Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nu was ik gezegend met een 24/7 trekpaard hebben wij hele brede bermen en kleigrond, word bij ons dus niet superglad omdat het ervoor behoorlijk omgeploegd is in de regen. Hebben regelmatig in dikke sneeuw gegaloppeerd. Alleen met smeltend sneeuw ben ik een stuk voorzichtiger en op steen. 
Malenka schreef:Ja, natuurlijk kun je rijden in de sneeuw. Let wel op de staat van de ondergrond. Als er auto's op rijden kan die bijvoorbeeld heel glad zijn om dat eerdere sneeuwlagen plat zijn gereden. Ook als er een nieuw pak sneeuw op gevallen is. De buitenbak is meestal te ongelijk omdat het vaak eerst modder is voordat het gaat vriezen. Maar als de bak goed vlak is zijn er geen problemen. Hier bij ons in het bos zijn er wat zandvlaktes. Dat is al snel mooi droog. Hierdoor was de toplaag nog zacht toen de sneeuw viel. Omdat daar ook geen verker komt konden we daar afgelopen winter zelfs nog galoperen door de sneeuw!
Mijn paard heeft geen ijzers. Heeft je paard wel ijzers dan zul je een aantal voorzorgsmaatregelen (eerder beschreven) moeten nemen om uitglijden tegen te gaan.
Paar sfeerplaatjes:

alsof je enkels en tenen afbreken....