Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Sim_ schreef:Ik vind het niet netjes dat de eigenaar achter de rug van TS de DA heeft gebeld voor het keuringsrapport. Vind het ook niet kunnen dat de DA dat zomaar heeft gegeven. Mag ze wel de eigenaar van het paard zijn, maar ze is niet de opdrachtgever van de keuring geweest en heeft ook niks betaald waardoor ze misschien wat meer recht op het rapport had gehad.
TS ik zou de DA bellen en zeggen dat hij onjuist heeft gehandeld door dat rapport plompverloren aan die persoon te geven. Dat mag hij nl niet.

ShamalArabs schreef:Ik zal eens hetzelfde vraagstuk op een andere situatie toepassen.
Stel je bent op vakantie, er gebeurt iets met je paard (open wond, schuld ligt bij een ander) en degene wiens schuld het is laat de DA netjes komen en jouw paard behandelen op zijn/haar kosten.
Na je vakantie wil je wel graag even het rapport hebben van de behandeling, want je wilt weten wat er dan precies gedaan is, en dat mag, het is toch immers jouw paard?
Maar dan zegt de DA, jij bent niet de opdrachtgever en jij hebt de rekening niet betaald, dus krijg je dat rapport ook niet...
Zie je mijn punt hierin? Er is een behandeling (keuring) uitgevoerd op je paard, betaald door iemand anders, en je hebt toch het recht op een verslag van de behandeling (keuring) omdat het jouw paard is...
Vaak zijn grotere klinieken ook zo ingesteld dat de opdrachtgever betaald. dus bij veel stallen die collectief enten betaald de stalhouder (opdrachtgever) de factuur die ook aan hem/haar gestuurd wordt. De individuele eigenaren betalen weer ieder hun deel terug aan de stalhouder. En toch hebben die pensionklanten ook recht op inzage of een kopie van de factuur.
capopjekop schreef:Ik zie je punt Shamalarabs, maar vind de vergelijking niet helemaal gelijkwaardig. In het geval van de ts heeft de verkopende partij commencieel belang bij het rapport. Bij jouw voorbeeld is dit niet het geval. Ik neem aan dat de stalhouder in die kwestie het rapport zelf afgeeft aan de desbetreffende eigenaar.
meggiemeg schreef:Denk niet dat je de keurende dierenarts hier mee kunt lastig vallen.
Hij staat geheel buiten de afspraken die beide partijen hebben gemaakt.
Ik maak altijd de afspraak als ik een paard laat keuren. Bij goedkeuren zijn de kosten voor mij en bij afkeuren voor de koper. De verkoper heeft dan in mijn ogen ook recht op het rapport. Het is tenslotte zijn paard.
Dat deze het achter je rug om heeft gedaan is niet netjes maar om nu tegen de keurende dierenarts te zeggen ik betaal maar de helft vind ik niet netjes van jou kant.
Je hebt een risico genomen en bij deze verloren.