Kleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beginnerrr

Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 08:25

Hoi allemaal,
Ik wil graag wat leuke paardrijkleding aanschaffen. Ik heb nu een maandje gereden en heb tot nu toe gewoon wat donkere shirtjes uit m'n klerenkast getrokken (ik heb wel een rijbroek natuurlijk). Maar ik wil er eigenlijk wel een beetje leuk bijlopen. Maar ik heb geen idee wat voor kleren je draagt als het herfst is of winter. Rijd je jezelf snel warm? Ik vind een bodywarmer erg leuk voor tijdens het rijden en het verzorgen, maar dit is ook al snel te koud zeker? Hebben jullie kledingtips voor de herfst en winter? Voor de zomer kan ik gewoon een shirt met korte of lange mouw aandoen, lijkt me? Nou, ik hoop dat jullie me een beetje op weg willen helpen. :)

loisbr96

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:32

Ik rijd/poets altijd met een rijjas waar je makkelijk in kan rijden. Of met vest.
Veder draag ik nooit bodywarmers, maar dat is meer omdat ik ze neit lekker vind zitten.

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:40

Ik rijd gewoon met de kleding die ik alledaags draag, alleen met rijbroek eronder.
In de winter heb ik een warme bomberjack aan en trui of vestje met rits, kwestie van makkelijk uit te trekken als je het warm krijgt.

Verder geen speciale t-shirts ofzo. Gewoon dingen die makkelijk te wassen zijn.
Trek gewoon iets aan waar je je lekker in voelt en waar je makkelijk in kan bewegen.

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:45

Ik heb meestal gewoon een paardrijbroek aan en een trui of shirt met vest erboven. Heb niet echt speciale kleding voor paardrijden, op mijn paardrijbroek na dan.

tientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:23

Ik heb meestal mijn paardrijbroek aan en daar boven een shirtje en een fleece. Met laagjes kun je het meestal ook lekker warm krijgen als je het snel koud heb.

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:10

ik had laats op bokt.nl een paardrijbroek met bijpassend dekje gezien,
allebij van panterprint..
weet iemand misschien waar je die kan kopen/of bestellen ?

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:11

ik rijd gewoon met rijbroek en vest of trui in de winter, niks bijzonders

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:19

Ik heb toch wel rijkleding van verschilende diktes en verschillende lagen.

Als het straks iets kouder wordt dan draag ik een polo met lange mouwen. Als het dan nog iets kouder wordt dan meestal een t-shirt met een vestje eroverheen meestal ook een jas maar die gaat met mesten/poetsen/rijden uit. Als het dan nog kouder wordt dan een kolletje met lange mouwen en een (dikker) vest eroverheen met jas die ik uit kan trekken. Zo kom ik de witner wel door :D

Persoonlijk vindt ik het echt vies om 'gewone' kleren aan te trekken tijdens het rijden. Rijkleding is toch van stoffen gemaakt die vocht afdrijven waardoor je lichaam droog blijft en persoonlijk zweet ik veel minder in rijkleding als in katoenen 'gewone' kleding.

Beginnerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:36

Dank jullie wel, zo heb ik even een idee van de kleding die je draagt in de winter. Gelukkig duurt het nog even.

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:59

Thermokleding is ook heel lekker in de winter als je buiten gaat rijden!

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:07

Toen het vorige winter echt heel koud was, heb ik inderdaad ook een thermoshirt en thermobroek onder mijn normale kleding aangehad. Heb het nooit echt heel koud gehad.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:14

ik heb wat oude t-shirts die nog wel leuk zijn maar ik niet meer pas op een spijkerbroek, die draag ik dan met een rijbroek en dat gaat prima

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:05

hey
meschien kan ik je helpen
koop een goedkope trui en laat daar wat leuks via hema op zetten!!
en de shirts van red horse horka en joules zijn super leuk
wel wat duur maar dan heb je ook echt een tof shirt in huis
hoop dat je hierwat aan hebt
gr hackny

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:26

Ik heb het eigenlijk altijd warm bij het rijden en transpireer ook snel :oo . Ik heb daarom eigenlijk altijd van die sportshirtjes aan met van die vochtafdrijvende hemdjes er onder (van Falke). In de winter heb ik een ondershirtje met lange mouwen aan, maar het moet echt gaan vriezen wil ik een vest of iets dergelijks aan trekken, en vaak gaat die na 10 minuten ook weer uit ;-).

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:27

*sorry, dubbel* :+

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:17

voor de winter heb ik een paardrijjas van de ruitersport winkel.
dit vind ik fijner dan een gewone jas, maar je zou ook een dikke trui of vest aan kunnen doen.
kijk eens bij een ruitershop wat je leuk vind en lekker vind zitten om in te rijden

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:20

Ik rij in de zomer en winter altijd met polo's. Met vest in de winter. Ik heb een HV Polo fleecevest. Dat vind ik eigenlijk te warm om te rijden. Behalve in de regen want waterdicht is die wel. Behalve als het stortregent :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:01

Ik doe gewoon een t-shirt en een paardrijbroek aan. Als het erg koud is of als we naar buiten gaan een vest erover. Maar ik heb het heel snel warm als ik op mn knollie zit :P

carlijn22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:10

een niet al te dikke bodywarmer over een truitje ofzo in de herfst als het toch wel lekker weer is.
in de winter een dikke jas. in de zomer gewoon een t-shirt

carlijn22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:13

vaak als het warm is doe ik de chaps niet aan, alleen de schoentjes

__Kimberly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:32

Ik draag in de Zomer altijd Polo's van een Ruitersportzaak, Lange mouwe of Korte mouw en in de Winter vaak ook Polo's met dan een Vest erover of een Bodywarmer wat ook van een Ruitersportzaak komt. Vind de kleding van een Ruitersportzaak vaak het lekkerste zitten.