Maakt het uit welke kleur wedstrijdjasje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lissel

Maakt het uit welke kleur wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:27

Ik was gister met iemand aan het praten en ik had verteld dat ik een blauw wedstrijdjasje had gekocht. Nu zei ze meteen o hebben ze bij jouw rijvereniging de kleur blauw? Toen dacht ik meteen huh? mag je niet zelf bepalen wat voor kleur je wedstrijdjasje is. Dus mijn vraag aan jullie is, is de kleur van je tenue bepaald door je rijvereniging? Ik ben namelijk nog niet lid van een rijvereniging.

Homiafortuna

Re: Maakt het uit welke kleur wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:29

Dat was vroeger wel zo, maar tegenwoordig heeft de KNHS het vrijgegeven (voor de dressuur, bij het springen mocht het al). Je mag iedere kleur dragen die je wil.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:39

Sommige verenigingen stellen het niet vrij, maar de meeste wel hoor! Van de KNHS mag wel alle kleuren. Je kunt er met het kiezen van een vereniging rekening mee houden dat je met je blauwe jasje mag starten daar.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:49

Ik ken geen vereniging die het niet vrij stelt? Het zijn toch de regelementen van de KNHS die 'zwaarder' mee tellen dan wat de vereniging wil?
De vereniging waarbij ik reed toen ik nog 2 pony's uitbracht heeft blauwe jasjes, alle ponyruiters moesten dan ook in een blauw jasje starten terwijl het bij de paarden dus niet veel meer uit maakte (al was het toen nog niet door de KNHS alle kleuren vrijgegeven). ;)

wouterfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:07

Vaak bij de ponyruiters zie je dat ze nog wel een verenigingstenue hebben.
Echter is dit niet verplicht

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:48