Wie maakt er gebruik van een headset tijdens het losrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefhelietje

Wie maakt er gebruik van een headset tijdens het losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:36

Bokkers :)
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben alleen maar oude topics tegen gekomen over het gebruik van een headset/oortje/instructiesetje tijdens het losrijden op wedstrijden. Zelf vind ik het heel fijn om mijn leerlingen tijdens het losrijden op wedstrijd nog wat te kunnen coachen. Echter heb ik een gruwelijke hekel aan blerende instructeurs door de losrijbaan en dit doe ik dus zelf ook niet. Nu ben ik benieuwd wie er hier dmv een oortje loswerkt en hoe dit bevalt. Het lijkt me namelijk dat zo'n oortje makkelijk uitvalt tijdens het rijden, maar ook vraag ik me af of je wel goed te verstaan bent door het oortje. Tevens ben ik benieuwd welke merken/types jullie gebruiken en hoe dit bevalt.

RenWaBl

Re: Wie maakt er gebruik van een headset tijdens het losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:37

Ik heb dit 2 x met mijn instructeur gedaan en het bevalt mij ook super goed! :j

Tijdens de les doen we dit eigenlijk ook altijd en nu dus ook 2 x tijdens het inrijden voor een wedstrijd gedaan.
Ik kon alles gewoon goed horen wat hij zei en de rest heeft er idd geen last van. :j Dus vind het erg geschikt!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:38

Goed om te horen :D . Weet je welke headset jullie gebruiken?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:39

Wij gebruiken Sennheiser, en die werkt echt geweldig. Vrijwel geen vertraging, geen echo, geen ruis.

Maar daar betaal je ook voor ;)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:41

Zou het niet weten welke... Maar die van mijn instructeur was idd ook behoorlijk duur. :j

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:42

Weet je ook welk type Annemeik? :)

Liever een iets duurdere headset die goed is dan een goedkoop ding waar je alleen maar ergernis van hebt, maar ik ben natuurlijk ook benieuwd naar ervaringen met andere (goedkopere) headsets.

crazybeeotch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:44

Ik gebruik dan wel geen oortje voor de les maar ik heb wel eens me headset van me telefoon in dat als er iemand belt dat ik op kan nemen (ze weten wel dat ze alleen moeten bellen als het echt belangrijk is) maar wilde hiermee even zeggen dat zo'n oortje niet snel uitvalt en als die zou uitvallen zit die nog met een klemmetje vast aan me jas of wat ik aan had dus hing die niet helemaal naar beneden en zou ik hem zo weer in kunnen doen

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:55

Oké dat is ook goed om te weten :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:09

De G3, kan dat kloppen?

Ik reed altijd met haar oortje, maar ik had al oortjes voor met hardlopen en die passen er ook gewoon op. Wel allebei van sennheiser. Vind ik net wat hygienischer ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:19

Ik train er wel eens mee. Zitten prima hoor. Je hebt verschillende soorte ooitjes. En ze vallen er niet zo snel uit ;)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:01

Annemeik, ik ga even checken of dat kan kloppen ;) .
Annekeee, weet je ook welk merk? :D

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:19

met les gebruik ik ook altijd een oortje, zit prima en valt niet uit :) en kan mijn instructrice super verstaan.
weet zo niet welk merk het is.. maar het bevalt me wel goed ;)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:47

Met wedstrijden gebruik ik ook altijd een oortje om mijn instructeur te verstaan.

De voordelen:
Ik kan hem tenminste duidelijk verstaan in die grote buiten ruimtes.
Het komt echt je hoofd "binnen" dus heeft een motiverend indringend en concentrerend effect.
Anders zou ik alleen wat horen als ik in zijn buurt ben, en nu kan ik overal in het losrij terrein hem horen en ben ik meer flexibel wat losrijden betreft.
Voor mijn instruceur ook fijn dat hij met meerdere leerlingen niet helemaal schor is.

De Nadelen:
Soms is er een storing en krijg ik een keiharde piep+ruis in mijn oor waar door ik direct het paard op halt zet en de ontvanger uitzet. (storing met andere apparaten? Nu hebben we een nieuwe dus gebeurd dat hopelijk niet meer.)
We gebruiken het alleen met wedstrijden, dus als je bijna aan de beurt bent dan moet hij weer af. En dan heb je een cap met een riempje dat zowel voor als achter je oor langsgaat, waar ook nog een oortje met 'achter oorschelp ding' tussen moet, en dan met je handschoenen dat los proberen te frutselen (zit altijd ergens klem.. :+ ) , terwijl mijn paard niet stil wil staan en ook op dat moment door niemand vast gehouden wil worden omdat hij denkt dat ze weer heel eng komen vliegensprayen.. dus in die situatie moet ik 1 hand van het stuur loslaten om dat los te frutselen. Heb ik eindelijk alles los inclusief de clipjes van de draad, en uit mijn jaszak, dan moet ik het nog proberen af te geven vanaf 'dribbeltje en stampertje' zijn rug dus ben ik bang dat ik het per ongeluk laat vallen. Dus dat doorbreekt de concentratie.

Merk weet ik niet, alleen dat hij het in amerika gekocht heeft.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:22

@ Rivano; bedankt!!!!!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:27

Die van ons zit alleen met een clip aan de broeksband vast, en mijn oortje heb ik onder mijn shirt door. Dat oortje zou je dan naar binnen kunnen stoppen zodat je die niet meer ziet.

SEEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:01

Klinkt handig! Misschien is het gebruik van een in-ear oortje een oplossing tegen het uitvallen?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:28

Sportoortjes hebben een haakje achter je oor, en zitten vrij dicht tegen je oor aan (vandaar dat ik mijn eigen oortjes gebruik ;) ) Dus die zitten nóg steviger dan in-ear oortjes.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:31

Ik gebruik ze ook tijdens les en het is een super oplossing! Goed verstaanbaar en instructrice heeft aan het einde van de dag nog stem over. Met idd sportoortjes (haalje achter het oor). Sorry geen idee wat voor merk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:37

Zelf heb ik een tijdje het paard van Renwabl bijgereden en toen ook les van haar instructeur gehad en dus ook met oortje gereden. Erg fijn vond ik het, zelfs met wind was hij zo goed te volgen. Heel af en toe viel hij een beetje weg, maar dan draaide hij ergens aan en dan was het weer goed. Aan zijn setje zat trouwens geen draad, de ontvanger had ik in mijn broekzak en het oortje kon je achter je oor klemmen, het oortje zat dus tegen je oor, er niet in.

Enige nadeel is dat je bij een lastige oefening niet kunt doen of je je instructeur niet goed hoorde :')

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:40

Dan ben ik benieuwd welk merk zender dat was capopjekop? Lijkt me namelijk heel handig!

Zouden ze het niet via bluetooth kunnen doen ofzo, dat je gewoon je telefoons aan elkaar koppeld, en dat de instructeur via haar microfoontje inspreekt en jij het via je oortje krijgt... zal wel te makkelijk gedacht zijn.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:49

Tijdens de les rijd ik altijd met oortje, heb zelf z'n sportoortje een knaloranje van Senheiser.
Mijn trainers hebben kastjes ook van het merk Senheiser.
Ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit last van storingen of ruis er tussen door.
Als mn trainers mee zijn met wedstrijd dan rijd ik ook altijd met oortje en kastje en ik zelf vind het heerlijk, je kan je zo even afzonderen van de rest en goed concentreren.
Dat vind ik zelf altijd erg fijn, maar zo zijn de meningen er verschillend over :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:01

Ik heb lange tijd een setje van omnitronic gebruikt. Is hetzelfde systeem en geluidskwaliteit als sennheiser maar beide kastjes werken op batterijen ipv een oplader. Ik heb er destijds rond de E350,- voor betaald maar dat is alweer een paar jaar geleden.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:08

Bedankt voor alle ervaringen met de verschillende systemen!

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:18

Ik vind het ideaal! Vooral met losrijden op wedstrijd en tijdens m'n lessen vind ik het ook erg handig!
Eigenlijk nooit storing of ruis.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:06

Wie weet waar ik die dingen kan bestellen of bekijken