Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zodiacje schreef:als ze bitloos is gewend kan je gerust ook bitloos buiten gaan rijden hoor.
Tenzij je echt merkt dat ze met bit wel te stoppen is en bitloos niet.
Als daar geen verschil in zit dan is bitloos net zo goed als met bit.
nine1987 schreef:stalgenootje van mij rijdt ook veel bitloos met haar pony.. Gaat super.. Als jij je zekerder voelt als er de eerste paar keren iemand meegaat om haar (evt) vast te houden, waarom dan niet? veiligheid boven alles.. Ik vind het goed dat je er zo over nadenkt..
zodiacje schreef:wat is de reden dat je iemand mee wilt?
Als je iemand mee wilt om ernaast te lopen niet al te veel lijkt mij.
Zolang diegene maar rustig reageerd als er wat is

WissMiss schreef:Je hebt toch nog geen shetlander? Maargoed.
Als je op paardrijden zit en dit word je eerste buitenrit zou ik een touwhalster met een dikke neusriem gebruiken als je pony best wel moeilijk te houden is. Als je dan buiten gaat rijden, zorg ervoor dat de pony verder 100% verkeersmak is...
En misschien kan je paardrij-instructrice of iemand van stal mee om je te helpen? Wel van iemand die natuurlijk wat van paarden en pony's afweet en best wel sterk is... als je nou met een vriendinnetje gaat die nog helemaal niets van paarden afweet, en jou pony iets 'raars' uit gaat halen, kan die natuurlijk moeilijk helpen..