Startgeld verschuldigd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Startgeld verschuldigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:05

Vanmorgen lag er tot mijn grote verbazing een rekening op mijn deurmat voor een concours die ik 7 mei j.l. gereden zou moeten hebben. Mijn paard was helaas net naar de osteopaat geweest en ik mocht niet starten. Heb mij afgemeld (weet alleen niet of het voor of na sluitingsdatum was, e-mail kan ik niet meer vinden.) en vervolgens ben ik wel meegegaan met een vriendin die daar zou starten.
Toen mijn vriendin ging aanmelden vroeg het secetariaat of ik zou starten, nee ik start niet, heb mij al afgemeld via de e-mail. Dit was prima volgens hun, ze hadden toch genoeg mensen op de wachtlijst dus (mondeling overeengekomen) dat ik mijn startgeld niet hoefde te betalen.

Nu krijg ik echter 4 maanden :+ na het concours een rekening van hun toegestuurd dat ik het moet betalen. En natuurlijk omdat ik de e-mails kwijt ben en een mondeling afspraak had dat ik het niet hoefde te betalen. Heb ik geen poot om op te staan, of toch wel? Het gaat maar om 20 euro maar toch, het idee dat ik nu nog moet gaan betalen terwijl ze mij toen der tijd vermeld hebben dat ik niets hoefde te betalen, tja dat vind ik toch wel banketstaaf.

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon betalen of toch op mijn strepen gaan staan?

Yucca

Re: Startgeld verschuldigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:06

Even telefonisch contact met hun opnemen en je verhaal doen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:07

Even bellen en uitleggen dat je toen geweest ben en dat je niet hoefde te betalen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:08

Gewoon even wat je hier verteld ook mailen naar diegene die de rekening verstuurd heeft, ook de naam van je vriendin vermelden,hoelaat je er was enz,enz. Daarbij aangeven dat je niet verwachtte om nog een rekening te krijgen gezien de mondelinge toezegging op het secretariaat. Gaan ze niet accoord dan moet je betalen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:21

Okay dank jullie wel :) heb ze een mail gestuurd. Hopen dat ze nog een beetje redelijk zijn. ;-)

Ms_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:57

Hoop ook voor je dat ze een beetje redelijk zijn. Officieel heb je een dierenartsverklaring nodig. Erg lastig dit soort dingen...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:28

Raar dat ze pas na 4 maanden een rekening sturen... Kunnen ze beter gelijk doen. Normaal is na de sluitingsdatum dat je je inschrijfgeld dient te betalen maar als er gezegd is van nee hoeft niet, dan is dat altijd lastig.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 21:47

Ja en het is natuurlijk lastig aan te tonen. Heb het niet op voicerecorder ofzo :') :+
Heb ze een mail gestuurd want telefoon beantwoorden ze niet. Mail ook nog geen antwoord op..

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:50

Een tip. Als dit nog eens voorkomt, dan adviseer ik je dit via de telefoon en mail te doen en vraag of ze via de e-mail willen bevestigen dat je geen startgeld verschuldigd bent. Zo voorkom je irritaties en misverstanden.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:58

Hier ook een keer hetzelfde gehad... was 1 dag te laat met afmelden maar paard was ineens stokkreupel dus rijden was echt geen optie. Heb toen contact met de vereniging gezocht om het op te lossen, moest nog wel betalen maar niet het hele bedrag. Hoeveel het dan wel is geworden weet ik (2maanden later) nog niet... gok dus dat ze het er zo bij laten.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:00

liberty schreef:
Raar dat ze pas na 4 maanden een rekening sturen... Kunnen ze beter gelijk doen. Normaal is na de sluitingsdatum dat je je inschrijfgeld dient te betalen maar als er gezegd is van nee hoeft niet, dan is dat altijd lastig.

Is niet raar hoor. Ik heb vaak ook pas maanden later een rekening waarbij ik me heb afgemeld o.i.d voor een wedstrijd.
Ook de retour coupons kunnen maanden duren eer we die terug krijgen.

Hoop voor je dat je niet het startgeld verschuldigd bent. Maar denk dat ze een mondelinge overeenkomst niet gaan accepteren, tenzij ze geen zin in gedonder hebben.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:03

ik ben bang dat je gewoon moet betalen, gewoon weg om dat dit meestal de geldende regels zijn.
ook al heeft het secretariaat natuurlijk wel iets anders gezegd ....

mirjam1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:34

Ik zou even bellen om te vragen of je moet betalen en het even uitleggen.
MAar als ze moeilijk willen doen het staat waarschijnlijk wel in het regelement en dan zul je helaas moeten betalen