Welke laarzen vind jij het fijnst voor winter & zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Welke laarzen vind jij het fijnst voor winter & zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 19:30

Nouja de vraag is wel duidelijk lijkt me :)
Ik heb altijd met gympies, chaps, jodphurs, jodphur broek, wandelschoenen en maar net wat er langs kwam en wat ik aanhad gereden.
Vaak het geluk gehad van niet al te drassige weilanden, grote stukken bestraat voor de stallen (en dus op kunnen stappen voor de sheitzooi begon :+ )
Maar nu wil ik toch echt ook een setje laarzen. Waar mijn lieftallige verzorgpaard nu staat wil de blubber nog wel eens hoog komen (ook daar zijn gelukkig droge stukken en steen :D ), maarja wel fijn om overal te kunnen komen.

vroeger ook wel veel laarzen gehad, maar dan gevoerd, dan ongevoerd, dan goeikoop rubber en ga zo maar door.
Ik zoek laarzen, die voor zowel de zomer als winter bruikbaar zijn, beetje kwaliteit, maar het (mag/ hoeft) geen honderden euro's te kosten. Ik ben helaas niet al te rijk.

Heb rijlaarzen gehad daar kwamen mijn voeten badend in het voetzweet uit (wat is dat raaaanziiig..) opgelost met boterhamzakjes, maar het was totaal niet ademend. En heb toch stiekem wel snel zweetvoeten, dat was het dus ook niet. En laarzen waarmee ik in de winter ging rijden daar vroren mijn tenen vanaf zonder weet ik hoe veel lagen sokken en warmtepads. Of gevoerde laarzen die totaal niet effectief waren.

Waar zweer jij bij? Hoe lang gaan ze mee? Zijn ze echt echt, ja serieus tot aan je knieen, waterdicht? Kun je ermee door plassen stampen? Beschadigen ze snel? Hoe is de kuitmaat? (die van mij is toch wel wat breder :+ )
EN natuurlijk belangrijk, zijn ze er in kleurtjes te vinden?

Wie heeft er antwoord, en mijn ideale laars? *\o/*

xSimonee

Re: Welke laarzen vind jij het fijnst voor winter & zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:32

Muckboots?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 20:38

Muckboots heb ik inderdaad ook al voorbij zien komen op het forum, daar is idd ook al een heel topic van...die varieren echter nog wel eens in prijs zag ik. (en over de 100 euro is me echt te ver) dus vandaar dat ik daar even vanaf stap

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:41

Mountain Horse (Sportive) Highriders? Zijn super kwailiteit, zo goed als geen zweetvoeten en in de winter lekker warm (:

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 20:47

@doortjuhhh, hoe soepel zijn die? Ik lees dat ze soepeler zijn dan gewone laarzen, maar hoe soepel mag ik dan denken? Ben chaps gewend en eigenlijk rijlaarsloos te rijden (ze zijn dan ook niet zozeer voor het rijden, maar vooral voor de blubber)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:54

Ze zijn goed soepel, zitten niet strak om je kuiten heen maar sluiten wel gewoon goed aan. Kunnen goed tegen blubber ed (mits goed onderhouden). Ik denk dat je voor een echt goed duidelijk beeld voor de soepelheid beter een keer naar een ruitersportzaak kunt gaan om te passen enz?!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:07

ik heb de cavallo polar jump II
zit zon vachtje bij de voet :D
Nadeel bij mij was, zool liet vrij snel los, maar ik wandel er dan ook gerust mee door de blubber en mestte er toen nog stallen mee uit.
Alleen helaas pindakaas is vandaag serieus mn rits naar de filistijnen, dus... ben genoodzaakt andere te nemen voor de training :(
Heb voor de wedstrijden de Derby softjumper, heeeeerlijke laarzen, heb ze erg goedkoop kunnen kopen, wel nieuw, alleen voetmaat is 1 maat te groot :P

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:49

Als je echt door de blub moet, zou ik misschien toch geen laarzen met rits nemen. Daar komt het water dan uiteindelijk toch wel door.

Verder raad ik leren laarzen aan. Ademend in de zomer en lekker warm in de winter.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:45

mountain horse highrider :D.. zijn in de winter indd lekker warm en in de zomer indd nog vrijwel geen zweetvoeten gehad. of ik doe te weinig hihi ?.. en lopen heeeeeeerlijk :D

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:08

Ik heb zelf deze: http://www.paardeluxe.nl/a-13619346/foo ... more-short en gevoerde laarzen van Meindl, die van Meindl zijn echt stevige wandellaarzen, die van Mongo stevige en nette laarzen waarvan ik het nu nog zonde vind om ze naar de paarden aan te trekken, maar ook dat kan prima. Aan de kwaliteit zal het iedergeval niet liggen en ze zijn gevoerd zonder dat ik er zweetvoeten in krijg en hebben een heerlijke pasvorm.
't kost een paar centen, maar dan hebbie ook wat...

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:21

Laarzen zonder rits, als je door blubber enz gaat!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 22:51

@maroesjka, ik had al door dat ik mijn budget wat moest verhogen, maar 259 is me toch echt iets te veel haha.Thanks voor de link though

En inderdaad zonder rits leek me ook wel handig, of slutingen ofzo, dan kan ik ook net zo goed mijn wandelschoenen aandoen, die zijn ook flink waterdicht maar daar sijpelt het uiteindelijk toch doorheen.
Heb ook niet zulke goede ervaringen met ritsen.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:41

Wellicht kun je iets vinden op www.deruiterwinkel.nl zij hebben een lagere prijsklassen, laarzen van Mondoni. Alleen heb ik geen idee hoe die zitten... En dat was de vraag; welke vind je lekker?
Nou, die ik al noemde ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:28

o0melis0o schreef:
mountain horse highrider :D.. zijn in de winter indd lekker warm en in de zomer indd nog vrijwel geen zweetvoeten gehad. of ik doe te weinig hihi ?.. en lopen heeeeeeerlijk :D

Ik heb deze ook pas aangeschaft en ben ze nog aan het 'inlopen'. Fijn om te lezen dat ze swinters lekker warm zitten :D
Ik heb er nu wel zweetkakkies in hoor, maar ik zweet toch wel snel ;)

tientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:26

Gaat niet over de laarzen maar ik zweer bij bamboe sokken in mijn paardrijlaarzen, die zorgen er voor dat mijn zweetvoeten een stuk frisser blijven. Eventueel nog rijsokken er overheen.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:45

Ik lees even mee. Ik wil ook graag laarzen die echt goed waterdicht zijn en waar je mee kan blublopen.
Vind outdoorlaarzen erg mooi, maar kun je daar echt mee door de blub?

Rijlaarzen heb ik overigens van DeNiro, heeeerlijke laarzen. Maar daar ga ik dus echt alleen mee rijden haha.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 16:09

tientje23 schreef:
Gaat niet over de laarzen maar ik zweer bij bamboe sokken in mijn paardrijlaarzen, die zorgen er voor dat mijn zweetvoeten een stuk frisser blijven. Eventueel nog rijsokken er overheen.

Bamboe sokken heb ik nog nooit van gehoord...zit ik met http://www.bamboesokken.com/?gclid=CNKD ... Dgodxwmn7g goed?
Minder zweterige voeten vind ik wel lekker..zeker in die rubberlaarzen (heb ik ook nog wel eens aan) is dat zoo vies.

@laura, vind outdoorlaarzen ook erg mooi, en geloof wel dat je daarmee ook door de blubber enzo kan lopen..maar of ze er mooier van worden vraag ik me ook af.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:50

Blijven bij jou schoenen dan mooi als je er mee door de blubber loopt? :')
Haha nee het ging me meer om dat ze vaak ook goed gevoerd zijn en dus een stuk warmer als rubberlaarzen.