Hoofd omhoog gooien, soort begroeting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanntje

Hoofd omhoog gooien, soort begroeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:10

Hey bokkers!

Sinds gisteren heb ik een eigen pony! :D
Onwijs lief paard en ontzettend zacht van aard en we hebben een ontzettende klik al vanaf het begin!
Als hij me hoort begint hij al te hinniken en zodra we naar hem toe lopen gooit hij zijn hoofd schuin de lucht in alsof hij een rondje in de lucht draait!
Gisteren avond kwam hij zelfs een stukje van de grond...
Maar zodra je bij hem bent dan is dat alles over en is hij hartstikke blij en knuffelig!

Nou mijn vraag, het lijkt haast wel alsof hij ons begroet.
Met zijn gehinnik en zijn rond gedraaf als hij ons ziet en dat met zijn hoofd!
Weet iemand wat dit betekend? als ik het opzoek dan kom ik alleen maar dit tegen onder het zadel...

Groetjes Livanna

mirror666

Re: Hoofd omhoog gooien, soort begroeting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:12

headbangen :))
de mijne doet het ook. Als ik hem roep, hij me even aankijkt. Dan een grote headbang en dan gaat hij naar de ingang van de wei lopen :))

Ik vat het bij hem altijd maar op als duf gedrag :)) Hij doet het ook weleens als ik naast hem sta in de wei en hij me wat aan het achtervolgen is. Het is in elk geval in geen enkel geval bedoeld om mij te raken gelukkig :))

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:13

Okee dus geen dominatie etc? :P
haha het ziet er ook alleen maar uit alsof hij zo ontzettend blij is dat we er zijn dat wij er zijn :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:17

Dominantie.. zou enigzins nog kunnen.. Ik sta hem nooit toe het headbangen boven mij te doen, van mij af mag wel. Maar het moment dat ik hem roep ben ik nog 100 meter van de weide vandaan :=

Hij is bij ons wel de enige die het doet, iedereen moet er altijd om lachen als hij het doet.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:22

haha ja drm ik roep hem ook van een enige afstand :P
Ik schrok alleen wel dat hij zo blij werd dat hij vanuit het headbangen de lucht in ging en toen ik zei, he joh niet doen gek! :P stond hij weer met 4 benen op de grond O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:30

Het hoofdschudden zou ook een teken kunnen zijn van rug/nek klachten. Misschien zelfs gebits problemen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:31

Dat is bij mijn pony echt volledig uitgesloten, die is eergisteren door de osteopaat behandeld.
Het is ook niet herhaaldelijk schudden bij belasting ofzo.
Ik ga een foto zoeken, even kijken of dat hetzelfde is als bij Livanna

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:35

Alou schreef:
Het hoofdschudden zou ook een teken kunnen zijn van rug/nek klachten. Misschien zelfs gebits problemen.

Rick is ook door de osteapaat nagekeken en laatst de veearts hij heeft wel een haakje, maar die word binnenkort verwijderd

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:58

Als hij het alleen doet als je aankomt op stal zou ik me er niet te druk om maken, lijkt me wel een leuk trekje (zolang het niet te heftig word en hij niet echt omhoog komt).

Zo wil de mijn pown nog wel eens zijn hoofd en nek helemaal schuin de lucht in steken als het hem te lang duurt voor ik hem persoonlijk kom begroeten. Ook wil hij dit nog wel eens doen als hij weet dat je wat lekkers hebt, maar verder doet hij het echt nooit, dus rug/nek klachten zijn het niet. En ach, net zoals wij soms gek doen mogen zij dat ook welles toch!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:03

Een paard bij ons doet het ook. Die doet het uit blijdschap, vrolijkheid en energie-teveel. Hij doet het als z'n baasje komt, als mijn pony langs komt (vriendjes) maar ook in de wei. Hij is dan gewoon vol energie, heeft zin om te bewegen. Als ie moe is doet ie het niet, maar kijkt nog steeds wel blij als je komt.

Kan jouw paard genoeg los bewegen? Zoja, dan zou ik me er geen zorgen over maken. En niet teveel krachtvoer geven maar gewoon afgestemd op het werk. Een beetje vrolijkheid is leuk en goed, maar het kan ook doorslaan in overmatige energie en wild spelen.
Met z'n hoofd gooien vlakbij jou zou ik niet toestaan, dat kan gevaarlijk zijn voor jou.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:03

mijn lespony doed dit ook. Vooral in de stap omdat ze het niet mee eens is dat ze in de stap moet, dan gaat ze met het hoofd lopen schudden/gooien. Als je dan emaal in de draf/galop zit is het goed.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:05

Mijn paard draaid ook wel eens een speels rondje met haar hoofd. Ik zie het meer als lekker speels :)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:07

staat ie alleen?
Ik heb altijd gedacht dat het een soort begroeting is, of een erkenning dat hij je gezien heeft. (of een vlieg :+ )
Maar meestal doen ze het naar mensen als ze alleen staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:13

Livanna schreef:
[***] schreef:

Rick is ook door de osteapaat nagekeken en laatst de veearts hij heeft wel een haakje, maar die word binnenkort verwijderd
Naaltje schreef:
Dat is bij mijn pony echt volledig uitgesloten, die is eergisteren door de osteopaat behandeld.
Het is ook niet herhaaldelijk schudden bij belasting ofzo.
Ik ga een foto zoeken, even kijken of dat hetzelfde is als bij Livanna

Okee, mijn pony doet het ook hoor, die ik ook helmaal na gekeken. maar nu ze aan het wisselen is is het wel erger.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:45

Ik krijg geen foto gevonden :)) Ik zou toch zweren dat ik er een heb
Vandaag deed hij het weer en het lijkt inderdaad wel een :):) teken, gewoon blij. Erachteraan kwam een hinnik namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:09

Ik denk dat hij gewoon blij is om jou te zien :)
Maar helemaal zeker weet ik het niet.... }:0

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 09:37

als ik het zo hoor geen enkele reden tot dominantie of iets anders! :P

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:43

Pastoor doet het ook, weet ook niet wat het is maar goed dat beest is soms echt te blij.