Ik heb een vraag aan een ieder die een veulen heeft opgevoed en die nu als "rij"paard heeft.
Als een paard als veulen/jaarling echt heel lomp is, kan het dan toch opgroeien tot een intelligent meedenkend paard?
wie kan mij gerust stellen
situatie bij mij: heb paard vanaf 6 maand. (is nu 1 jaar en 2 week) En ze loopt overal doorheen/overheen. zonder maar uberhaupt ergens over na te denken. Je zou echt zeggen dat ze enorm dom is
.Ze is niet warm of koud te krijgen, alleen maar voor eten. En daarvoor denderd ze overal doorheen (ook al zit er een afsluiting voor - niet gezien?), Mn grote paard moet echt hele duidelijke signalen afgeven om de kleine op haar plek te zetten, ze let gewoon niet op (en dan nog flikt ze het om uit anders paard voerbak te vreten).
verder kun je gewoon een plastic flesje met veel gekraak tegen haar aangooien (
geen commentaar) en ze kijkt niet eens op of om en gaat gewoon door met grazen. Nou zie ik de voordelen ook wel van zo'n makkelijk paard (ook de nadelen).
Maar wil later toch graag een beetje meedenkend paard hebben, en niet een die over elke boomwortel struikelt. Anders moet ik toch gaan nadenken of ik niet wil gaan kijken naar een ander paardje.
het gaat trouwens om een kruising van kwpn x paint
Weet ook niet in hoeverre dit meespeelt met karakter. Mn andere paard is kwpn met veel engels volbloed erin (dus meer tegen het neurotische af)
Maar dus de vraag, Eenmaal lomp altijd lomp (dom)?
edit: zinnen verbeterd, info toegevoegt.

)
)