Ik heb altijd met gympies, chaps, jodphurs, jodphur broek, wandelschoenen en maar net wat er langs kwam en wat ik aanhad gereden.
Vaak het geluk gehad van niet al te drassige weilanden, grote stukken bestraat voor de stallen (en dus op kunnen stappen voor de sheitzooi begon
)Maar nu wil ik toch echt ook een setje laarzen. Waar mijn lieftallige verzorgpaard nu staat wil de blubber nog wel eens hoog komen (ook daar zijn gelukkig droge stukken en steen
), maarja wel fijn om overal te kunnen komen.vroeger ook wel veel laarzen gehad, maar dan gevoerd, dan ongevoerd, dan goeikoop rubber en ga zo maar door.
Ik zoek laarzen, die voor zowel de zomer als winter bruikbaar zijn, beetje kwaliteit, maar het (mag/ hoeft) geen honderden euro's te kosten. Ik ben helaas niet al te rijk.
Heb rijlaarzen gehad daar kwamen mijn voeten badend in het voetzweet uit (wat is dat raaaanziiig..) opgelost met boterhamzakjes, maar het was totaal niet ademend. En heb toch stiekem wel snel zweetvoeten, dat was het dus ook niet. En laarzen waarmee ik in de winter ging rijden daar vroren mijn tenen vanaf zonder weet ik hoe veel lagen sokken en warmtepads. Of gevoerde laarzen die totaal niet effectief waren.
Waar zweer jij bij? Hoe lang gaan ze mee? Zijn ze echt echt, ja serieus tot aan je knieen, waterdicht? Kun je ermee door plassen stampen? Beschadigen ze snel? Hoe is de kuitmaat? (die van mij is toch wel wat breder
) EN natuurlijk belangrijk, zijn ze er in kleurtjes te vinden?
Wie heeft er antwoord, en mijn ideale laars?