Reiter plakette (DLD)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Limegroen

Reiter plakette (DLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:37

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet vinden wat ik zoek.

Ik las dus in het andere topic (vraag aan de in duitsland wonende bokkers) dan er in duitsland verplicht is gesteld dat je een Reiter Plakette moet hebben als je buiten wilt rijden.
Dit is zo'n geel soort van kentekenplaatje.

Maar is dit in heel duitsland verplicht en hoe werkt het enz.

Ik snap het nl niet heel erg.

Met googlen kom ik ook al niet heel ver.

Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel en het kunnen uitleggen.

QuintyKelly

Re: Reiter plakette (DLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:39

Ik ben ook wel benieuwd, woon 400m van de grens af en rijd meer in Duitsland als in Nederland...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:46

Ja, een reiterplakette is verplicht in alle bossen (volgens mij niet gewoon op straat). Je koopt deze via de gemeente. Voor de regio Kleve/Goch moet je deze in Kleve kopen. Dit is een jaar geldig, en niet paard geboden (je kunt hem de ene dag voor het ene paard gebruiken, en een dag later voor een ander paard).

Op de site van Kreis Kleve:

Reitkennzeichen und Reitplakette können bei der Unteren Landschaftsbehörde des Kreises Kleve unter den Telefonnummern 02821 – 85448 (Frau op de Kamp) oder 02821 – 85570 (Herr Hermanns) bestellt werden. Auch per Mail ist eine Bestellung möglich. Die Kosten betragen pro Pferd zwischen 30,90 € für die Reitplakette, die in jedem Jahr neu zu bestellen ist und 39,05 € für ein Pferdekennzeichen mit Jahresreitplakette, jeweils bei Versendung innerhalb Deutschlands.

Waar wil je ergens gaan rijden? Dan kunnen we (bokkers) kijken waar je precies moet zijn!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:54

Een reiterplakkette is niet overal verplicht hoor dit is afhankelijk van het Bundesland, je kan even nformeren in het Kreis waar jij heen wilt. Het is dan niet alleen verplicht in de bossen maar ook op de openbare weg.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:04

Oh dit wist ik ook niet.
Wij zijn zondag vanaf stal ook gewoon duitsland ingereden op buitenrit..Onze stal ligt ook maar 200 meter ofzo vd grens af.

Limegroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:37

Ik heb nu geen eigen paard.
Maar we zijn wel aan het kijken.

Wij gaan altijd in Duitsland op vakantie en dan zou ik dus graag mijn paard mee willen nemen als ik er 1 krijg.
Wij zitten meestal bij kennissen van ons. Die wonen vlakbij Birkenfeld. Daar heb je echt geweldige uitrijmogelijkheden.

Verder zitten we ook elk jaar in Kell Am See op Landal Hochwald. Hier is aan de andere kant van het meer een manege waar het dus (neem ik aan) wel mogelijk is om je paard er voor een weekje te stallen. En anders komt het ook wel goed wat dat betreft.

Deze plaatsen liggen ongeveer 50 km van elkaar af (dacht ik).

Maar aangezien ik nooit mensen daar met zo'n ding heb zien rijden en dus niet daar aan kan zien of het verplicht is wil ik het graag weten. Heb niet zo'n zin om daar allemaal gezeur om te krijgen.

Als er meer info nodig is hoor ik het wel!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:52

Waarschijnlijk weet die manege er wel meer van dan ;)

Limegroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:40

Ongetwijfeld, maar het gaat eigenlijk vooral om de andere want bij die manege zegmaar zitten we eigenlijk alleen maar in de winter.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:42

Inderdaad gewoon te koop ( zonder krijg je grove boete)
Voor het geld onderhouden hun de ruiterpaden.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:39

ik he nog een vraag hier over.

Ik heb dus zo'n kaartje maar die wil ik verlengen voor nieuwe jaar maar wordt er niet wijs uit hoe ik dit moet doen?

Kan iemand me uithelpen?

Want een oud stal genootje van een vriendin had die voor mij besteld maar zij is weg en kan er geen contact meer mee krijgen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:51

Je neemt gewoon weer contact op met de gemeente in DL die hem toen ook heeft uitgegeven. Je geeft het nummer op het kaartje door, en krijgt (koopt) dan een nieuwe sticker voor het nieuwe jaar :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:55

Is iemand hier goed in Duits? En wil met mij een formuliertje invullen? Ik heb er al één, maar door andere laten bestellen.. Maar 1 januari heb je natuurlijk weer een nieuw stickertje nodig. Ik ben echt een ramp in deze taal.. (heel slecht, want woon maar 5 minuten van Duitsland af.. )

Ik heb deze ook van de goede gemeente enzo :) Als iemand hier tijd in wil steken? Alvast bedankt!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:07

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:19

Lekker makkelijk als je nooit Duits hebt gehad :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:30

Ik krijg elk jaar een rekening die ik moet betalen. Als je betaalt krijg je later per post twee nieuwe stickers welke je op je Rietkenzeichen plakken.

Je hebt de plicht om beide Reitkennzeichen zichtbaar aan je hoofdstel te bevestigen.Ik heb er altijd maar 1 mee welke aan mijn zadel zit omdat ik nogal een van hoofdstel wissel. Daarnaast hebben we hier ook de ervaring dat de stickers snel loslaten en je dan weer nieuwe moet aanvragen, vandaar dat ik er 1 reserve houd.

Ik ben aangemeld bij kreis Euskirchen. Der Landrat Umweld und Planung.
Ik heb er ook een plattengrond bijgekregen met alles ruiterroutes hier in het natuurpark

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:43

Ja, ik heb er ook een plattegrond bij.. Bij mij zijn de stickers er nog niet vanaf gegaan! Heb ze altijd beide aan mijn zadel zitten..

Ik heb nu een formuliertje die ik in moet vullen..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:37

Wij hebben een zacht reitkennzeichen (goed flexibel) hier laten ze wel vrij snel op los.
De zwarte opdruk begint er bij mij ook al af te gaan

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:16

Oei.. die van mij is net een jaartje oud en net met succes (hoop ik) de stickers besteld :D
Dat wordt weer een jaartje genieten :D

ga er wel beter op letten nu met de stickers, maar denk dat het ook komt dat die van jouw wat ouder zijn? Ga voortaan ook met één plaatje rijden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:48

Ik weet het een oud topic.Maar kan het niet vinden op google en bokt of je ook een reiterplakette nodig heb voor een hand paard.Voor onze ruin waar mijn man op rijd hebben we een plakette,maar heeft onze nieuwe ruin waar ik dan mee wandel ook een plakette nodig?Voor het Reichswald.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:56

Britta31 schreef:
Ik weet het een oud topic.Maar kan het niet vinden op google en bokt of je ook een reiterplakette nodig heb voor een hand paard.Voor onze ruin waar mijn man op rijd hebben we een plakette,maar heeft onze nieuwe ruin waar ik dan mee wandel ook een plakette nodig?Voor het Reichswald.

Vriendin van mij rijdt altijd met handpaard en heeft het gevraagd en was ook voor handpaard verplicht.

Ik rij ook regelmatig met handpaard maar heb eigenlijk nooit extra plaketten mee, liggen wel thuis, maar ben nog nooit gecontroleerd met handpaard.