Januari starten, wanneer startkaart bestellen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannesugar

Januari starten, wanneer startkaart bestellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 18:56

Hallo bokkers :D
In januari ga ik starten met mn paard, maar ik vroeg me af waneer ik dan de startkaart moet bestellen?

En nog een vraagje:
Ik rij nog een ander paard, waar het zo goed mee gaat dat ik daar ook graag wedstrijden mee wil rijden. Maar moet ik dat 2 startenkaarten hebben of kunnen ze samen op een kaart ?? :o

Ik ben benieuwd! ;)

moelly

Re: Januari starten, wanneer startkaart bestellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:59

alleen vraag 2 kan ik beantwoorden, volgends mij moeten ze elk een eigen startkaart hebben.
Wel kun je, als je bv een hele stal vol paarden wilt gaan uitbrengen 1 startkaart kopen, voor alle paarden..
Maar die is natuurlijk duurder.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:17

Nog meer ?? :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:19

Je kunt je startkaart nu al vast bestellen, maar dan moet je er wel heel duidelijk bij zetten dat je 'm pas 1 januari 2012 in wilt laten gaan.

Per paard heb je een startkaart nodig.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:21

Dankje :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:27

Ik heb mijn startkaart aangevraagd eind september / begin oktober 2007 en 14 december 2007 gekregen voor 1 januari 2008 :)
Bij mij had dat wel eventjes geduurd zoals je ziet :)

En per paard heb je een startkaart nodig.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:33

Hoi,
Eea gaat nu via mijn knhs.
Startkaarten en coupons worden dinsdag gedraaid/geprint en heb je deze donderdag in huis.
Je kunt nu al wel een aanvraag ingangsdatum 01-01-2012 en dan krijg je deze ook gelijk thuis.
Tenminste dat ging met de vorige 20 startkaarten die ik heb aangevraagd wel zo :D
Bijv afgelopen juli aangevraagd voor ingang 01-10-2011 en die heb ik al in huis......
Universeel kan alleen uit als je behoorlijk wat paarden hebt in de sport ( ik dacht 9 ofzo) maar dan moet je steeds wel álle gegevens per paard per coupon invullen ennehhh tijd is ook geld, dus voorgedrukt vind ik makkelijker ;)
Succes met de wedstrijden!

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:51

ik heb mijn startkaart vorige week aangevraagd voor 2012. de knhs vertelde dat dit voor 31 novemner moet.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:09

Bedoelen ze niet afmelden van de startkaart voor 30-11? Dat moet nl. wel....
Aanvragen kan, voorzover ik weet, all the time!
Heb nog ff kosten nagekeken voor 2011 in de heffing 3,10 de startkaart 44,10 en de coupons (ligt er wel aan hoeveel je bestelt) 18,30
En idd per paard een startkaart.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:39

Hoi,

tegenwoordig gaat zo'n startkaart aanvragen vrij makkelijk én sneller. Bij mij duurde het maar een week tot ik mijn startkaart + coupons binnen had. Je kunt voor de zekerheid al wel een startkaart aanvragen in december voor 2012. Je kunt hem voor de zekerheid 4 weken van tevoren aanvragen, dan weet je zeker dat je hem hebt ontvangen voor januari. :)

Even een antwoord op je andere vraag: ieder paard waarmee je start, heeft een aparte startkaart nodig. Je kunt ook een startkaart kopen zonder de naam van het paard. Met deze kaart kun je met meerdere paarden starten dus. Deze is wel een flink stuk duurder en de coupons hiervoor ook. Dit heeft eigenlijk alleen voordeel als je een stal vol paarden uitbrengt. Het is dus goedkoper om 2 startkaarten aan te vragen voor twee verschillende paarden.

ps.Vergeet niet dat er eenmalig extra kosten worden meegerekend als je een nieuw paard aanmeld bij het KNHS.