn leren laarzen in reparatie zijn heb ik via Sissi ruitersport in Koudekerke een paar extra rijlaarzen aangeschaft.
Het betreft de Horze kunstofleren rijlaars met elastiek inzet en rits aan de achterkant. Ik heb zelf ook korte en brede kuiten en ook nog een maatje 37 erbij. Heb ze nog niet zo lang maar ben er tot nog toe tevreden over. De laarzen zitten bij mij redelijk hoog maar zijn wel zo soepel dat ik er geen last van heb en ze moeten volgens mij nog iets inzakken. Gewoon na het rijden ff spons erover en weer als nieuw. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan, maar ja, voor 55€ ben ik al tevreden met een jaar. Wilde eerst chaps aanschaffen, maar degene die ik mooi vond en nog korte laarsjes erbij had ik niet voor dat geld.
quartel
Geplaatst: 26-08-11 15:00
Ik heb hier nog een paar liggen. Ik heb ze gebuikt voor mijn korte dikke kluifjes maar rijd nu western en dus gebruik ze niet meer.
Ik heb geen interese in tweedehandslaarzen want anders had ik wel een topic op EA gezet Ik wil het puur weten dat als het nodig mocht zijn ik snel nieuwe laarzen kan halen.
kalaio
Geplaatst: 21-09-11 19:34
Weet niet of het aan mij ligt of aan de laars, maar de rits is nu al stuk. Mag de laarzen gelukkig terugbrengen en andere uitkiezen.
thermo laarzen? het word toch weer brrrrrrrrr kout dit jaar (als ik meneer van het weer mag geloven) thermo laarzen zijn vaak korter..
moonfish13
Geplaatst: 22-09-11 15:39
Mountain horse laarzen? Die heb je in verschillende kuitmaten. Daar hebben ze meerdere maten in zover ik weet. Zelf heb ik de sportive highriders, die zijn wat strakker.
Die van mij waren rond de 200-250 euro. Ik pastte ook niks uit de hele winkel trouwens, als het bij de voet goed zat waren ze weer veel te lang. De Mountain horse sportive highrider pas ik wel. Inmiddels zijn ze wel wat te ruim bij mijn kuit gezien ik afgevallen ben helaas.
Tja, ik weet niet of je de kwaliteit goed genoeg vindt, maar ik heb hele gewone (overigens rubberen, is dat een probleem?) laarzen van Swing. Je hebt ze in verschillende kuitmaten, dus die van jou moet er ook wel bij zitten denk ik.
Heb het inmiddels al weer niet nodig. Stomme lipica's zijn gemaakt en neem voor mijn verjaardagn volgend jaar nieuwe zwarte petries. Maar dan alsnog heb ik niet de reacties gehad waar ik op gehoopt had voor een eventueel back up plan, helaas.
Ik heb zelf ook brede korte kuiten. Sinds een jaartje of 3 heb ik nu petrie laarzen met een rits aan de achterkant. Ze zitten voor mij echt perfect en er is nog nooit iets kapot aan gegaan. In een ruitershop kunnen ze je meestal ook wel helpen qua model
Jenny_B
Geplaatst: 11-10-11 16:22
Weet niet hoe kort en breed je zoekt, maar ik heb ze van Petrie. Heb ze alleen een keer op laten rekken.