Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Daphne schreef:In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het
kalenderjaar waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur klasse
L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M.
MLoeser schreef:_Daphne schreef:In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
kalenderjaar waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur klasse
Klopt, op een kleine aanvulling na. Bij bepaalde rassen (waaronder de AV en als het goed is ook de PRE) kan iemand die aan de leeftijdeis voldoet toch starten met een hengst. De punten tellen dan niet officieel, dus je moet als je resultaten zelf bij houden. Als je dan voldoende punten hebt kun je een officiële startkaart aanvragen bij de KNHS.

(dus geen l2, maar l1!) MLoeser schreef:_Daphne schreef:In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
Klopt, op een kleine aanvulling na. Bij bepaalde rassen (waaronder de AV en als het goed is ook de PRE) kan iemand die aan de leeftijdeis voldoet toch starten met een hengst. De punten tellen dan niet officieel, dus je moet als je resultaten zelf bij houden. Als je dan voldoende punten hebt kun je een officiële startkaart aanvragen bij de KNHS.
xDefinetly schreef:Bedankt allemaal!
@MLoeser, dus als ik het goed begrijp mag er gewoon onofficieel gestart worden tot de L2 en vanaf dan pas een startkaart aangevraagd worden?
just_kiki schreef:xDefinetly schreef:Bedankt allemaal!
@MLoeser, dus als ik het goed begrijp mag er gewoon onofficieel gestart worden tot de L2 en vanaf dan pas een startkaart aangevraagd worden?
nee
wat voor ras heb je
als het een pre, lusitano (oid) is mag je alleen zó starten op barokke wedstrijden ( in Heteren is er op 9 oktober eentje )
daarbij hebben ze klasses voor , officieel en onofficeel ( als je je punten voor een hengst nog niet hebt mag je dus niet die officieele rijden, maar wel de onofficieele, daarbij moet je idd je 'winst' bewaren. ben je dan l1+1 kun je bij de knhs een startkaart aanvragen
Jessix schreef:Die regel is toch helemaal niet aan leeftijd gebonden?
Zover ik weet mag je helemaal niet met een hengst starten KNHS tenzij L1 + 1 wp bent...
Minimaal 12 jaar, maar ook als je 46 bent moet je nog die punten hebben, volgens mij.
xDefinetly schreef:Ja nu snap ik het haha, Andalusier PRE.
Het is nog lang niet zover maar ik wilde graag weten hoe het zat.
Bedankt voor de duidelijke uitleg