Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EskeGirl schreef:Laat haar maar lekker jong zijn.
Niet iedere oefenen.
Is ze kopschuw?
Je kan helemaal vanaf het begin beginnen. Wat ik bij veulens doe ik zachtjes aaien over het hoofd. Als ze dat gewend zijn een beetje drukken op de neus(waar de neusriem ligt) en achter de oren. Daarna aan het halster laten ruiken en alles, en daarna omdoen.
. Het probleem ligt hier iets complexer.
:
quartel schreef:maar halster die je achter de oren langs met de gesp vast moet maken zijn zeker ook in een full maat verkrijgbaar hoor.
En dus in een cobje ook volgens mij.
Wij hebben ze op stal ook voor bepaalde paarden![]()
dus kan ze met een halster aan de gang zoals het veulen het gewent was.
quartel schreef:maar halster die je achter de oren langs met de gesp vast moet maken zijn zeker ook in een full maat verkrijgbaar hoor.
En dus in een cobje ook volgens mij.
Wij hebben ze op stal ook voor bepaalde paarden![]()
dus kan ze met een halster aan de gang zoals het veulen het gewent was.
HindaFree schreef:bij ons gaan ze vanaf de 5e dag (eerst wat uit rusten) gelijk met halster en touw naar buiten. scheelt op de duur een hoop geknoei.... wij gebruikte ook die ''veulen'' halsters maar nu ook die gewoon over de oren gaan.
ze zijn nu 3 maanden (bijde hengst) en lopen braaf mee met mams aan het touw iedere dag naar t land en weer naar stal
en zeker als t dan niet lukt is dat hetgeen ze onthouden waardoor het vaak ook niet makkelijker wordt...
dus zo gauw ie een andere paste was ik blij

en het is evt handig om als je weer gaat oefenen met over der oren doen je achter der billen een muur te hebt, zodat ze niet makkelijk in achteruit kan als je het over der oren wil doen. Je hebt dan wel meer kans dat ze omhoog komen
maar soms is dat gewoon net ff dat handigheidje om het halster om te krijgen