Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peppertree schreef:Heb je haar voor je haar kocht alleen van een afstand in de wei bekeken?
mirka1994 schreef:Ik denk dat het toch met wennen te maken heeft. Het is voor die ponie natuurlijk ook niet niets om bij iemand anders terecht te komen. Nieuwe omgeveing, nieuwe mensen etc. Miss kun je haar beter een paar dagen met rust laten. Alleen eten geven en beetje aaien en zo rustig het vertrouwen beginnen op te bouwen?
Peppertree schreef:Hoe weet je zeker dat ze niks toegediend heeft gekregen?
Maar uiteindelijk lukt het dus wel om het halster om te krijgen begrijp ik? Dan zou ik de eerste tijd het halster omlaten.
o0eefje0o schreef:is het geen idee om les te nemen met je paardje? en dus dan niet alleen in rijden maar ook grondwerken enzo. gewoon een uur incl. opzadelen longeren en lekker rijden
Pentax schreef:Kan voor een groot deel vertrouwen zijn. Mijn paard was verkeersmak maar kon ik het bos niet mee in, ging hij staken.
Een jaar verder, vertrouwen is veel beter, is het een geweldig bospaard, alleen onzeker.
Dus ik kan alleen maar zeggen, laat iemand met paardenverstand eens meekijken of het probleem wennen is (sommige paarden hebben lang nodig).
Poets je pony elke dag, en als je niet durft/wilt rijden, longeer hem dan (dagelijkse beweging maakt paarden zoveel braver).
chocobroodje schreef:Ik denk dat de pony gewoon een loopje met je neemt. Ze staat in een nieuwe wei met nieuwe vriendjes en vindt het wel best zoVraag een ervaren persoon om je te helpen met je boefje en blijf volhouden. Dit komt helemaal goed
mylene32 schreef:de pony doet exact wat jij denkt dat zij gaat doen nl geen halster omdoen.
jij denkt, ow het halster wil ze niet om, en zij doet exact wat jij onbewust vraagt.
ga er eens heen met de gedachte dat pony wel het halster om wil, en zie de pony ook al voor je met het halster aan.
VanHuisUit schreef:Vind het wel vreemd dat je een pony koopt om op te rijden, en er dus niet op hebt gereden toen je haar kocht...
Hoop dat het goed komt, Welshjes zijn ontzettend leuk en als het een beetje klikt heb je er wereldpony's aan.
sayenti schreef:Hey,
ik heb laatst ook een welshje bij gehaald liet haar eerst ook niet vangen na een paar dagen enkele uren door te brengen kwam ze zelf en werd ze beloond. Denk toch dat het eerder een kwestie van tijd en vertrouwen is. na 2 weken kan ik ze het halster zonder problemen aandoen en nu word het belonen met koekjes achterwegen gelaten.
Gaat prima zo.