Ik heb eens een vraag. Ik heb weleens van een (bekende) ruiter te horen gekegen dat ik in mijn proeven "stoerder" en brutaler binnen mag komen, zo van "hier ben ik".
Ik heb een aantal proeven van mezelf bekeken en ik snapte precies wat ze bedoeld. Het ziet er wel netjes, maar erg braaf uit als ik de AC lijn op rijd en HH en groet.
Ik zit al een tijdje te bedenken hoe ik dat dan moet doen. Wat is nou brutaler en stoerder binnen komen? Moet ik dan rechter zitten, borst voorruit
in middendraf binnenkomen etc? Ik kom er zelf niet echt aan uit. Ik ken wel ruiters die binnen komen, dat ik denk "ja gaaf" en dat ze mijn interesse wekken. Ligt ook zeker aan het paard, maar ook aan de manier van rijden. Ik kan er niet echt achter komen waar het dan wel aan ligt.
Hebben jullie een idee? En wat is nou butaler en stoerder rijden in een proef? Zelf denk ik dat durven rijden en niet teveel op "safe" rijden daar ook wat mee te maken heeft.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Borst vooruit, kin omhoog en beetje zelfzekere glimlach. Groeten, niet twijfelend handje naar achter, maar hand strak naar achter, hoofd buigen en in een zeer vlotte draf onmiddelijk wegrijden uit stilstand