We reden vandaag buiten met z'n tweeën naast elkaar, niks aan de hand en al heel de tijd naast elkaar gereden. Ze waren gewoon lief tegen elkaar en waren lekker rustig aan het stappen. Maar opeens trapt het paard naar de pony, uit het niets. Dit tot 2 keer toe vandaag. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ze hebben vaker samen buiten gereden.
_Miss_Horse_
Geplaatst: 09-08-11 19:17
Raar. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Maar het zal best kunnen zijn dat het paard die pony niet mag. Ook kan die ergens last van hebben. Ik zal wel nog even kijken naar dat been als ik jou was.
Misschien liep de pony net op dat moment voorop? Dan is hij dominant aan het paard en probeert het paard hem te corrigeren? Probeer eens goed op het orenspel en lichaamshouding te letten als jullie samen gaan rijden.
De eerste keer weet ik niet meer, maar de tweede keer liep het paard eerder voorop. Op de oren hebben we ook gelet nadat ze voor de 1e ker bokte, maar daar was verder niet veel aan op te merken.
bij onze arabieren hebbe nwe het ooit ook eens gehad, de jonge hengst stond met een ruin op de weide, waren zeer goede maatjes! toen de hengst 4 was en we met z'n tweeen gingen wandelen, wou de ruin voorop lopen en sloeg de hengst hem! hij heeft een harde tik gehad maar wou het daarna weer doen, telkens als de ruin meer naar voren ging. dus ik denk dat jou paard gewoon de leiding wil. misschien is ie in de weide ook de baas en wordt dat op wandeling verstoord?