Heb even wat vraagjes voor de ''kenners'' hier. Ben niet bekend op dit forum dus hoop dat ik em in de juiste rubriek zet...
Misschien een domme vraag maar moet je voor paardrijles altijd (gelijk) een eigen paard hebben?? zal even uitleggen waarom, Lijkt me wel gaaf om (een) paard te rijden(en te hebben) maar weet natuurlijk niet of het wel zo leuk is dat het lijkt..... Vroeger vond ik het eigenlijk een beetje raar voor een jongen en had ik er ook weinig geld voor dus ben er nooit mee begonnen, inmiddels vraag ik me af waarom eigenlijk niet dus ik dacht dan ga ik gewoon alsnog doen.
Voel me natuurlijk alleen een beetje voor l*l lopen als ik een willekeurige manege binnestap om zoiets te gaan vragen, veel jongens lopen er toch al niet en eigenlijk ben ik ook weer niet heel jong om nu pas ermee te beginnen.
Hoop dat iemand me een (klein) beetje kan helpen....
txs alvast
wonder007
Geplaatst: 24-08-11 18:33
Nee, een manege is waar manegepaarden gestald staan. Waar je dus op kan rijden, anders heet dit pensionstal
troi
Geplaatst: 24-08-11 18:34
nee hoor, manege bellen en vragen of ze rijles op gehuurde paarden aanbieden. As je er eentje hebt gevonden gewoon een keer een proefles boeken. Leuk joh!
Werecat
Geplaatst: 24-08-11 18:35
Voor paardrijles heb je niet meteen een eigen paard nodig hoor, wel heel leuk dat je rijlessen gaat doen. En het is niet raar om te vragen hoor , maar je kunt natuurlijk ook naar een manege bellen als je dat fijner vind. Iig heel veel succes!
lisa_vita
Geplaatst: 24-08-11 18:36
Nee, op een manege staan paarden van de manege, waar je dus les op krijgt.
ik rijd nu op een pensions stal waar ik een verzorg pony heb (maar das anders want dat zij onze buren) dus in jou geval zou ik ook gewoon bij een manege binnen stappen en anders bellen
Er zijn maneges waar ze beginnerslessen voor volwassenen hebben. Want Rocco, je bent echt niet de enige die op latere leeftijd bedenkt te willen gaan paardrijden. Als ik jou was zou ik eens gaan informeren bij de maneges bij jou in de buurt of beginnerslessen voor volwassenen hebben en, als je dat belangrijk vindt, of daar ook mannen in meerijden. Je kunt ook bij verschillende maneges een keertje gaan kijken/meerijden om te zien of het wat voor je is en of de mensen je bevallen.
Nee hoor, ga naar een manege toe en dan kan je zo een paard huren en een uurtje les nemen. Dan kan je vaak 1x per week een les nemen
Prisjee91
Geplaatst: 25-08-11 14:08
Inderdaad bij maneges langsgaan. Mocht je het niet prettig vinden om gelijk in een grote groep te gaan rijden kan je eventueel ook eerst een aantal privélessen nemen om te kijken hoe en wat.
Muztang
Geplaatst: 25-08-11 16:14
ja kunt gewoon eens wat maneges bellen de manege waar ik heb gereden hadden ze zelfs een speciale mannenles je zou ook kunnen vragen of je in een les zou kunnen beginnen waar nog meer mannen in zitten misschien vind je dit leuker waar ik nu rijd rijden ook best veel mannen
Of er jongens rijden maakt mij niet uit, wil zeker prive les volgen, heb niet veel trek om als nobody in de paarden te gaan staan stuntelen naast paar meisjes die al heel hun leven al rijden... ben geen 15 meer... (maar ook weer niet heel oud:D) Als ik les neem moet wel goed zijn niet in een hele groep, ff kijken of ik nog even zz kan gaan halen Zal vd week mn moed is bijelkaar rapen om een paar maneges in de buurt te bellen..., of heeft iemand nog een goude tip voor de omg. gorcum - dordrecht??
Op de meeste maneges zetten ze je als volwassen, beginnende ruiter echt niet tussen een groep dames die 20 jaar jonger zijn en al veel ervaring hebben hoor. Op de maneges waar ik heb gereden hadden ze een speciale volwassenenles, en hielden ze ook rekening met hoeveel ervaring iedereen had. Naar wat ik ervan gehoord heb was dat altijd super gezellig Ik kom niet uit die regio dus kan je verder niet echt iets aanraden. Maar ik zou op verschillende plekken gaan kijken, ieders smaak is anders dus je vindt vast wel iets waar het leuk is.
Leuk in ieder geval, veel plezier en welkom bij de club!
Joh, je word echt niet zomaar tussen de gevorderden gegooid als beginner, dat is voor de personen die al wel kunnen rijden ook zeer vervelend! Bel gewoon een paar maneges, dan zie je zo hoe en wat
Superleuk! Ik zou eerst eens gaan kijken bij een aantal maneges, en bij een leuke lessen volgen. Als je na een tijdje goed rijdt, en je het je kan veroorloven en je het echt leuk vindt, lekker een paardje kopen. Maar daar zou ik wel even mee wachten. Wie weet vind je rijden helemaal niet zo leuk, of komt er meer bij kijken dan je denkt. Succes!!
fl0wer
Geplaatst: 26-08-11 23:06
Er zijn op veel maneges speciaal lessen voor volwassenen die willen leren paardrijden. Bij verschillende maneges informeren, desnoods per e-mail en daarin gewoon je vragen stellen, langsgaan kan altijd nog. Ook kun je informeren hoe groot de groepen zijn, als je niet van grote groepen houd, weet je dat ook gelijk. Er zijn ook maneges die met max 5 ruiters in een groep rijden maar je hebt ze ook waar je met 15 rijd. Priveles is natuulijk ook een optie, is wel 3 keer zo duur maar heeft als voordeel dat je wel meer aandacht krijgt. Een proefles is meestal ook wel mogelijk en uiteraard krijg je niet meteen een paard voor gevorderden. Je zou ook eens kunnen kijken bij het westernrijden, hier zijn meestal wel wat meer mannen te vinden. Succes en je vragen zijn niet raar hoor
kobuss1
Geplaatst: 26-08-11 23:09
leuk! op manege rijden op manegepaard! Bij ons waren er ook gewoon jongens/mannen hoor dus schaam je niet! Lekker doen wat jij leuk vind toch!
Voor paardrijles heb je niet persé een eigen paard nodig je kan altijd een manege bellen, daar staan pony's waar je gewoon op kan rijden bij ons op de manege zijn er ook jongen en mannen, Je moet gewoon doen wat je leuk vind