Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:27

Hallo, Alvast bedankt voor het lezen.

Nou ik zal even bij het begin beginnen.
We heb een paard te koop gezet en al heel snel leek het perfecte Baasje gevonden te zijn.
Wij hebben alleen een bedrag gevraagd voor de gemaakte D.a kosten.
Nou alles leek zo mooi te gaan.
Ik had nog nooit een paard verkocht dus was ook best zenuwachtig omdat je toch niet weet
wat er op je af komt.
Nou dat viel mee zeg ..We hebben zelfs 4 uur lang bijelkaar gezeten 'zo gezellig was het'
gekletst over paarden, lekker buiten geweest met het paard, daarna nog een uur op stal bij het paard staan kletsen..het voelde gewoon bijzonder.

Nou we hadden afgesproken dat ze er goed overna zouden denken
en wij liever hadden dat ze 10x langs zouden komen dan het paard direct op te halen
Om er dan achter te komen dat het niet gaat werken.

Nou ze had goed en wel een nacht geslapen en de volgende avond belden ze ons.
We doen het gewoon! Het voelde zo goed allemaal.
Ook met het paard was het een bijzondere kennismaking.

Maar nu..staat het paard hier nog steeds en we zijn inmiddels ruim 3 weken verder.
Ik spreek haar bijna dagelijks maar iedere keer komt er weer iets tussen.
Of tussen..Eerst was er niets aan de hand..maar toen wij vroegen van wanneer kom je hem dan ophalen?
Zij ze nou de vrouw waar het paard zou komen te staan doet moeilijk omdat het een hengst is.
(Begrijpelijk want dat is bij meerderen een probleem)
Toen was het ja we zoeken een andere stal.
Dag later ja we hebben een stal..
Oké..dan kan je je paard toch komen ophalen?
Nee dus..En nu gaat dat al dag in dag uit het zelfde.
Ik moest het paard verkopen omdat ik door dierenarts kosten van een ander paard gewoonweg geen 4 paarden kan onderhouden.
Dus na een week ben ik stalling gaan vragen..( is dat zo gek? )
Het paard kan momenteel niet meer tussen de andere paarden staan ivbm hengst zijn dus staat op stal & in een appart land met de andere hengst.
Ik kreeg de reactie, als ik niet gereageerd had hoe deed je dat dan? dan was er toch ook een geld probleem?
waarop ik antwoorde dat ik het niet eerlijk vond dat ze de bal zo terug kaatste, ik zit hier met een wekelijks 'dierenartsbezoek'voor een paard dat is juist de reden dat ik er 1 weg moet doen om de kosten te kunnen dekken.
zodat er niet steeds meer bij komt.
Nu breekt haar paard continu uit om bij mijn merrie's te komen.
complete hekwerken gaan naar de grond dus staat hij nu op stal.
Heb ik de ander ernaast gezet omdat ik niet een paard alleen laat staan.
Zegt ze ja dan zet je die ander toch buiten scheeld in de voer kosten.
Ja..idd dat scheeld wel maar uiteindelijk laat ik alsnog een paard niet in zn uppie alleen staan.
En omdat mijn Fries ook te koop staat neem ik niet het risico dat de hengst erboven op springt en ik zit met een onverkoopbaar paard.
Oké ik ben dan een ' goede voerder ' krijgt gewoon onbeperkt hooi.. mede omdat ze op stal staan.
Nu leek het betalen geen probleem..Later weer wel..
Uiteindelijk heeft ze 30 euro overgemaakt 'vond ik een redelijk bedrag aangezien' het eigenlijk een volpension is.
Ze hoeft er niet naar om te kijken, wij mesten iedere dag uit, geven onbeperkt hooi ect ect.
Nou komt het er op neer dat ze een beetje mokt over het feit dat ik geld vraag.
want ja als zij niet gereageerd had moest ik het ook zo doen.
(Blijft het feit, dat hij vanaf ik met haar de deal gemaakt had hem van internet gehaald heb)
Dus loop ik ook mogelijke andere kopers mis.
Als zij niet had gereageerd, had ik hem bij een buurman tussen andere leeftijd's genoten gezet
wat bijna kosteloos is.
Maar aangezien ik een paard verkocht heb neem ik geen risico door hem bij iemand anders neer te zetten.
Nu eergisteren weer ja ik heb een stal en daar kan die per direct terrecht.
Oké pffuuw dat scheeld wanneer kom je hem dan halen?
Ja ik ben nu eerst bezig met een brommer te scoren anders moet ik fietsen.
Ja uhh hallo???
Ja nou ik heb betaald dus maak ik ook gebruik van de tijd.
Jup, begrijp ik ook maar kunnen we dan een afspraak maken wanneer je hem volgende week komt ophalen?
Nou als ik goed nieuws krijg woensdag donderdag of in het weekend.
Hmm..oke..ik zeg.. dan moet het in het weekend omdat mijn vriend werkt en ik niet alleen wil zijn op het moment dat ik mn paardje in moet laden.
Zegt ze Oke.
En later maar als het in de mist loopt kan het toch wel Tessssssss.. :?
ja wat kan? ja je betaald zijn hooi..Maar ik WIL gewoon geen paard 24/7 opsluiten in een stal
die alleen buiten kan als ik ga wandelen oid.
Dus nee, volgende week kom je hem gewoon halen.
Anders is het jammer maar helaas.
Is dat nou zo gek dan?
Ze wou hem alwel betalen hoor..Maar ik neem niet het risico dat zij betaald en ik vrolijk de dierenarts kosten betaal..dat wanneer zij erop terug valt..ik het terug kan dokken.

Maar wat moet ik nu...Duidelijk zijn vind ik lastig..maar ik moet toch iets..
heb echt het gevoel alsof ik midden in de jungle gedropt ben en maar moet zien welke kan ik oploop
en maar hopen dat ik er goed uitkom.

Is dit nou rekken voor haar dat ze geen vol pension hoeft te betalen
Of wat?
Ik voel me er best hopeloos onder.
En dan nog niet eens over het feit gesproken dat ik straks mn paardje in moet laden..
Al ga ik zeker controleren!

wat moet ik doen? :?

One_Love

Re: Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:37

Vaag verhaal...Komt op mij over alsof ze het paard helemaal niet willen hebben.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:38

Ik denk dat je duidelijk moet zetten dat ze het paard dit weekend komt ophalen, zoniet, dan gaat de koop niet door en komt hij weer op internet. Je hoeft je toch niet zo voor de gek te laten houden.
Ze wilt hem of ze wilt hem niet, klaar. Ik vind het stalgeld dat je hebt gevraagd nog erg weinig voor al dat werk eerlijk gezegd.
Als ze hem al op een pensionstal had staan betaald ze misschien wel het tienvoudige.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:38

Nou dat is inderdaad wel HEEL erg makkelijk gedacht van haar....dit kan natuurlijk niet eeuwig blijven duren.
Ik zou even uitzoeken wanneer je het paard z.s.m. kunt verplaatsen / je uiterste termijn bepalen en heel duidelijk tegen haar zeggen dat het voor die datum geregeld moet zijn omdat je het dier anders weer te koop zet.

Je loopt hierbij uiteraard wel het risico dat ze dan ineens van de aankoop af ziet.

Maar dit is natuurlijk ook niks zo , als hij maar blijft staan en jij voor de kosten en zorg op blijft draaien terwijl hij eigenlijk verkocht is....en er geen zicht is op een vertrekdatum of enige haast van de nieuwe eigenaar :=

De winter komt er weer aan dus hij wordt in principe elke week lastiger verkoopbaar als madam er toch ineens vanaf ziet , i.m.o. heb je nu namelijk geen enkele garantie dat ze het vlot gaat regelen :=

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:42

ik kan er niets aan doen, maar als ik mn paardje zou moeten verkopen op deze manier, zou ik de koop intrekken. Als het nu al zo gaat, hoe gaat het dan straks als hij niet meer bij jou staat
ze had hem evt ook kunnen laten castereren, dan had hij al wel naar een gewone stal gekunnen
ik vind niet dat zij kan blijven uitstellen en dan jou maar weer voor hem te laten zorgen
duidelijk een datum afspreken, komt ze niet, lekker die 30 euro teruggeven als ze dat wilt, en aan iemand verkopen die er wel blij mee is

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:43

Ik denk dat ze terug krabbelt. Heb je een telefoon nummer, vraag het dan direct zonder erom heen te draaien. Geef een termijn, als je het paard nog kwijt wil aan haar, van 2 dagen. Dus voor vrijdag avond ophalen of anders stop je met onderhandelen en zoek je verder. Persoonlijk liet ik dit aan me voorbij gaan en zocht ik verder.

maaikemuis

Rare zaken! Mijn advies zou zijn, dat ze het paard het weekend op moeten komen halen, anders gaat hij de verkoop weer in.

Vala

Idd duidelijk zijn, dit weekend ophalen of anders geen paard. En dan stort je die 30 euro maar gewoon terug. Dit lijkt nergens naar en het paard is nog steeds van jou dus: ultimatum stellen en als ze hier niet normaal op reageren de boel gewoon afblazen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:44

Bedankt voor jullie Reacties!!!!!

Ja ik weet ook dat ik echt duidelijk grenzen moet stellen
maar ben wat dat betreft een goedzak die alleen maar aan anderen denkt.
En ze betaald idd bij die andere stal 200 ofzo.
maar het is juist niet mijn bedoeling om er geld vanop te strijken
omdat het mij puur om het welzijn van het paard gaat en die een gelukkig leven krijgt.
Maar dit wordt me wel een beetje onmogelijk gemaakt zo.
Ik bel haar vanavond wel met de mededeling dat hij volgend weekend opgehaald moet worden
en ik hem anders weer te koop zet.
maar dan mag ik eerst heel de dag "ballen gaan verzamelen om dit te kunnen'
Ik dacht bijna dat ik nou niet reeel was nu..
Maar vind he took wel even fijn om uit de bokt hoek te horen
dat dat niet het geval is..
doet me wel goed eigenlijk!
Thnx!

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:47

Jeetje, lekker onduidelijk zeg! Ik was er eerlijk gezegd al klaar mee... Misschien kun je haar bellen en aangeven dat je nu duidelijke afspraken wilt maken? (en ook echt de telefoon niet neerleggen voordat die duidelijke afspraken er zijn) En begrijp ik uit je verhaal dat ze het paard al betaald heeft? De koop intrekken misschien? Haar die weidegang bieden je je zelf voor het paard in gedachten had, en dan op haar eigen kosten natuurlijk.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:49

Ze wou al betalen, maar dat risico durf ik dus niet te lopen
omdat ik een waslijst aan DA kosten heb liggen
en ik die direct ga betalen als ik het geld binnen heb.
stel dat ze dan alsnog terug krabbeld
dan moet ik dat geld weer ophoesten wat mij jammer genoeg niet uit de paardendrollen kruipt.
want die heb ik aan overvloed.

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:51

Hahaha ja idd!

Dan zeg ik bij deze, alle ballen verzamelen!!!!!!!! En bellen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:54

Persoonlijk vind ik nog dat je haar lang de keuze geeft maar goed het is al goed dat je deze keuze maakt.

Klinkt mij namelijk in de oren alsof ze het paard toch niet meer wil, en nu met smoesjes eraf probeert te komen... Vaag hoor...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:56

Inderdaad: direct opbellen, zeggen dat het dier a.s. weekend opgehaald moet zijn, anders gaat de koop niet door. Dan gooi je hem bij de buurman op het land wat bijna niets kost en ga je de verkoopprocedure gewoon opnieuw beginnen. Niet met je laten sollen hoor!Grote kans dat ze hem toch niet wil/kan hebben.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:56

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook..dat ze van de koop af wou zien.
Maar ze zegt een beetje vertrouwen en geduld graag.
En ze zegt ook steeds dat ze juist bang is dat WIJ het paard verkopen.
Maar geduld heb ik niet aan overvloed..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:59

Als ze daar bang voor is, moet ze betalen en het beest ophalen. Hard zijn, anders zit jij ermee. Ophalen tot van het weekend, anders kan ze naar haar paard fluiten. Is mijn mening.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:00

maar als zij zo bang is dat jullie het paardje verkopen, waarom haalt ze hem dan niet op
je verkoopt hem niet voor niets, straks duurt het nog maanden, en ik weet hoe het is om veel en grote veearts rekeningen te krijgen, ze zien ze toch graag een beetje op tijd betaald

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:01

Zo zeg wat een verhaal, ik zou ook al de koop niet door hebben laten gaan met deze mevrouw. Als ze nu al niet eens zorg kan op draaien voor een paard, hoe is dat straks dan als ze hem zelf op stal heeft zetten. Ik ga mee met het bovenstaande, bellen en anders weer tekoop aan bieden en wel iemand zoeken die om het paardje denkt en een goede stal zoekt en niet telkens afzegt want dit is niet de normale gang van zaken zo.

succes

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:01

ik wou dat ik het zo duidelijk kon zeggen...
ik ga waarschijnlijk zo :
Ehh ...ehh...nou ehh...ik wou ehh..
bah..en dat vind ik nou juist zo vreselijk van mezelf he.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:02

duiedelijk afspreken dat je hem opnieuw te koop zet als ze hem binnen een week niet opgehaald heeft.
Je gaat toch geen paard kopen als je hem eigenlijk niet kwijt kunt?
En anders betaalt ze hem maar vast (gedeeltelijk) en betaalt stalgeld tot ze plek voor hem heeft.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:04

Jacky91 schreef:
maar als zij zo bang is dat jullie het paardje verkopen, waarom haalt ze hem dan niet op
je verkoopt hem niet voor niets, straks duurt het nog maanden, en ik weet hoe het is om veel en grote veearts rekeningen te krijgen, ze zien ze toch graag een beetje op tijd betaald

Ja, omdat ze nu wacht op dat de beste man zegt dat het paard mag komen want die moest eerst overleggen met de andere dames die daar een paard hebben?
ja nou weet ik natuurlijk niet hoe dat gaat op een stal..maar snap niet dat hij met zijn klanten moet overleggen...Terwijl het per direct beschikbaar is ...

En ja ik krijg de rekeningen..en moet de maand daarop betalen..
waar ik al blij mee ben, maar als alles nu dubbel loopt schiet ik ook daar weinig mee op.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:07

Op een briefje schrijven wat je wilt zeggen en dat duidelijk oplezen als je haar belt. Dat werkt bij mij meestal.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:08

Tesz_2208 schreef:
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook..dat ze van de koop af wou zien.
Maar ze zegt een beetje vertrouwen en geduld graag.
En ze zegt ook steeds dat ze juist bang is dat WIJ het paard verkopen.
Maar geduld heb ik niet aan overvloed..

Vind dat behoorlijk brutaal van haar om te zeggen :oo
Zij weet van te voren dat het een hengst is, dan zoek je toch eerst een juiste stalling voordat je "ja" zegt tegen de verkoper?

Ik vind dat je al genoeg geduld hebt gehad met haar en ze nu wel voor een keuze mag worden gezet. Of ze haalt hem deze week op of ze heeft pech en jij zet je paard weer te koop voor iemand anders die wel beslissingen kan maken.

Als je het moeilijk vindt om dit te zeggen, kun je dan je vriend niet laten bellen? Bedoel jullie zijn beide bij de afspraak geweest en dan vind ik het niet raar staan dat hij belt in plaats van jij. Tenzij je vriend het net zo moeilijk vindt natuurlijk :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:09

Ik wil wel even voor je bellen hoor!
Ik heb genoeg paarden verkocht en jij moet je niet zo aan het lijntje laten houden. ;)
Kopen of niet kopen. Kopen? Dan deze week ophalen.
Niet? Dan gaat hij weer op het internet.
Heel simpel, als ze echt wil dan haalt ze hem wel op.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 10-08-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:09

hij zal waarschijnlijk moeten overleggen omdat het om een hengst gaat
probeer haar te overtuigen dat hij van het weekend echt weg moet, ivm de d.a kosten
je kunt wat je wilt zeggen op papier zetten zodat je een steuntje hebt als je belt, of evt een andere persoon laten bellen die iets steviger in zn schoenen staat