Zooltjes en spanners voor in rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

Zooltjes en spanners voor in rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 17:28

Ik heb al zo'n 2 jaar op maat gemaakte laarzen, maar eig zijn ze een beetje verkeerd gemaakt (lang verhaal...)
Ze zijn een beetje te smal voor mijn been, maar nadat ik ze een half uur aan heb, gaat de rits bijna helemaal dicht.
Maar het grootste probleem is dat ze een paar cm te hoog zijn. Ik kan er amper de trap mee op of af, ik kan mn been helemaal niet plooien, dus ik kan er zeker niet mee rijden.
Ik heb ze nooit echt ingelopen, omdat ik dacht dat ze nooit zouden passen. Doordat mijn gewone laarzen vorige week kapot zijn gegaan, wil ik het toch proberen (heb binnen 3 weken dressuurwedstrijd, en bij dressuur moet het misschien lukken).

Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar zo een soort zooltjes, alleen voor de hiel. En die een stukje hoger zijn.
Net een hak ofzo, dus zo'n zooltje waardoor mijn been hoger zal worden.

Ook zoek ik laarzenspanners, ik heb hier op bokt gelezen dat je ze met laarzenspanners een beetje kan uitrekken.

Waar kan ik van deze zooltjes kopen (als die bestaan), en waar koop ik laarzenspanners? (ruitersportzaak/schoenenwinkel/schoenmaker)?
Wie kan mij helpen met mijn laarzen-probleen :p

Macs

Re: Zooltjes en spanners voor in rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:30

Natte krant om de laarzenpanners doen?
Je hebt op site's zoals Divoza of EJ van die hakjes voor in je laars te koop!

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:40

Die zooltjes, heten hakverhogers. http://www.rijlaarzen.nl/products/Petri ... te%29.html
En elke ruitersportzaak moet ze wel hebben, maar schoenmakers denk ik ook wel.

En als je laarzen net iets te strak zijn, dan kun je ze ook even laten oprekken (spanning eraf halen in dit geval)
een halve cm kan voor het gevoel al super zijn! Dit kan je ook bij de schoenmaker laten doen,
of via een ruitersport (deze moeten ze vaak terug sturen naar leverancier). Hebben zelf z'n laarzenoprekmachine vaak niet.

Gewoon laarzenspanners die je in je laarzen hebt, rekken ze echt niet op. Die zorgen er alleen voor dat je laarzen rechtop blijven staan.
Zonder de spanners beschadigen je laarzen op het punt waar ze zijn ingezakt, bij je enkels. Scheuren enz..
De spanners zou je ook bij een ruitersportzaak kunnen krijgen, maar ook schoenmaker of schoenwinkel.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 17:48

Zo'n hakverhogers heb ik eig nog nooit in de ruitersportwinkel gezien, maar k heb er ook nog nooit op gelet :p
Ik ga er eens voor zoeken als ik volgende keer bij de winkel ben!
Dan kan ik ook direct vragen of ze die oprekken... Want naar de leverancier terugsturen zal ik niet doen. Dat is in Italië en dan zijn ze weken onderweg... :-(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:55

Als je ze niet naar de leverancier terug wilt laten sturen zou ik liever naar een schoenmaker gaan dan naar een ruitersportzaak. Een schoenmaker heeft veel meer kennis op dit gebied dan een gewone "paardenzaak". Die verkoopt de laarzen alleen maar.

tientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:50

Een schoenmaker kan misschien ook de laars voor je wat oprekken. Misschien iets duurder dan als je het zelf zou doen maar dan gebeurd het wel goed. Ook het hakje zou moeten lukken bij de schoenmaken.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:37

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij Sta-Rho in Rhoon kreeg ik er hakjes bij. Voor het wijder maken zou ik naar de schoenmaker gaan, ze laten oprekken en er eventueel een rits in laten zetten, ze moeten wel lekker zitten ander kun je er ook niet lekker mee rijden. Het is toch ook zonde als je laarzen hebt die je niet aan doet, ze zijn niet gratis!