beleren pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

beleren pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 10:31

Allereerst geen idee of ik hier goed sta..

Mijn pony is 2,5 jaar jong het is een vrolijke en speelse pony.
De laatste tijd merk ik aan haar dat ze veel te veel energie krijgt en ze is ook tonnetje rond van al het lekkere gras haha..
Ik doe al wat grondoefeningen met haar en om haar zwaar aan het werk te zetten vind ik nog veel te vroeg.

Ik merk gewoon dat ze het losgooien enz wel een beetje zat is en wil toch wel wat met haar gaan doen.
Hebben jullie wat tips voor mij? misschien dat ik haar wel wat aan de lange lijnen kan zetten. Heb een hoofdstel gekregen van mijn vriend en daar reageerd ze prima op..

Ik weet dat ze NOG MAAR 2,5 is maar ik wil graag gewoon wat tips om met voorzichtig met haar aan de slag te gaan..
(VOOR DE DUIDELIJKHEID INRIJDEN WACHT IK ECHT TOT ZE 3 is!!!)

Ik heb geen ervaring met parelli etc.

Hoor graag jullie tips!

Groetjes Naomi *\o/*

Anoeska27

Re: beleren pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:06

Hij staat verkeerd, dit gaat over wedstijden. Ik tem even, dan kunnen ze hem voor je verplaatsen.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:10

Grondwerken kun je heel ver uitbreiden naar leuke oefeningen die niet belastend zijn voor je paard. Zou even via internet zoeken naar mogelijkheden en hier op Bokt vind je vast ook genoeg informatie.

Verder schriktrainingen en spelletjes? Lekker veel wandelen is ook nog een optie.

Dubbele lijnen zou ik persoonlijk mee wachten, maar dat ligt er ook aan wat je wil doen en hoe je het wil aanleren. Dus als je dat eerst uitlegt, is reactie geven wat makkelijker.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 11:37

Bedankt Anoeska27 dacht al dat het verkeerd stond haha!

@ DOOR Het is niet de bedoeling dat ik haar aan de dubbele lijnen zet gaat mij meer om dat ik misschien al wat longeer werk pak zonder hulpteugels etc. misschien dat ik dan spelenderwijs al met haar aan het werk kan.. ik noem de longeer lijn altijd de lange lijnen haha misschien niet helemaal goed van mij gecommuniceerd.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:34

Tja... wat betreft uitdaging zou longeren natuurlijk al iets toe kunnen voegen.
Wat betreft de leeftijd zou ik het zelf niet doen.... Maar hierover verschillen meningen natuurlijk enorm.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 08:53

Waar kan ik deze topic wel plaatsen?? misschien dat ik dan wat meer reacties krijg

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:44

Als je je topic naar Omgang en Paardengedrag zou verplaatsen, helpt het wel denk ik ;)

Verder kun je gaan wandelen met je pony, heel goede voorbereiding op laten. En leren halthouden en mee stappen en draven tijdens het wandelen. Laten wennen aan de fiets is ook heel handig.

Verder kun je dingen doen als schriktraining, stappen over balkjes (gewoon 2-3 balkjes en in stap erover heen), lange lijnen zou je mee kunnen beginnen, maar dan nog niet teveel figuren ermee rijden en je zou wat vd kunnen gaan doen

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:41

Bedankt Dilan1993.. ik zal hem even verplaatsen haha..
Ik heb gister voor het eerst met jaar op de dijk gewandeld nadeel van het wanelden bij ons is dat ze aan een dijk staat en daar ook vrachtwagens etc komen daar is de dijk echt veel te smal voor.. Ze vind het niet eng ofzoo maar het word zo smal dat stel ze schrikt wel (het blijven tenslotte paarden) en ze wel opzij springt dan heb ik dus een groot probleem.. we hebben wel een hoofdstelletje voor haar aangeschaft en daar reageerd ze enorm goed op!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:33