Ik wil graag mijn fiets op mijn trailer bevestigen. Mijn vriend wil namelijk best met de mountainbike mee naar het bos, maar mijn auto knapt er niet van op met steeds de fiets erin en eruit. En dan zeker als we uit het bos komen met alle bagger eraan.
Nu wil ik graag van jullie weten hoe doen jullie je fiets op de trailer? Op de voorkant of hebben jullie hem op de zijkant? En hoe/waarmee bevestigen jullie je fiets? Evt foto's ????
Je kunt idd kiezen voor een disselrek. Waarbij je dus fietsen op de trailerdissel kunt plaatsen, als daar genoeg ruimte voor is. En anders zou je bijv. een trekhaak kunnen lassen op de dissel of aan de achterklep van de trailer waarop je een fietsenrek kunt monteren.
zodiacje
Geplaatst: 08-08-11 21:57
heb je een 1 of 2 paards trailer? Want bij een 2 paards kan je m met het stuur over de voorstang hangen en m daar vastmaken, kan je paard aan de andere kant.
Als je hem op de dissel zet komt je fiets dan niet tegen je auto bij bijna scharen bijvoorbeeld?
Revanches
Geplaatst: 08-08-11 22:20
Als je geen gekke capriolen uithaalt dan zou het inprincipe niet hoeven scharen en de auto hoeven raken. Maar mocht je een krappe bocht of achterwaarts moeten zou je de fiets eraf kunnen halen.
Denk dat het bij 1,5prds trailer makkelijker is om de fiets aan de trailerklep te bevestigen. Als je van die grondstandaards aan je trailerklep hebt zitten zou je er ook een touw doorheen kunnen halen en daar je fiets aan kunnen construeren.
Ik heb een soort van trekhaakje aan mijn voorkant van mijn trailer zitten waarop een fietsen drager kan. Dan kun je daarop weer je fiets kwijt. Zeer handig. Nog niet zelf gebruikt, maar zat er al op toen ik 'm kocht. Degene voor mij had altijd zijn/haar mountainbike erop vervoerd.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 12-08-11 15:00
Wij hebben zelf een ophangsysteem gemaakt dmv 2 stalen plaatjes die we verborgen hebben zodat je ze aan de trailerklep kan hangen, de fiets kan daar met touwtjes aan gehangen worden en de fiets wordt ook aan de buitenkant van de trailer vastgeknoopt zodat hij stil blijft hangen. Enige nadeel is dat eerst de fiets eraf moet voor de achterklep open kan, en je altijd even werk hebt voor je de fiets stevig vast hebt gemaakt.