Een klein stukje historie over het paardje.
Grace is een nu 2 jarige tinkermerrie die als jaarling bij mij kwam en weinig mee gedaan is.
Na trainen kunnen we nu netjes stappen aan de hand en op een afstandje lopen. Alleen is mevrouw het er totaal niet mee eens met draven aan de hand in een afgesloten ruimte als een bak of in de wei (we hebben een stuk wei waarin gewerkt wordt en geen bak) dit uit zich in naar je handen happen (dit is nu opgelost want bijten is een no go dus een flinke uitbrander. Alleen kijkt ze nu nog zeer nukkig.
Dit gedrag heeft ze niet als je buiten met haar gaat lopen en een stuk draven dan loopt te lekker met haar oortjes erop naast je mee. Los in de weide draaft ze ook gewoon rustig haar rondjes.
Nu is dit opzich niet zo erg maar we nemen haar dit jaar weer mee naar de keuring om zich ook op vreemd terrein te leren gedragen en dan zou het leuk zijn als ze ook vrolijk kijkt tijdens het lopen.
Met lopen hebben we al diverse dingen geprobeerd:
* lange lijn zodat ze vrij kan lopen naast je
* korte lijn zodat ze steun heeft
* met een drijver erachter die haar een klein beetje activer houdt.
* ze is ook nagekeken door de dieren arts en kan niets vinden waardoor ze buiten wel loopt en in een bak/wei niet
Veder weet ik niet wat we kunnen veranderen aan het lopen in een bak terwijl het buiten waar we meestal aan een loslijntje lopen het wel altijd netjes gaat ze wordt dan alleen wel eens wat te enthousiast of baasje heeft zo weinig conditie dat ze het tempo niet zo lang kan volhouden
Hier een foto dat ze het wel kan (is keuring vorig jaar waar ze zich ernstig misdroeg)

en los
http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... G_2591.jpg
en een filmpje van vandaag. (zet je geluid uit mijn ma loopt heerlijk te beppen), ze kijkt hier ook wel stukje vrolijk maar dat is dus een zeldzaamheid.
http://www.youtube.com/watch?v=VSJ0CWrv ... tube_gdata
Hopelijk weet iemand een oplossing of moet ik het maar accepteren dat ze zo doet en ben ik het paard te vermenselijke?
Alvast bedankt
)