Garantie op Petrie rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Garantie op Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:56

Hallo iedereen!

Ik merkte zondag toen ik m'n laarzen aan het poetsen was dat de rits van mijn rechterlaars aan het loskomen is. Het stiksel is gerafeld, rits is nog bruikbaar, maar soepel toeritsen is een risico.
't Gaat om Petrie rijlaarzen met een rits schuin vooraan, ik denk de Olympics, maar ben 't niet zeker.

Deze zijn in december opgemeten bij Kerckhaert ruitersport (België) en in februari geleverd.
Eigenlijk op mijn voet (standaard 38) na, zijn die volledig maatwerk, dus het zou niet mogen dat die nu al kapot gaan.
Ze beginnen eigenlijk net goed soepel te komen :')

Ik veronderstel dat deze nog onder garantie vallen, kan iemand dit bevestigen?
En als ik deze opstuur, hoe lang zou ik mijn laarzen kwijt zijn?
Het gaat hem niet om het geld, maar als ik mijn laarzen 8 weken kwijt ben, kan ik ze evengoed binnensteken bij m'n schoenmaker.
Kost mij dezelfde 10 euro die ik anders aan diesel zou verrijden en dan kan ik mijn laarzen binnensteken als ik een weekje op vakantie ben.

Bienotje

Re: Garantie op Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:28

Voor garantie zul je op zijn minst de bon nog moeten hebben en kun je het beste gewoon even telefonisch contact opnemen met de ruitersportzaak waar je ze gekocht hebt ;) Je mag idd verwachten van laarzen met rits dat ze langer meegaan, de winkel zal dus vast wel mee willen denken aan een oplossing. :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:33

Petrie geeft geen garantie op ritsen, maar je kunt het proberen..Je bent ze dan wel een poosje kwijt.. Ik zou naar de ruitershop gaan waar je ze hebt gekocht, misschien kunnen zij wat voor je doen.

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:37

anders mail je petri gewoon even, dan weet je waar je op kan rekenen.
geloof niet dat er garantie op de risten zit!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:58

Heb ondertussen even kort gebeld met de ruitersportzaak, er zit idd geen garantie op de ritsen
MAAR
de ruitersportzaak zelf geeft wel garantie

Enige minpuntje is dat ze over de telefoon niet kunnen zeggen wat ik 't beste doe, dus ik moet sowieso langs.
Ligt niet echt bij de deur, maarja. Ben dinsdag in Gent en dus halverwege, rij na m'n herexamen wel even door :)

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:25

ohw dat is een toffe regel van die ruitersportzaak!
hopen dat ze wat voor je kunnen doen.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:36

Ik had half mei ook petries gekocht, bij divoza. Bij mijn oude viel de hak er nog net niet af dus het was hoog tijd voor nieuwe. Ik kocht de petrie glasgow(280 euro) met het idee dat een wat duurdere laars langer mee ging. Elke keer na het rijden maakte ik ze weer schoon met speciaal spul wat ik erbij had gekregen en ik deed het dus precies zo als op de doos stond. Ik reed er alleen wedstrijden mee en heb er een paar lesjes mee gereden. Na nog geen 10x gebruikt te zijn is mijn rist dus ook uitgescheurd, niet de rits zelf maar ook dat stofje ernaast.
Ik al beetje chaggie want dat hoort gewoon niet na 10x.... Maar goed, wij naar divoza: ja er zit geen garantie op de rits, is jullie dat verteld? Nou... Toen brak men klomp echt.. :(
Wij best wel boos geworden want hiervoor koop je niet zulke dure laarzen!
Ja nou toen zouden ze het daar wel proberen te maken, in de zadelmakerij. En dan zouden ze bellen als dat gelukt was, geen telefoon gehad. Na een week heeft mijn moeder opgebeld, ja het was heel druk dus ze wisten niet waar de laarzen nu waren maar waarschijnlijk waren ze naar petrie of gestuurd... En die hadden nu vakantie...
Een paar dagen later zouden ze terug bellen en dat is weer niet gebeurd!
Nu ben ik ze gewoon al 1,5 maand kwijt en ik krijg niks te horen! Wat een slechte service... Ik dacht dat divoza wel wat beter met zijn klanten om mocht gaan nadat ze nu zoveel concurentie krijgen van de EJ.
Ik wil nu gewoon echt mijn laarzen en ik betaal geen cent! Dit kan je toch niet maken na 10x gebruik? Als ze nou een jaar oud zijn oké.. dan snap ik best dat je dan de reparatie moet betalen.
pff ik moest het even kwijt :')

gelukkig regelt jou ruitersportzaak het wel netjes :j!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 12:36

Hahah Wietske, ik snap het :D
Bij is het eigenlijk dus de haakjes, het plastic, dat los aan het komen is van dat nylon eronder... Niet echt de rits zelf ook die uitscheurt.
Ik wist het ook niet dat Petrie geen garantie gaf op de ritsen (is toch een teken dat het hun zwakke plek is?) en toen ik het vroeg aan de telefoon gaven ze toe dat dat inderdaad zo is. Da's wel een minpuntje ...

Ja, 't is niet mijn vaste ruitersportzaak, maar een vrij grote en bekende hier in Vlaanderen...
Moet gelukkig nog dingen hebben en zoeken achter een teugel, dus de rit brengt wel op :)

Ik hou jullie op de hoogte ;)