tegen de wand van de bak duwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GelderseRoos

tegen de wand van de bak duwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:14

Een paard op onze manege genaamd Dana is gekend omdat ze mensen tegen de wand duwt/stampt tijden het galopperen. Er zijn , maar enkele die haar onder controle kunnen houden en buiten dat is zo ook super lief.Ik heb het ook al eens voorgehad en heb toen mijn been gekneusd. Nu moet ik binnenkort weer op haar rijden en ik moet haar van mijn rij instructeur naar de kant laten kijken , maar er wel van houden. Weet er iemand nog tips? En zou het helpen moest ik mijn zweep langs de buiten kant houden? _/-\o_

Ragdollcat

Re: tegen de wand van de bak duwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:16

Ik zou helemaal niet op dat paard gaan rijden, want het is het niet waard om mijzelf te laten kneuzen door een manegepaard te gaan rijden waarvan het bekend is dat ie dat doet, je lijkt wel gek, want je betaald dik voor om te gaan lessen/rijden op een manege. Laat ze maar eerst dat paard behoorlijk opvoeden en africhten, dat hoeven de klanten niet te doen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:18

Probeer anders op de tweede hoefslag te galoperen,met de buitenteugel begrenzen buitenbeen er goed bij houden zodat je ze naar binnen kunt drukken. Binnenbeen erbij zodat ze om je been buigt. niet met de verkeerde stelling gaan galoperen, ze valt naar buiten en dat moet je zien te voorkomen door te begrenzen
Paardje zoekt gewoon steun aan de bakrand, dat is echt niet met opzet om de ruiter pijn te doen

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:24

Evelyne79 schreef:
Probeer anders op de tweede hoefslag te galoperen,met de buitenteugel begrenzen buitenbeen er goed bij houden zodat je ze naar binnen kunt drukken. Binnenbeen erbij zodat ze om je been buigt. niet met de verkeerde stelling gaan galoperen, ze valt naar buiten en dat moet je zien te voorkomen door te begrenzen
Paardje zoekt gewoon steun aan de bakrand, dat is echt niet met opzet om de ruiter pijn te doen

Ah oké bedankt , zal ik onthouden en ik weet dat ze het niet met opzet doet want buiten in galop is het echt een prachtig en lief beestje.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:26

Ragdollcat schreef:
Ik zou helemaal niet op dat paard gaan rijden, want het is het niet waard om mijzelf te laten kneuzen door een manegepaard te gaan rijden waarvan het bekend is dat ie dat doet, je lijkt wel gek, want je betaald dik voor om te gaan lessen/rijden op een manege. Laat ze maar eerst dat paard behoorlijk opvoeden en africhten, dat hoeven de klanten niet te doen.

Ze doet het niet bij iedereen hoor. Mijn vriendin rijdt minder lang dan mij , maar heeft echt een band bij dat paard en bij haar doet hij het niet.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:28

linky1997 schreef:
Ragdollcat schreef:

Ze doet het niet bij iedereen hoor. Mijn vriendin rijdt minder lang dan mij , maar heeft echt een band bij dat paard en bij haar doet hij het niet.

omdat die vriendin van jou dat op kan vangen, ligt echt niet op persoonlijk vlak. paard zoekt steun en je vriendin kan hem dat bieden zonder dat hij dat bij de bakrand gaat zoeken

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:36

Ja kan zijn , ik ben namelijk vaak nerveus als ik op Dana moet rijden. Maar bij andere paarden lukt het wel om er goed mee te rijden en met haar niet. De eerste keer dat ik op Dana reed was toen ik leerde galopperen en toen kwam ik er met een gekneusd been af. Sindsdien vertrouw ik Dana niet helemaal meer..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:49

kijk en dat straal je uit. als je haar gaat "rijden" dan zal ze dat minder snel doen, niet alleen op haar meeliften maar haar laten weten wat je van haar verwacht.
Ze doet het echt niet met opzet. ze zoekt steun, als jij haar die steun gaan geven zal ze dat niet meer doen

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:00

Ik weet niet of het wel zo verstandig is om ruiters als jou op dat paard te laten rijden. Niet dat ik jou niet vertrouw hoor maar het lijkt me niet prettig om op zo'n paard te rijden en van alles te kneuzen. Het klinkt mij nogal gevaarlijk zo en je weet duidelijk niet hoe er mee om te gaan.
Heel begrijpelijk dat moet je ook leren, maar je instructrice zal je daar wel tips voor moeten geven want alleen kun je zo'n paard niet rijden.
Vanaf de computer kan ik je weinig tips geven hoe je haar aan moet pakken. Probeer eventueel de binnenhoefslag te galopperen zodat je de wanden niet kunt raken. Misschien dat het dan wat beter gaat.
Je zweep aan de buitenhand houden is een goed idee. Hij kan dan minder goed tegen de kant aan botsen.
Veel succes!