Lid van rijverening voor de westrijden, kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WM_

Lid van rijverening voor de westrijden, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:23

Hallo, als dit onderwerp niet goed staat meld het even.

Ik had een vraagje; ik rijd momenteel een paard van iemand anders en wil hiermee graag wat wedstrijd gaan proberen (mits die allemaal mogelijk is). Ik ben alleen al jaren geen lid meer van een rijverening. Nou heb ik al wel gevonden dat je een startkaart nodig hebt, en om die aan te vragen lid moet zijn van een vereniging.
Nou vraag ik me af of het mogelijk is om lid te zijn van een vereniging zonder daar lessen o.i.d. te nemen, maar puur zodat je een startkaart bij het knhs kan aanvragen. En bovenalles wat daar dan de kosten ongeveer voor zijn zodat ik in ieder geval een richtprijs heb. Kan deze informatie in ieder geval op de websites van maneges in mijn omgeving nergens vinden.

Alvast bedankt!

jihoe

Re: Lid van rijverening voor de westrijden, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:24

ik betaal 27 euro

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:27

Dat is heel afhankelijk van je vereniging, je moet eerst een vereniging zoeken waar dit mogelijk is.
Dan betaal je daar lidmaatschap en dat ligt maar net aan de vereniging hoeveel dat is.
Plus lidmaatschap van de KNHS (rond de 40,-) en de kosten voor (het aanvragen van) je startkaart.

taraxamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:28

Ik betaal 55 euro! Maar informeer goed naar de prijzen want bij sommige clubs moet je ''entreegeld'' betalen!. Het ligt ook aan de club waarbij je zit, is het een actieve club? mijn club organiseert buitenritten bbq en zyn voor clubleden, gratis of met korting!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:39

Het is handig om te vertellen welke plaats je woont,
er zijn namelijk verenigingen waar je alleen via start maar niet voor naar les hoeft.
Dit verschilt kwa prijs ook per vereninging maar ook zeker per provincie enz.

ik zou moeten opzoeken wat ik betaal aan die vereniging.
daarnaast komen dan nog de kosten van startkaart 44.10 coupons 18,30.
abo paard en sport 29,90 afdracht KHNS 15 euro ong.
en ik betaald 35 euro aan de vereniging.
Als je paard nog niet wedstrijd heeft gereden moet hij ook geregistreed worden en dat kost ong. 25 euro.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 12:00

Het paard heeft al wel officiele wedstrijden op niveau gereden, met haar vorige eigenaresse. Dus dan mag ik aannemen dat ze al wel geregistreerd staat?
Aangezien ik totaal geen idee heb van de kosten even ter verduidelijking: de genoemde kosten zijn deze per maand / kwartaal/ jaar?
Bedankt voor de reacties zover!

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:04

De meeste verenigingen bij mij in de buurt (overijssel) nemen als tarief: 100 euro rijdend lid zonder les, en iets van 165 euro rijdend lid met les. De kosten zijn per jaar.
Daarnaast komt dan je startkaart en je coupons nog.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:05

Per jaar ;)

Dus KNHS 40/45 (lidmaatschap + paardensport)
Startkaart 45
+ lidmaatschap vereniging (ik betaal 45)

Coupons is maar net hoeveel je er gebruikt

Als je paard al eerder heeft gestart hoeft hij niet geregistreerd te worden dus dat scheelt dan weer..

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:13

Ik ben lid van de Ronde Venen in Mijdrecht. Kosten hiervoor zijn 11,50 per jaar.
Volgens mij is dit een van de goedkoopste verenigingen. Hier komen inderdaad nog wel alle andere kosten bij, maar scheelt zo vergeleken met rijverenigingen in de buurt zo'n 90 euro!

Ik rijd in de regio Twente en kan me dus niet plaatsen voor de kampioenschappen. Was ik toch niet van plan :D Rijd echt alleen maar beetje in de buurt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:26