hallo, hoow wat lastig zeg, ik wil knhs gaan starten en heb dus een formulier en etc ingevuld bij mijn manege en het in geleverd thuis heb ik een rekening ontvangen en die overgemaakt onderhand 5 weken terug ik zou rond de 3 weken een startkaart ontvangen.. alleen heb hem nog steeds niet ik de knhs een mailtje gestuurd en zij zeiden dat ik helemaal nog niet aangemeld enz was. wat doe ik fout? kan iemand mij in duidelijke en rustige stappen uitleggen hoe je je goed moet aanmelden... want als ik het aan de gene vraag op de manege krijg ik alleen maar als antwoord bel de knhs maar ik snap het dan gewoon niet en ik heb ook geen moeder die er verstand van heeft ofzo haha alvast bedankt
Mjay
Geplaatst: 13-08-11 17:58
als je KNHS wil starten moet je lid zijn van een rijvereniging (waarschijnlijk jou manege) en van de KNHS ik krijg dus altijd 2 aparte rekeningen thuis eentje van de rijvereniging en eentje van de KNHS.
Heb je al kopieen van je paspoort ingeleverd? aan de hand daarvan zal de KNHS jou startkaart gaan maken.
Als je lid ben of wil worden van de rijvereniging ga ik ervan uit dat er een contact persoon is ik denk dat je die het beste kan bellen of aanspreken. Ik zou ten eerste even kijken wat voor rekening je nu eigenlijk betaald hebt? waar heb je voor betaald?
en geen paniek het duurde bij mij echt eeuwig voor ik mn start kaart kreeg en toen ik m had zat ie vol met fouten XD kon ie weer terug!
hoe wordt ik dan lid van de knhs? want dat is er dan fout gegaan ik heb dus 1 rekening gehad en die was van mijn manege en waar moet ik mijn kopieen inleveren van mijn paspoort? want daar is helemaal niet naar gevraagd... echt lastig zeg haha
Mjay
Geplaatst: 13-08-11 19:40
Nadat je lid bent van je vereniging melden deze je aan bij de KNHS, dit heeft bij mij ook veel tijd gekost maar uit eindelijk goed gekomen. De KNHS zal kopieen nodig hebben of in ieder geval de gegevens van je paard en van jou (naam, afstamming, transpondernummer en geboortedatum enzo) vraag het dus even bij je vereniging, gaan ze je daar aanmelden of moet je dat zelf doen? meestal komt het wel goed hoor maar je moet geduld hebben, probeer dus even iemand te vinden van jou vereniging die hier over gaat!
Kopieen is tegenwoordig niet meer nodig. Je moet bij de manege aangeven dat je een startkaart wil. Deze kunnen dat heel makkelijk on-line voor je regelen! Daarna ontvang je een rekening van het KNHS en binnen 3 weken zal je dan je startkaart ontvangen. Blijkbaar is er bij de manege niet duidelijk doorgekomen dat je wil starten!
ja ik moest mij zelf aanmelden bij de knhs alleen dat heb ik dus geprobeerd en het lukt steeds niet kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen hoe ik me daar aanmeld? degene op de manege die de knhs regelt zij via mijnknhs.nl en dan aanmelden enzo maar ik vind het zo lastig pffft
Hehe het is eindelijk gelukt, Na een paar mailtjes heen en weer met de knhs is het gelukt
xromy1997
Geplaatst: 18-08-11 00:26
Je moet op de manege of vereneging vragen daarna hun vertellen je alles teminste Bij mij wel
Dressuurgek
Geplaatst: 18-08-11 12:21
debbbie schreef:
Hehe het is eindelijk gelukt, Na een paar mailtjes heen en weer met de knhs is het gelukt
Mooi nu nog je startkaart en startcoupons en je kan starten.
Adamootje
Geplaatst: 18-08-11 21:39
Als je KNHS lid wilt zijn, dan moet je lid worden van een erkend KNHS rijvereniging. Je kunt ervoor kiezen om rijdend lid te worden, of gewoon KNHS lid. Het KNHS lidmaatschap kost rond de 62 euro per jaar. Vervolgens krijg je van het KNHS een lidmaatschapkaart en een nummer, waarmee je je kan registreren op "mijn KNHS". Hierop kun je vervolgens je paard aanmelden en een startkaart + startcoupons aanvragen. Gaat gelukkig tegenwoordig een stuk gemakkelijker.