In de advertentie stond "bieden vanaf ______ euro" naar mijn idee is dat bedrag dan het minimum wat je voor het paard wilt hebben.
Na wat heen en weer gemaild te hebben heb ik een afspraak gemaakt en ben wezen kijken en proefrijden.
Leuk paard met wat voors en tegens, dus ik zat wat in twijfel.
Afgesproken dat ik thuis eerst de filmpjes zou bekijken en erover zou nadenken, het onderwerp vraagprijs is niet aan de orde gekomen.
Thuis nagedacht en besloten nog een keertje te willen kijken en rijden en daarna beslissen of ik het dier wel of niet wilde.
Gebeld en afspraak gemaakt voor de volgende dag, 's avonds zag ik echter dat de advertentie was aangepast en dat het "bieden vanaf" nu 500 euro meer was dan eerst
, ik vond dit een onaangename verrassing.Volgende dag gebeld en om uitleg gevraagd, ik kreeg te horen dat de vraagprijs in totaal 1000 euro hoger lag dan het bedrag "bieden vanaf" wat er in eerste instantie in de advertentie stond, en dat ze voor het eerste bedrag absoluut niet weg zou gaan, maar dat de eigenaar dit er alleen maar in gezet had om hele lage biedingen te voorkomen.
Heb de afspraak om opnieuw te komen kijken toen afgezegd.
Baal er zelf enorm van dat ik niet gelijk tijdens het mailen heb gevraagd wat de vraagprijs was en er gewoon vanuit gegaan ben dat dat het minimum bedrag was wat men ervoor wilde hebben.
Ben wel benieuwd wat andere bokkers hiervan vinden.
als ze voor dat bedrag 'absoluut' niet weg zou gaan, moet je het ook niet als startbedrag noemen. Verder heeft dit natuurlijk helemaal niets met onderzoeksplicht te maken
nou heb vriendelijk bedankt.