Ik heb enkele weken geldiden dikke harde bultjes in de nek van mijn pony gezien, en laats ook wat bultjes op de rug, zijn het steken? Vliegendeken heeft ie kapot gemaakt dus dat helpt niet, zou het helpen als ik wat knoflook tussen zijn eten deed ? En zelfgemaakte vliegenspray ' dettol, knoflook, azijn water) Op deed Hopelijk hebben jullie nog nuttige tips! bedankt
D00R
Geplaatst: 11-08-11 10:07
Zijn het geen eiwitbultjes?
JustMyZtje
Geplaatst: 11-08-11 10:21
ik zou even de vee arts laten komen....
geerke
Geplaatst: 11-08-11 10:23
even een dag of vier aankijken,dan zijn ze vermoedelijk weer weg. Mijn da is niet blij als ik hem hiervoor roep hoor
Mijn paard stond 2 dagen geleden ook vol met dit soort bultjes, op zijn hals, buik en billen..ik denk dat het gewoon steken zijn van viegen..aangezien er spontaan een invasie was in de wei..ze zijn ook nu weer weg gelukkig..
Ik had het ook, maar die gingen na twee dagen weer weg..
Jannuh
Geplaatst: 11-08-11 12:14
Als het een allergische reactie is zou je hem knoflooksnoepjes of granulaat kunnen geven tegen de steekvliegen. Maar ik ben geen dokter dus ik zou toch even een veearts laten kijken naar de bulten.
Het paard van mijn zus had een allergie voor steekvliegen (horzels, hoe je ze noemen wilt). Het is een donker paard, en die zijn sowieso populair bij steekvliegen. Sinds zij knoflooksnoepjes krijgt (van subli bijvoorbeeld) wordt ze nog maar heel zelden gestoken door steekvliegen.
De snoepjes werken van binnenuit. Dus hoe harder je paard zweet hoe erger de vliegen afgeweerd worden. Wanneer je op zijn vacht gaan sprayen wordt de werking minder naarmate hij harder en vaker zweet...
tip... toch maar even een vee-arts laten kijken...
KellyVanessa
Geplaatst: 11-08-11 12:26
Onze paardjes hebben het ook gehad maar dat was allergische reactie op bepaalde bot hooi.. en die zijn na 2weken allemaal verdwenen nu heeft mijne er ook een paar maar das van steken van de dazen. kzou toch dierenarts laten komen nakijken je weet nooit
A_Rocky
Geplaatst: 11-08-11 18:38
Dazenspray, of mint- en waltnootbladeren helpen bij mij wel