Cap verzonden door webwinkel zonder bescherming!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cap verzonden door webwinkel zonder bescherming!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:52

Mijn cap was aan vervanging toe, en ik heb daarom bij een webwinkel een nieuwe besteld. Dit omdat ik hetzelfde type (en uiteraard dezelfde maat) wilde bestellen als ik al had, en deze caps bij mij in de buurt niet verkrijgbaar zijn. (Charles Owen AYR8)

Vandaag kwam mijn cap binnen met de post. De cap zat los (alleen een dun captasje er omheen) in een kartonnen doos en kon alle kanten op bewegen zonder enige bescherming in de vorm van piepschuim/bubbeltjesplastic/oid.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de cap beter beschermd zou worden verzonden. Iemand bij de post hoeft de doos maar te laten vallen en de cap was beschadigt :=

Is het normaal dat een cap zo zonder bescherming wordt verzonden?
Ik neem hierover ook zeker nog contact op met de webwinkel die de cap geleverd heeft :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Cap verzonden door webwinkel zonder bescherming!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:54

Waar heb je besteld? Mijn cap (precies dezelfde trouwens!) werd eigenlijk ook zo verstuurd, heb er helemaal niet bij stil gestaan dat hij zou kunnen beschadigen. Hij zat wel in een kleine doos, dus veel bewegingsruimte was er niet, maar er zit wel wat in, in wat je zegt...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:54

En dan heb je het niet over een cap van 60 euro he?
Ik zou het niet accepteren hoor.
niemand kan je garanderen dat die doos met cap niet een flinke val gemaakt heeft.
lekker zeg :(

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:56

Inderdaad een lekker verhaal. Ben erg benieuwd naar de reactie van de webshop! En al zou het een goedkope cap zijn: ze horen hem zo te behandelen, en te versturen, dat je zeker bent dat je met iets veiligs aan het rondrijden bent. Je hebt hem tenslotte niet voor de sier, en de buitenkant hoeft niet altijd iets te zeggen over de staat van de binnenkant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:57

@Rijerijerije: Je hebt PB :)
@Quartel&Angela: Ik twijfel ook zeer om de cap terug te sturen...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:59

klinkt misschien een beetje gek maar......
Ik zou eerst een andere willen en dan deze pas terug sturen.......
Om te voorkomen dat je deze weer terug krijgt in een betere verpakking :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:00

@Quartel: Goed punt :j
Als ik een andere koop dan doe ik dat wel ergens anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:10

Meerdere webwinkels doen dit dus, Rijerijerije en ik hebben allebei bij een andere webwinkel een cap gekocht, en beiden zijn zo verzonden :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:12

jeetje.......dat is slecht geregeld dan.....
Goed dat je het hier geplaatst hebt.
Ik wil binnenkort ook een charles owen kopen, dat ga ik dus in de winkel zelf even doen bij deze :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:14

Ja, normaal zou ik ook gaan passen, maar omdat ik al zo'n cap had en die gewoon super zit dacht ik dat het me mooi een rit richting winkel zou besparen. Volgende keer doe ik het toch anders, of ik vraag in elk geval hoe ze verzenden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:14

In een winkel kunnen ze de caps ook uit handen hebben laten vallen... ;)

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:15

quartel schreef:
jeetje.......dat is slecht geregeld dan.....
Goed dat je het hier geplaatst hebt.
Ik wil binnenkort ook een charles owen kopen, dat ga ik dus in de winkel zelf even doen bij deze :j

Ik heb die van mij besteld bij horseridersclassics, een hampton en die werd netjes verzonden opgevuld in de originele doos! ook netjes dichtgetaped enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:16

@Antje_vip: Natuurlijk kan dat, maar in een winkel zien mensen in elk geval dat het om een cap gaat, en gaan ze er neem ik aan voorzichtig mee om :) In een doos is niet te zien wat er in zit, en als ik zie hoe verkreukeld sommige pakketjes hier aankomen :=
@Noraly_: Zo hoort het wat mij betreft ook :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:17

Ik snap je punt.. Maar ik denk niet dat een cap bij een val in een doos zo snel kapot gaat.. Weet je hoe de binnenkant van een cap eruit ziet? :)
Maar nee heel netjes is het niet.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:18

oei dat is heel slordig van dat bedrijf. Wij pakken alles in in kranten, bubbeltjesfolie, piepschuim en alles wat voorhanden is om dozen op te vullen zodat het steviger en veiliger ligt.
Vooral bij duurdere of breekbare artikelen. Er zal niks gebeurt zijn met je cap, maar het blijft niet netjes van de winkel.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:19

Blijheid schreef:
@Antje_vip: Natuurlijk kan dat, maar in een winkel zien mensen in elk geval dat het om een cap gaat, en gaan ze er neem ik aan voorzichtig mee om :) In een doos is niet te zien wat er in zit, en als ik zie hoe verkreukeld sommige pakketjes hier aankomen :=
@Noraly_: Zo hoort het wat mij betreft ook :)

Ik was ook ontzettend tevreden over de service trouwens, ik had eerst een ander model besteld, en toen ik deze eenmaal in huis had stond het me vreselijk, en het zwart was zo zwart dat ik lijkwit leek, mailtje gestuurd en ik kon de cap terugsturen, ander model + kleur terug en het prijsverschil stond aan het eind van de week weer op mijn rekening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:20

@Macs: Ik heb er nooit zelf een gesloopt, maar wel eens foto's van gezien :) Maargoed, juist omdat er zo op wordt gehamerd dat je een cap niet moet laten vallen vind ik het wel raar. Het is toch een nieuw product dat je naar een klant opstuurd (en in dit geval nog een duur product ook) dan wil je toch dat het heel en netjes aankomt?
Ik denk opzich ook wel dat de cap nog veilig is, maar hij had gemakkelijk kunnen beschadigen.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:22

Macs schreef:
Ik snap je punt.. Maar ik denk niet dat een cap bij een val in een doos zo snel kapot gaat.. Weet je hoe de binnenkant van een cap eruit ziet? :)
Maar nee heel netjes is het niet.

Volgens mij is het officieel zelfs zo dat als je cap een keer een harde smakkerd maakt, hij niet meer optimaail beschermd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:24

Bij mij werd hij ook zo geleverd inderdaad.... En toch een vrij bekende keten die het verstuurd heeft :) Vind het erg jammer, ze moeten toch wel intact blijven.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:26

Ik ging trouwens laatst een nieuwe cap (UVEX) kopen in de winkel.
Daar hadden ze ze niet nieuw in doos (losse dozen lagen dan wel achter). Ik kreeg er zelfs een in me handen geduwd met krassen.
Waarop ik zei "Goh, deze zit onder de krassen, heb je geen anderen"
Waarop de verkoopster melde "Krassen komen er toch wel op meisje!"
Ik had echt zo iets van, hallo deze neem ik echt niet mee.
Gelukkig bleek dat ze wel nog een mooie cap had liggen. Maar achteraf gezien had ik misschien voor het idee alleen al naar een andere zaak moeten gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:11

Ik heb inmiddels reactie terug van de webwinkel dat zij direct actie ondernemen tegen degene die de cap zo verstuurd heeft. Ze zeggen normaalgesproken wel zorgvuldig in te pakken, en dat dit niet had mogen gebeuren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:08

Hoe denk je dat de caps naar een ruitersportwinkel verzonden worden?
Ook gewoon in de niet beschermde dozen van het merk zelf.
En ook daar hoeft maar 1 knuppel met in of uitladen de doos te laten vallen en je cap is stuk.

cupacakex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:31

krijg je nou wel een nieuwe?
vind het wel een beetje slordig ja,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:02

Marije_jiplover schreef:
Hoe denk je dat de caps naar een ruitersportwinkel verzonden worden?
Ook gewoon in de niet beschermde dozen van het merk zelf.
En ook daar hoeft maar 1 knuppel met in of uitladen de doos te laten vallen en je cap is stuk.

Misschien wel, maar in de dozen van de caps zelf liggen ze wel min of meer klem, die dozen zijn precies op maat. Nu zat mijn cap in een grote doos waardoor hij alle kanten op kon bewegen, dan komt een klap veel harder aan en heb je sowieso meer kans op bewegen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:29

@Blijheid en rijerijerije: waar hebben jullie je AYR8 besteld?

Slordig van het bedrijf om je cap zo op te sturen!