Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tita schreef:Heb geen verzekering en gaat het ook niet doen want zoals ik het zou willen betaal je dus al gauw 100 euro per maand en dat is wat.
Misschien is de dood wel een optie
Heb net als wildgirl paar duizend euro rekening staan en ik blijf sparen heb geen max nou ja wel een doel 75000
Wildgirl schreef:tita schreef:Heb geen verzekering en gaat het ook niet doen want zoals ik het zou willen betaal je dus al gauw 100 euro per maand en dat is wat.
Misschien is de dood wel een optie
Heb net als wildgirl paar duizend euro rekening staan en ik blijf sparen heb geen max nou ja wel een doel 75000
En dan over die 55 k mooi belasting betalen?
Ik dacht het niet, ik ga mooi investeren hahaha
Wildgirl schreef:Jotoma schreef:@lisald: ben wel benieuwd wat je dan genoeg vind
In ieder geval niet meer dan het belastingvrije stuk dat je op je rekening mag hebben, de rest van het spaargeld steek ik wel ergens anders in
nou een 2e handsauto'tje en paard kopen en wasmachine stuk en zit je er doorheen ik vind 20500 niet echt genoeg geld om zorgenloos te genieten Wildgirl schreef:Jotoma schreef:@lisald: ben wel benieuwd wat je dan genoeg vind
In ieder geval niet meer dan het belastingvrije stuk dat je op je rekening mag hebben, de rest van het spaargeld steek ik wel ergens anders in
tita schreef:Ach 1.2% zorg wel dat het deposito is ofzo
shirleyp schreef:Ik heb al eerder eens een soortgelijk topic gezien, daarbij beweerden mensen duizenden euro's achter de hand te hebben voor onvoorziene kosten. Misschien lukt dat als je fulltime werkt en goedkoop woont, maar in mijn situatie (samenwonend, fulltime werkend met eigen woning) is dat niet te sparen. Vooral omdat je ook voor je huis een potje nodig hebt.
Mijn streefspaarbedrag is 1000 euro. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik daar eigenlijk vaak onder zit qua spaarsaldo. Helaas, het is niet anders. Mijn vakantiegeld en eindejaarsuitkering gaan meestal naar andere prio's, maar mocht het geld nodig zijn voor mijn paard gaat het daarheen. Tot nu toe heeft dit oor mij prima gewerkt, zelfs toen mijn paard een peesblessure kreeg. Mocht ik nou echtkrap zitten zijn er voldoende andere oplossingen zoals een betalingsregeling bij de kliniek of een lening bij mijn ouders of schoonouders.
PartoutZ schreef:Mijn paard is ook niet verzekerd.
Ik vind dat zonde geld, je betaald een boel & vaak hoef je er (gelukkig) geen gebruik van te maken.
Nee, ik zorg zelf wel voor een spaarpot zodat ik als het nodig is direct alles kan betalen
tita schreef:Is niet fair wat je zegt want als je samenwoont en in een te duur huis zit dan leef je boven je stand maar als je samenwoont en je werkt fulltime dan is er altijd genoeg te sparen (dan betaal je maar je huis naar ratio) ik werk 36 uur en ben alleenstaand en nog lukt het me genoeg opzij te zetten.. en echt goedkoop woon ik niet