Na jaren op een pensionstal te hebben gestaan heb ik nu mijn 'eigen' weide met stallen.
Nu de mogelijkheid daar was, heb ik mijn andere droom gelijk waargemaakt!
Een fjorden ruintje van 2,5 jaar!
Nu staan ze ruim 2 weken samen, en elke keer probeer ik die 2 bij elkaar te zetten in het weiland. Nu is dit de eerste dag even 'fout' gegaan en heeft mijn merrie het fjordje flink in elkaar getrapt (hij was overigens niet op zijn mondje gevallen en trapte flink terug). Nu ben ik hier zo van geschrokken dat ik ze uit elkaar heb gehaald.
Nu probeer ik elke keer opnieuw om ze bij elkaar te doen, maar zodra ik mijn merrie maar een misstap (lees kont direct naar hem toedraaien en gericht weer uithalen, hem in een hoek drijven en gelijk erop los trappen) naar mijn fjordje zie doen krijg ik helemaal de zenuwen en trek ik ze weer snel uit elkaar om ze vervolgens weer (naast elkaar) in hun aparte weide te zetten....
'snachts staan de 2 ook naast elkaar in stal (kunnen elkaar zien en ruiken). Heb expres 2 hooinetten gehaald en die hang ik naast elkaar zodat ze samen 'delen'. (mijn merrie heeft ook nogal last van voerneid....goh, is er iets nog wel leuk aan mijn merrie
haha).Voorheen heeft zij ook altijd in een kudde gestaan en dit is vrijwel altijd goed gegaan..
Ben ik nu echt een miep, en moet ik ze flink uit laten vechten tot het 'over' is, of doe ik er slim aan om ze (voorlopig zoiezo) uit elkaar te laten?
Ik heb een uitloop stal, welke ik van de winter graag zou willen gebruiken. Maar dit kan natuurlijk alleen als mijn merrie mijn fjordje niet wil vermoorden.......
Hier zet ik ze er altijd een paar dagen naast elkaar zodat ze aan elkaar kunnen wennen en dan gaan ze de kudde in... Er zijn wel eens wat trappen uitgedeelt, maar dan is het meteen duidelijk wie er de baas is
Pas als er bijv een uur achter elkaar aan word gejaagd en er 1tje niet opgeeft zou ik ze uit elkaar halen... Maar dit heb ik tot nu toe nog nooit meegemaakt en heb al heel wat dieren bij elkaar gezet...