prijs voor een haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mispelbloem

prijs voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:42

Hallo!
ik reed op een ponykamp afentoe op een haflinger.
deze is terug gebracht naar de handelsstal waar hij vandaan kwam, omdat hij niet geschikt was voor de manege. Als hij mee op strandrit ging dan gooide hij iedereen eraf, rende de sloot in etc.
het was echt een lieverd in de wei, met opzadelen ook. alleen rijden op t strand kon bijna niemand hem mee nemen. in de bak was hij niet moeilijk maar je moest wel kunnen rijden en consequent zijn.

Ik hoorde dus dat hij naar die stal was gegaan. en ik was helemaal verliefd op dat beestje,
dus toen ik thuis kwam, meteen mn vader vertellen over de pony, hoe leuk die was. en dat ik hem persé MOEST kopen. mijn vader uiteindelijk toch overgehaald. ookal wou deze het eerst niet.
ik mocht die pony kopen. zolang hij niet te duur was.

het opmerkelijke vond ik dat hij stond aangeprijsd op marktplaats en de site van die stal (ik ga geen namen noemen) als hoe hij helemaal niet was.

brave haflinger.
geschikt voor de beginner
gewend aan de ZEE
geschikt voor de hele familie
iedereen kan er zo mee wegrijden
erg nuchter. ook buiten en met groot verkeer.

hij is niet braaf voor zo ver ik weet,
en hij ging niet mee met strandritten.
ja wel een paar keer. maar hij gooide mensen er dan vanaf etc.
en nuchter is hij ook niet.

maar ik wist dit dus ik wou hem nogsteeds kopen.
ik bellen naar die stal, vragen ze er 3000 ! euro voor.
toen zakte me de moed om hem te kopen wel in de schoenen

nu ben ik benieuwd op welke prijs jullie deze haflinger schatten

8 jaar oud
1.52m groot
stevig gebouwd
kan een dressuur proefje lopen, maar is nu getraind op B. (geen wedstrijden gelopen)
kan ook wel een leuk sprongetje maken. maar niet al te hoog.
niet geschikt voor beginners
zonder zadel gooit hij je er af.

ik zou graag van jullie willen weten hoe veel duur jullie hem schatten
(ik ga geen foto's plaatsen omdat het mijn haflinger niet is. en er waarschijnlijk een potentiële andere koper is)

liefs, fenna

amyz

Re: prijs voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:44

:oo

Geen optie om ze te bellen dat je de pony kent en wéét dat wat er op mp staat nonsens is? Zou zomaar eens kunnen dat ze dan behoorlijk willen zakken in prijs :P

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:48

ja ik hoop het. die man van die stal zei dat ik hem as zondag moest terug bellen, dan wist hij zeker of hij die pony had verkocht aan iemand anders of niet. maar hij staat nu bij iemand op proef. ik heb alleen het vermoeden dat hij wel weer terug komt naar die stal. dus als hij terug komt, ga ik dat zeker doen!
iemand anders schatting in prijs?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:51

Zelfs al was de haflinger zoals hij op marktplaats staat, dan nog is het veel te veel wat ze ervoor vragen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:53

gemiddeld! genomen word er momenteel tussen de 800,- en 1250,- voor een haf betaald.

let op,dit is een gemiddelde prijs.
een paard schatten die je niet kent en verder niets van weet is bijna onmogelijk.

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:54

mariska32 schreef:
een paard schatten die je niet kent en verder niets van weet is bijna onmogelijk.

ik weet het.. maar toch,, als ik ongeveer weet wat mensen zouden vragen voor een haf,,
dan kan ik naar die stal,, en ongeveer een prijs vragen van wat mensen denken,

lucietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:10

haha fenna jij en je wil om deze pony te kopen ( ik ga ook maar geen namen noemen :})
Ik denk dat ze op de handelsstal alleen met een zadel mochten proberen en dan is hij wel redelijk lief ( alleen niet zo voorwaarts).
overigens komt de heftige reacties aan het strand niet voort uit angst etc. deze pony is gewoon heel blij als hij het strand ziet, de pony is ook een keer in de sloot beland maar ik weet niet wat de oorzaak hiervan is.
Deze pony was eerst ook makkelijk maar werd steeds vervelender dus ik denk dat hij met een ruiter die stevig in zijn schoenen staat ( zoals fenna haha) hij er zo weer bovenop is en zijn slechte gewoontes afleert.
Zonderzadel weet ik niet wat er met hem is gebeurd maar zodra je er op zit is dit een rodeo en lig je er binnen een paar seconden af nou ja eigenlijk voor dat je er normaal op zit.
Ik hoop zeer dat de mensen die deze pony nu op proef hebben hem op alle vlakken uitproberen ( buiten ritten en ook zonderzadel ) zodat ze weten wat hun te wachten staat.

Heel spijtig dat Fenna net een pony MOET hebben die zo duur is ( in vergelijking met wat hij waart is)

het gaat hier om wel een mooi gebouwde haflinger en die wordt aangeprijsd als goed ingereden zeer verkeersmak en allround in te zetten.

het is natuurlijk een waarschijnlijk niet zo verkeersmakke zeer opgewonden die nog wel iemand nodig heeft die hem de laatste dingen afleert/bijleert.

ik hoop dat dit een aanvulling geeft.

liefs, Lucie

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:19

Ik vind 3000 voor een Haf best HEUL VEUL!
Max 1500 lijkt me voldoende.
Als ik zo hoor hoe de pony in de loop van de tijd is gaan doen, heb ik het gevoel, dat er iets in de rug niet helemaal goed zit. Als je dat goed weet te krijgen, dan zou je er wel eens een hele leuke pony aan kunnen hebben.
Ook het in de sloot belanden kan nadelig geweest zijn voor de rug, dus een goede toekomst zou er best wel in kunnen zitten!
Zonder zadel kan ook altijd een probleem blijven.
Mijn merrie, waar mensen van 6 op kunnen, daar kun je ook niet zonder zadel op zitten, maar dat hoeft toch geen drama te zijn?

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:21

Tendance schreef:
ook altijd een probleem blijven.
Mijn merrie, waar mensen van 6 op kunnen, daar kun je ook niet zonder zadel op zitten, maar dat hoeft toch geen drama te zijn?

nee inderdaad. maar misschien is het toch nadelig voor mensen die zonder zadel willen rijden. of willen uitstappen. hmm ik hoorde dat het een slechte stal was. ik zou er zelf ook nooit een paard kopen, alleen ik wou deze hoe dan ook hebben. misschien zit er inderdaad iets in de rug. omdat ik van 9 van de 10 paarden hoor dat er iets niet goed is. en als ik er overna denk zou het inderdaad zeer goed kunnen

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:25

Ik bedoel meer, dat ik er een paard niet voor zou laten staan. Dan maar met zadel.
Als het voor jou HET paard is, maar je kunt er niet zonder zadel op, dan zou ik dat op de koop toenemen.
Geven en nemen noem je dat toch?
Ik zit ook graag zonder zadel op een paard, maar helaas ik moet kiezen in dit geval en helaas zit ik dus op een zadel!

lucietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:27

ik geloof dat het op strandrit soms wel goed ging en soms dus helemaal fout ( hier ben ik niet helemaal zeker van, maar ik geloof van wel)

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:27

ik ben het helemaal met je eens.
en ik denk. dat ik het als er geen medice reden voor is,
ik het er best uit zou kunnen krijgen
maar ik denk alleen de eerste beste beginner die dit niet weet er na het rijden er even zonder zadel in de bak een rondje op wil. en die er dan naast ligt.

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:28

lucietjee schreef:
ik geloof dat het op strandrit soms wel goed ging en soms dus helemaal fout ( hier ben ik niet helemaal zeker van, maar ik geloof van wel)

hij ging maar een paar keer mee en gooide iedere keer die persoon eraf. wat ik hoorde

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:29

Mispelbloem schreef:
ik ben het helemaal met je eens.
en ik denk. dat ik het als er geen medice reden voor is,
ik het er best uit zou kunnen krijgen
maar ik denk alleen de eerste beste beginner die dit niet weet er na het rijden er even zonder zadel in de bak een rondje op wil. en die er dan naast ligt.

Maar als zij hem koopt, dan is dat probleem er toch niet? dan weet zij, dat ze er niet zomaar zonder zadel op moet gaan zitten. Het wordt dan eigen...

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:31

ja ik wil hem dus kopen :D maar alleen het probleem is, dat hij heel misschien al weg is naar iemand anders. waar hij nu op proef staat

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:31

Dat is dan een kwestie van afwachten en als hij verkocht wordt aan die mensen, dan heeft het niet zo mogen zijn.
Maar heb je ook een link naar de mp pagina?
Ben nu wel benieuwd naar de Haf.
Mag ook via pb.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 23-08-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lucietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:32

van wat ik hoorde ging het soms wel en soms niet goed maar ik ga er van uit dat jij gelijk hebt :)
maar tot zoverre kon deze pony alleen maar in de bak met een zadel en een goede ruiter rondlopen ( even kort samengevat)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:33

lucietjee schreef:
van wat ik hoorde ging het soms wel en soms niet goed maar ik ga er van uit dat jij gelijk hebt :)
maar tot zoverre kon deze pony alleen maar in de bak met een zadel en een goede ruiter rondlopen ( even kort samengevat)

Oefening baart kunst.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:38

Ik zou er niet meer dan 1500 voor geven dat is volgens mij een redelijke prijs voor een haf. En ik zou hem voor de zekerheid nog laten keuren mocht er dan iets zijn. :)

lucietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:51

nog even in op de rug kwestie.

ik weet niks zeker hoor !! maar van wat ik heb gehoord was deze pony vooral heel enthousiast en was er geen kwestie van pijn of angst ( dit is alleen wat ik heb gehoord ik heb niks daadwerkelijk gezien) en in de vreugde zou hij nogal wat bokken en stijgeren.

@tendance
dat is waar maar ik bedoel even voor de prijsschatting want ik gok dat als fenna de eigenaar zou worden hij over een halfjaar lekker (zonderzadel) naar het bos kan :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:55

Zoals ik al eerder noemde, max 1500 euro

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:32

oke dank jullie!
ik ga hem als hij niet verkocht wordt op proef nemen
en hem hier thuis laten keuren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:36

Gewoon even afwachten!

carlijn22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:37

hihi, hij was wel gewend aan de zee....
alleen denk ik dat ze 't beetje anders bedoelden... _O-

ik zou schatten min. 800, max. 1800, het is dan geen sterpony, maar bedenk ook, als je een paard koopt, dat het paard kopen het prbleem niet is. de begindingen alleen al. denk aan een halster+touw op goede maat, miss. nieuw tuig, voer, stalbedekking, hoefsmit, verzekeren, dierenatrs, en dan kom je wel over de 3000. en je moet een paard niet alleen in een wei zetten, het heft gezelschap nodig, zelfs al zou jij 24/7 naast hem staan
Laatst bijgewerkt door carlijn22 op 23-08-11 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mispelbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:38

carlijn22 schreef:
hihi, hij was wel gewend aan de zee....
alleen denk ik dat ze 't beetje anders bedoelden... _O-

hahahahaha die is goed