leuke en simpele oefeningen gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharon90

leuke en simpele oefeningen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 23:25

hallo,

ik heb een paard die nog niet toe is aan rijden ivm zijn verleden wel wil ik nu oefeningen gaan doen op de grond om zo een goede band te krijgen.
zij is erg angstig als het gaat om veranderingen en kan zich soms dan helemaal verliezen en uit haar dak gaan..
nu wou ik vragen of iemand leuke oefeningen weet om dat met haar te gaan doen op de grond .. niet te moeilijk omdat ze het allemaal nogal spannend vind maar ze vind het wel leuk om bezig te zijn..

/3 alvast bedankt!

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:58

Heb je iets van een bak ofzo ter beschikking? Misschien kan je dan iets van zeilen, pionnen, balken etc. neerleggen. Een soort van schriktraining ervan maken. Misschien helpt het haar om wat minder schrikkerig te zijn en jou te vertrouwen dat het zeil helemaal niet bijt als je eroverheen loopt. :)

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:29

misschien gewoon grondwerk lessen nemen de instucteur kan kijken wat geschikte oefeningen zijn voor de combinatie. en vanuit daar evt verder werken naar het rijden als jullie daar aan toe zijn.

sharon90

Re: leuke en simpele oefeningen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 23:32

bedankt,
grond werk doen we al en dat gaat opzich wel goed ook al blijft ze wel verlegen..

Laaavo

Re: leuke en simpele oefeningen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:50

Dit vind ik altijd erg leuk om te bedenken!

Je kunt..

Longeren
Tussen de dubbele longe
Balkjes lopen
Parkourtje lopen
Slalom lopen
Mischien een schrikparcour (op het laagste niveau) met dingen waar zij zeker weten niet bang voor is, daar kan ze ook meer zelfvertrouwen van krijgen.
Buiten lopen (Zonder verkeer?)
Wijken voor druk oefenen, dus op de minste beweging achterwaarts, voorwaarts, en opzij gaan
Daarna kan je ook wijken aan de hand proberen

Zit er iets tussen wat helpt ? :)