Ik heb een KWPN merrie die ik een tijdje geleden heb gekocht.
Nu wil ik deze laten registreren op mijn naam. Staat tot op heden op naam van de fokker.
Word ik beter lid van KWPN hiervoor? Dan moet ik enkel het orgineel registratiebewijs opsturen. Maar deze hangt volgens mij (als ik het juist deel voorheb) vast aan het paspoort zelf. Het registratiebewijs wordt dan op mijn naam gezet? Maar het paspoort niet? Maar moet dan dan 62,65 euro betalen als lidgeld tot en met januari. Plus 18,55 euro registratiekosten.
Of beter van niet? Dan moet ik het paspoort in zijn geheel opsturen? Het KWPN- registratiebewijs wordt dan niet op mijn naam gezet maar het paspoort wel? Daarvoor moet ik € 42,10 (exclusief BTW) betalen.
Klopt dit wat ik zeg? Wat is het verschil dat mijn naam op het registratiebewijs of in het paspoort zelf komt?
Ben er ook nog niet helemaal uit, maar denk dat als je even de zoekfunctie gebruikt je al veel kan vinden en anders even bellen met het KWPN
Succes!
taverno
Geplaatst: 24-08-11 14:29
Je kan ook het KWPN mailen voor die vragen hoor.
S_en_Z
Geplaatst: 24-08-11 14:33
Ik heb pasgeleden ook gebeld.
Naar wat ik begrepen heb is als je op het stamboek + paspoort jouw naam wil hebben staan moet je de hele kliek aangetekend verzenden en voor stamboekverandering ben je verplicht lid te worden.
Voor alleen het paspoort kun je ook alleen je paspoort opsturen met een brief erbij waarin duidelijk vermeld staat dat je geen lid van KWPN wil worden maar alleen het paspoort op naam wil laten zetten.
Goed.. nu zie ik persoonlijk geen toegevoegde waarde om het stamboekpapier op naam te laten zetten.. tenminste.. niet als je geen behoefte hebt om met het paard naar keuringen te gaan.. heb je dat wel dan moet je zowiezo lid blijven van het KWPN.
Met maar 1 paard vind ik lid worden van het KWPN belachelijk veel geld per jaar.. als ik nou fokker, hobbyfokker of iemand die veel naar keuringen gaat en daar koopt etc. was dan zou ik me wel als lid aanmelden.
Waar het mij om gaat is dat het paard op mijn naam staat als ze er een chip langshalen en dat ik kan aantonen dat het mijn eigendom is.
Het paspoort is het belangrijkste want die MOET je bij je hebben als je je paard over de weg vervoert.
Als ik straks mijn paard op naam laat zetten is het dus alleen op paspoort Of ik laat haar op naam zetten van iemand waar ik bevriend mee ben met een contract dat ik de eigenaresse ben en blijf. Dan kan ik gewoon met haar naar de keuring Mocht ik dat toch nog willen LATER.
En je moet je lidmaatschap altijd opzeggen.. ik denk zelfs een maand van te voren.. dus eind november.
Als jij niet opzegt wordt het altijd stilzwijgend verlengt en krijg je een mooie rekening op je deurmat