[EG]Gez oud-eigenaren van Haflinger Lucas/Dior, 13 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saar0203

[EG]Gez oud-eigenaren van Haflinger Lucas/Dior, 13 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:23

Wie o wie kent deze pony, is een oud-eigenaar of weet wie oud-eigenaren zijn van deze Haflinger (xarbier?). Zij naam in het paspoort is Luca, maar hij werd bij in ieder geval de mensen voor ons al Dior genoemd. Hij is van 1 januari 1998 (bijzonder geboortedatum :P) en staat geregistreerd bij het NRPS. Zijn levensnummer is HBR 210737*98.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De enige dingen die ik weet zijn:
- de vorige eigenaar was C Niemeijer uit Eexterveen, Drenthe
- in 2001 heeft Dior zijn entingen gehad van diergeneeskundig centrum De Vallei uit Woudenberg, hierna ook niks meer in paspoort te vinden.

Ik heb deze pony sinds november vorig jaar in mijn bezit en we hebben aardig wat met hem te stellen gehad. Het is een ontzettend gevoelig paard en ik heb het gevoel dat hij het één en ander meegemaakt heeft. Ik zou heel graag willen weten of dit klopt en zo ja hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat, zodat ik beter op zijn gedrag in kan spelen.

Alvast bedankt iedereen!!

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 22:07

Natuurlijk zijn tips, over manieren om hem op een andere manier te vinden, ook welkom!!!

tinkervrouw

Re: Gez oud-eigenaren van Haflinger Lucas/Dior, 13 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:11

de vallei woudenberg even bellen die slaan ook dingen zoals eigenaars num op ..
wie weet kom je dan verder ....

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 23:09

Ik heb hun vanmiddag net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wat zij idd aan informatie vrij kunnen/mogen geven. Toch bedankt voor de tip!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:13

Over de geboortedatum; alle paarden/pony's die geen papieren hebben en waarvan de ouders dus onbekend zijn krijgen als geboortedatum automatisch 1 januari. Daarnaast mag de fokker of eerste eigenaar zelf beslissen bij welk stamboek het paard/pony wordt geregistreerd. Raar maar waar. Mijn haflinger staat geregistreerd bij het shetlanderstamboek. :+

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 13:50

Haha nou idd, daarom had ik het er ook bijgezet. En over dat stamboek, mijn shet staat geregistreerd bij het gypsy cob stamboek. idd een beetje omgekeerde wereld, haha.

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:53

Bekend is nu ook dat Dior ergens tussen 2009 en 2010 op een manege in Stadskanaal gestaan heeft of in ieder geval daar gereden werd.

loutjexx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:25

Best mevrouw,
we lezen toevallig uw berichtje omdat wij het stamboek nummer herkende graag zouden we in contact komen met u weet u misschien wat meer over lucas?
groet

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:42

loutjexx5 schreef:
Best mevrouw,
we lezen toevallig uw berichtje omdat wij het stamboek nummer herkende graag zouden we in contact komen met u weet u misschien wat meer over lucas?
groet

Saar0203 is al een tijd niet online geweest. Misschien kan je ook een mailtje naar haar sturen? Dat kan als je op haar profiel kijkt.