Daarna vroeg ik me af, bestaat dat eigenlijk? Rijbroeken van biologisch katoen?
Voor degenen die willen weten waarom
Citaat:Katoen is een heerlijk draagbare en natuurlijke vezel. Helder wit katoen wordt beschouwd als een bij uitstek natuurlijk product, maar is in feite milieuonvriendelijker dan de meeste synthetische stoffen. Want na koffie is katoen het gewas waarvoor de meeste pesticiden wordt gebuikt. Katoenteelt beslaat ongeveer 2,4 procent van al het bebouwde land, maar gebruikt 25 procent van alle pesticiden en 10 procent van alle onkruidverdelgingsmiddelen. Verder wordt er chloor gebruikt voor het bleken en formaldehyde voor de bewerking. Voor één T-shirt wordt ongeveer 150 gram chemische middelen gebruikt in de katoenteelt.
Naarmate er langer en meer pesticiden gebruikt worden worden insecten resistent en zijn nog meer en giftiger beschermingsmiddelen nodig. Bodemverontreiniging en erosie zijn de gevolgen van het veelvuldig gebruik van chemicaliën en kunstmest. Dat kan zelfs zo erg zijn dat percelen onbruikbaar worden voor de landbouw.

Ben het even gaan nakijken: Het is niet zomaar het label, het staan ook in de band (de rekker) van de broek, dus volgens mij is het een merk