Paard van een ander rijden, verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WM_

Paard van een ander rijden, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:05

Stel ik ga een paard van een ander rijden, zet dit paard ook op een stal dicht bij mij in de buurt, hoe zit het dan met de verzekering?
Is het paard verzekerd wanneer er iemand (buiten de eigenaar) op rijd en er gebeurd iets?

Ook vraag ik me af hoe het zit als dit paard uit zou breken en bv. tegen een auto aan zou trappen of erger nog; eronder zou komen.
In hoeverre is het paard dan verzekerd voor wat hij er eventueel aan overhoud, en welke verzekering moet ik afsluiten om ook te zorgen dat de auto verzekerd waar mijn paard tegenaan trapt?

Ik heb al ge-googled maar kon helaas niks vinden wat echt direct antwoord op deze vragen heeft opgeleverd.

Ashley5760

Re: Paard van een ander rijden, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:11

Moet je bij de eigenaar navragen wat voor verzekering hij heeft. En hoe hij het wil afspreken als er iets gebeurd, zijn zo veel opties, en ook zoveel mogelijkheden voor schuld.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:44

WM_ schreef:
Stel ik ga een paard van een ander rijden, zet dit paard ook op een stal dicht bij mij in de buurt, hoe zit het dan met de verzekering?
Is het paard verzekerd wanneer er iemand (buiten de eigenaar) op rijd en er gebeurd iets?

Hiervoor kan de eigenaar een verzekering afsluiten bij bv. Hippozorg, als hij daar ook zijn paard verzekerd heeft voor bv. overlijden.

Ook vraag ik me af hoe het zit als dit paard uit zou breken en bv. tegen een auto aan zou trappen of erger nog; eronder zou komen.
In hoeverre is het paard dan verzekerd voor wat hij er eventueel aan overhoud, en welke verzekering moet ik afsluiten om ook te zorgen dat de auto verzekerd waar mijn paard tegenaan trapt?

Als het paard uitbreekt, kan dat vallen onder de WA-verzekering van de eigenaar, die kan dit navragen bij zijn verzekeraar. Letsel aan het paard wordt alleen vergoed als er een ziektekostenverzekering voor het apard is afgesloten, dit kan volgens mij ook alleen door de eigenaar. Indien het niet meer kan rijden of zelfs ingeslapen/afgemaakt moet worden heeft de eigenaar een doorverzekering nodig.

Ik heb al ge-googled maar kon helaas niks vinden wat echt direct antwoord op deze vragen heeft opgeleverd.

Het is overigens wel zo dat de eigenaar die verzekeringen kan afsluiten, maar dat jij ze betaalt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:31

Lees bij TAO FAQ, daar staat het in.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:15

Heel erg bedankt voor de informatie!!