Weatherbeeta halve hals 360 gram, waar en hoe bevallen ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Weatherbeeta halve hals 360 gram, waar en hoe bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 22:39

Ik zag dat de WB ook 360 grams dekens hebben met halve hals. Ik kan echter hier in NL op internet geen enkele zaak vinden waar ze verkocht worden. Wie kan mij dit vertellen? en zijn ze ergens in de aanbieding?

Hoe bevallen overigens de 360 grams Weatherbeeta dekens met hele (combo) of halve hals? Schuren ze manen af???? En...kan een paard met een vaste (hele) hals wel makkelijk grazen zonder dat de deken bij de onderzijde hals hindert of knelt?

Het gaat me dus alleen om de Weatherbeeta's en geen andere merkdekens; ben niet voornemens van dit merk af te stappen maar ben dus niet bekend met de combo of halve halsdekens van dit merk. Vandaar mijn vragen. ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:18

ik heb hem gehad voor mijn paard,ik heb hem via internet gekocht, op google gezocht
perfecte pasvorm,zijn manen bleven mooi
Afbeelding

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:55

tip om goedkoper aan WB dekens aan te raken
transportkosten vallen heel goed mee

www.equestrianclearnace.co.uk

al heel goede ervaringen mee gehad, ik koop al mijn dekens daar

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:29

alleen ervaring met orican, deze: http://www.tacksales.co.uk/images/P/wea ... -large.jpg

fijne deken, maar schuurde uiteindelijk toch wel wat op de manen. nu stond mijn paard ook 24/7 buiten dus had hem ook wel lang achter elkaar op. hij schuurde lichtjes op de schouder.
na 4 jaar was hij nog steeds perfect waterdicht.

mijn nichtje heeft een landa gehad voor haar pony, die schuurde toch wel flink op de schouder vond ik.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 18:24

Ben flink aan het zoeken op google, maar kan nergens een Orican met halve hals vinden......maat 190, 360 grams.

Wat zijn trouwens ongeveer de verzendkosten vanuit Engeland?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:07

op MP staat er 1 te koop :j bij de dekens

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 09:09

mirgino schreef:
op MP staat er 1 te koop :j bij de dekens

Die is hem net te groot....hij heeft maat 190, die valt in de lengte goed en rondom zijn lijf dusdanig ruim dat hij geen maat groter kan hebben.

Heb inmiddels een Orican High Neck maat 190 (dus halve hals), 360 gram besteld vanuit Duitsland. :j Nu maar hopen dat zijn lange manen er niet onder gaan lijden. Heb thuis bovengenoemde denim Orican met losse hals maar was vorige winter stom genoeg om helemaal te vergeten dat ik een losse hals bij die deken had.

Maar goed.....wie kan nog ervaringen met halve of hele hals mbt de Weatherbeeta dekens delen? Dit mbt schuren manen/hals. Ben er nog steeds benieuwd naar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:52

ik vlocht de manen in op de plek waar het schuurde, dat scheelde toch zeker de helft.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:05

Bedankt voor je tip!