Stalschoenen met stalenneus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Stalschoenen met stalenneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:19

Heey
Voor mijn nieuwe school hebben we kamp van de studentenvereniging en school en daarbij heb ik schoenen nodig met stalenneus maar heb geen idee waar ik zou moeten zoeken. Weet iemand een paar wat goedkopere? het liefste onder de 100 euro heb btw maat 39.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:49

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:56

Moeten het perse stalschoenen zijn? Bij van Cranenbroek verkopen ze stevige werkschoenen met stalen neuzen, ook voor vrouwen. Heb die van mij daar vorig jaar voor nog geen 20 euro volgens mij vandaan gehaald en ze slijten zo goed als niet.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:52

HH heeft een jodhpur met safetytoe. Staan op de website.Volgens mij ook volgens de norm goedgekeurd, en er zit een goede loopzool onder, de andere modellen zitten mij iig wel altijd prima van HH. En de prijs zal waarschijnlijk ook rond je budget zitten, zijn verder ook van echt leer.

ingvdh

Re: Stalschoenen met stalenneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:22

als je gaat zoeken naar S3 veiligheidsschoenen kom je heel veel schoenen tegen die in jouw budget vallen en voldoen aan de norm (S3 is stalen neus en zool). De meeste prijzen liggen ronde de 70 euro.

Ze hebben tegenwoordig hele leuke modellen, google maar eens op red brick safety sneakers. Als je een beetje shopt kan je ze voor een leuk prijs kopen (en ruim onder de €100)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:23

Ik heb mountain horse classic riders.. erg fijne schoenen!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 09:24

Ik heb op dit moment 1 paar die ik mag lenen van mijn nicht maar bedankt voor de reacties ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:26

MH protective. zijn ook handig met dat gladde weer van afgelopen winters.

T_smurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:06

ik zou eens bij Cranebroek gaan kijken!

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:16

Heb zelf veiligheidsschoenen van de Welkoop (Boerenbond), dus met stalen neus en ook nog damesmodel :)
Weet de prijs niet meer precies, maar zeker niet duurder dan 60,-

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:29

DEZE zijn ook ideaal, kun je evt. ook nog prima mee rijden.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:03

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:09

Marktplaats :) even snuffelen,ik heb daar bijna al mijn veiligheidsschoenen vandaan.De duurste was E45,- geloof ik incl verzenden...Maddog S3 (nieuw) en de goedkoopste E7,50 :P ex verzenden,die waren 1x gedragen (S2) tijdens een bezichteging.Had toen 2 paar voor E25,- incl verzenden :D

xIRIS17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:20

Ik wil ook schoenen met stale neuzen, mijn verzorgpony [tinkertje] heeft in een week alweer 3 x op m'n voet gestaan xD ze valt soms letterlijk om. ze is dan ook wel erg jong.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:41

xIRIS17 schreef:
Ik wil ook schoenen met stale neuzen, mijn verzorgpony [tinkertje] heeft in een week alweer 3 x op m'n voet gestaan xD ze valt soms letterlijk om. ze is dan ook wel erg jong.

inplaats van andere schoenen zou je misschien beter aan het werk gaan met de pony zodat ze respect voor jouw en jouw ruimte heeft zodat ze niet meer op je voet gaat staan. 1x kan gebeuren maar 3 x in een week? Zou ik toch eens even vertellen dat je zou niet met andere om gaat.
Bedoel dit niet vervelend ofzo gewoon een tip.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:27

Tigra_ schreef:
inplaats van andere schoenen zou je misschien beter aan het werk gaan met de pony zodat ze respect voor jouw en jouw ruimte heeft zodat ze niet meer op je voet gaat staan. 1x kan gebeuren maar 3 x in een week? Zou ik toch eens even vertellen dat je zou niet met andere om gaat.

Met paarden is het gewoon verstandig om veiligheidsschoenen te dragen,opgevoed of niet...als je er veel mee omgaat komt er een dag dat je teen ongenadig in aanraking komt met een paardevoet :P
Bij jonge paarden is dit risico nog groter al moet ik wel toegeven dat die kleintjes erg goed kunnen mikken en vaak net voorbij het einde van de stalen neus springen,midden op je voet dus :+

Dus jouw tip is zeker een goede maar daarbij toch zeker een veiligheidsschoen...opvoeden lukt ook niet in een half uurtje ;) :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:24

Tinky12 schreef:
Tigra_ schreef:

Met paarden is het gewoon verstandig om veiligheidsschoenen te dragen,opgevoed of niet...als je er veel mee omgaat komt er een dag dat je teen ongenadig in aanraking komt met een paardevoet :P
Bij jonge paarden is dit risico nog groter al moet ik wel toegeven dat die kleintjes erg goed kunnen mikken en vaak net voorbij het einde van de stalen neus springen,midden op je voet dus :+

Dus jouw tip is zeker een goede maar daarbij toch zeker een veiligheidsschoen...opvoeden lukt ook niet in een half uurtje ;) :D

Ik had het vooral tegen xIRIS17 gezien hetzelfde paard als 3 in 1 week op haar voet had gestaan, wat ik zei 1x dat kan maar als het zelfde paard dit vaker doet krijgt die van mij toch een fikse correctie en ja dat is in 30 sec gebeurt en als je het goed gedaan heb zal dat waarschijnlijk niet meer gebeuren. En let het paard voortaan wel op waar die z'n voeten zetten. Beetje offtopic.
Was gewoon een tip, een ongelukje kan altijd gebeuren maar na 3 x ben ik er toch wel klaar mee dat is wat ik er mee bedoelde ;)