Domaine de Soulisse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_V

Domaine de Soulisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 01:16

Ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met Domaine de Soulisse in de Auvergne (Frankrijk) bij Cerilly.
Dit jaar heb ik enkele weken geholpen op Soulisse, met de paarden. Ik kom er al 3 jaar :) Zijn er nog meer bokkers die er wel eens geweest zijn? Het is een kleinschalige camping met +/- 10 paarden waarmee ritten worden gemaakt in het grootste eikenbos van Europa.
Als er iemand vragen heeft kan het ook!:D

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:35

Ja, ik! Kennelijk ben ik de enige.. Ik ben er met mijn zus en ouders nu twee keer geweest. Normaal gaan we eigenlijk altijd naar een andere camping maar deze was wel heel speciaal. Helaas willen mijn ouders er nu waarschijnlijk niet meer heen (zij zijn van het fietsen en hebben alles daar wel gezien). Mijn zus en ik daarentegen staan erop dat we ernaartoe gaan, desnoods gaan we alleen...

Anyway, ik vind het dus echt een geweldige camping. Karin en Marijn zijn leuke mensen, alle mensen die op de camping staan meestal ook. En de paarden zijn super! In het eerste jaar heb ik op Bruintje en Kadesh (de boerkapony ;) ) gereden en het tweede jaar (afgelopen zomer) op Prunelle en mijn zus op Joyeuse. Die zijn er vorig jaar bijgekomen, ken je vast ook wel. Echt geweldige pony's, Prunelle is echt een schatje <3 Heb ik heel veel van geleerd, vooral omdat zij ook nog veel kan leren ;) Ook veel in het meertje gezwommen en natuurlijk het middeleeuwse festival Souvigny bezocht.

En zo kan ik nog wel even doorschrijven.. Sorry voor het lange verhaal, heb even mijn hart uitgestort :D
Ben je er in de zomervakantie geweest? Kan me niet herinneren dat er een Ingrid op de camping stond toen wij er ook waren.

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:30

Hee, jij bent waarschijnlijk in augustus geweest? Ik ben de eerste 3 weken van juli geweest om te helpen met de paarden en het rijden van Sarah, Joyeuse en Prunelle. Joyeuse en Prunelle waren er toen net en we hebben ze toen de eerste dagen zelf gereden :) waarschijnlijk ken je het verhaal wel waarom ze daar zijn komen te staan. Ze zijn nml niet van Soulisse zelf.

Ik kom er inmiddels al 3 jaar en het is hetzelfde verhaal als bij jou :P mijn ouders gingen ook ieder jaar naar een andere camping, maar ook zij vonden deze camping speciaal. Dit jaar ben ik er zelf naar toe gegaan, want mijn ouders konden niet. Ik ben toen met Karin mee gereden! :) Die was nml in Nederland en ze had gevraagd of ik een aantal weken wilde komen helpen.

Het eerste jaar reed ik op Ufo en Sabine, vorig jaar op Ufo en Pépé (ken je die ook nog? :) ) en dit jaar voornamelijk Joyeuse, Prunelle en Flamme :)