Vakantieadres Peelhoven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gambler99

Vakantieadres Peelhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:41

Vorig jaar ben ik met het hele gezin op vakantie geweest naar Peelhoven in Venhorst. Dit was ons prima bevallen; prima service, prima paarden. Wij hebben daarom gelijk opnieuw geboekt voor het jaar erop.

Nu is het zo dat er iets fout is gegaan bij de boeking. Dan verwacht je van een verhuurder dat er hier een oplossing voor gezocht wordt. Dit wordt echter niet gedaan en er worden opeens dingen verzonnen. Er wordt totaal geen verantwoordelijkheid genomen en we zijn nu dus ook genoodzaakt om 1,5e maand van te voren nog iets anders te zoeken.

Bij deze een waarschuwing, controleer je papieren. Mail is te wijzigen!

friesiszwart

Re: Vakantieadres Peelhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:07

Indien zij één woning hebben en deze is dubbelgeboekt dan kunnen zij je moeilijk iets anders aanbieden lijkt mij.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:20

Ik zal even precies uit de doeken doen wat er gebeurd is, er is inderdaad door TS vorig jaar gelijk een nieuwe boeking voor dit jaar gedaan. Deze is ook per mail direct bevestigd, daar is echter waarschijnlijk per abuis een verkeerde datum in terecht gekomen. Hier is door TS niet op gereageerd, dus wij zijn er vanuit gegaan dat dit de juiste datum was. Dit weekend hebben wij ook bijna een jaar lang voor hun vastgehouden en vervolgens krijgen wij vorige week een mail dat ze willen betalen, met daarin vermeld weer een ander weekend. Ik heb (de broer van) TS gebeld dat het hier waarschijnlijk om een vergissing ging, wij hadden een ander weekend vastgezet en bevestigd. Dit is in goede harmonie opgelost, wij zouden de borg terugbetalen en zij zouden een andere accommodatie zoeken omdat het weekend dat wij voor hun vastgezet hadden, ze echt niet konden en de overige vrije data kwam ook niet uit. Zo gezegd zo gedaan!

Vervolgens krijgen wij een mail waar we in 1e instantie niets van begrepen, met weer een andere datum erin, maar naar ons idee was het afgehandeld, maar goed, blijkbaar niet. De toonzetting was van dien aard, dat we gelijk ook echt niet van plan meer waren naar een oplossing te zoeken. Wij hebben namelijk voor september a.s. zelf een vakantie geboekt half december vorig jaar en daar valt het weekend van TS in. Wij gaan uiteraard zelf niet op vakantie als we vakantiegasten hebben. We hebben er nog over gedacht om onze vakantie dan maar op te schuiven naar een andere datum, want we vonden het echt heel erg vervelend, maar die zin hadden we absoluut niet meer nadat we de mail van TS hadden ontvangen.

Ik ga hier verder niet meer op in, dit is mijn versie van het verhaal. Er is absoluut niets verzonnen,nogmaals ik vind het erg jammer en behoorlijk vervelend, we hadden TS graag wederom als vakantiegasten gehad, wij hadden goede herinneringen aan hun verblijf en ik hoop echt dat ze een leuke vervangende accommodatie kunnen vinden voor hun weekendje weg.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:23

fijn (en grappig) om het verhaal van 2 kanten te horen. Ben benieuwd of de TS nog iets toe te voegen/te vermelden heeft.
klinkt in ieder geval niet als een nietwillende peelhoven .....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:27

Klinkt als een misverstand wat alsmaar groter wordt. Zeker iemand Murphy in de familie.

Het zou voor beide partijen beter zijn om nogmaals met elkaar om de tafel te gaan, excuses te maken daar waar nodig en in goed overleg een nieuwe datum af te spreken. Uiteraard die datum wel goed vastleggen en controleren :D.

Gambler99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 18:35

Wij wilden de beerput in eerste instantie niet open gooien, maar omdat de verantwoordelijkheid nog steeds niet genomen wordt, doen we het toch.

Wij zijn voor de gek gehouden waar we bij stonden. Ze geven aan dat ze een bevestiging gestuurd hebben met datum, deze bevestiging hebben wij nooit gehad. Wij hadden echter wel gecontroleerd of de juiste datum was geboekt, en dit was het geval. Aangezien wij vertrouwen in ze hadden zijn we hier verder niet op in gegaan. Nu claimen ze dat de beschikbaarheid nooit op de website heeft gestaan. Wij weten echter 100% zeker dat dit er heeft gestaan. Wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen?

Er is inderdaad in eerste instantie afgesproken om iets anders te gaan zoeken, en het in harmonie af te handelen. De rest van het gezin het er hier alleen niet mee eens zijn, aangezien er teveel fouten gemaakt zijn en wij zeker weten dat de juiste datum geboekt is.

Wij worden ervan beschuldigd dat wij niet zeker wisten welke datum wij wilden boeken. Dit is absolute onzin, aangezien wij altijd hetzelfde weekend weg gaan.

Vervolgens wordt er gezegd dat wij (het gezin) maar met elkaar moeten gaan praten omdat wij zelf niet eens weten welk weekend er geboekt is. Dit was echter opnieuw een fout van Peelhoven. Peelhoven begon in het telefoongesprek namelijk over wéér een ander weekend (2e weekend van sept.). Dit is door ons gelijk gecorrigeerd naar het 3e weekend van september, maar in de mail die wij daarna weer ontvingen, werd er door Peelhoven gewoon weer over het 2e weekend van september gesproken.

Daarbij hebben wij verschillende redenen gehad, waarom het door ons geboekte weekend niet beschikbaar is. In eerste instantie had net vorige week iemand anders geboekt, daarna waren ze opeens op vakantie.

Wij verwachtten ook niet dat wij het huisje alsnog in ons weekend konden huren, maar enige vorm van medewerking/verantwoordelijkheid hadden wij wel verwacht. Onze intentie was namelijk ook gewoon om de misverstanden uit de wereld te helpen (zoals duidelijk in de mail stond), zodat wij het jaar daarop zonder problemen alsnog onze vakantie daar konden vieren. Maar in tegenstelling daarvan kregen wij een schandalig mailtje vol met verzinsels terug.

Voor alle duidelijkheid: wij raden het niet af om daar naar toe te gaan. Wij hebben het prima naar ons zin gehad. Wij willen iedereen alleen waarschuwen om alles goed te controleren.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:59

Hoewel ik van mening ben dat Bokt niet het topic is om dit uit te vechten wil ik toch even het volgende misverstand uit de wereld helpen. Zeker gezien het feit dat het je blijkbaar zo hoog zit, dat je een account voor opent!
Bovendien, waarom zou ik jullie voor de gek houden? Ik ben alleen maar gebaat bij tevreden klanten en zoals ik al zei hadden wij goede herinneringen aan jullie verblijf.

Je zwager/broer? had het in zijn mail over het weekend van 9/12 september, dat hadden we inderdaad inmiddels verhuurd en dat is zeker niet in het telefoongesprek gecorrigeerd. Je zwager vroeg nog wel wanneer jullie vorig jaar geweest waren, maar over een ander weekend hebben we het niet gehad.
Vandaar onze verbazing dat het in je mail nu bleek te gaan over het weekend van 16/18 september, dat weekend hebben wij vorig jaar december namelijk al weggeboekt omdat we zelf op vakantie gaan.

Ik heb aangeboden om te kijken of er een ander weekend was dat jullie uit zou komen, daar zouden jullie even overleggen en na 10 minuten kreeg ik een telefoontje terug dat jullie de borg terug wilden omdat een ander weekend niet uitkwam.

Nogmaals,ik vind het heel vervelend dat het zo gelopen is, als je in je mail een andere toon had aangeslagen, hadden we echt wel geprobeerd om een oplossing te vinden. Ik had behalve de optie om onze vakantie te verschuiven, zelfs in de direkte omgeving gekeken wat de mogelijkheden daar waren, daar dan verblijven en de paarden bij ons, maar na jouw mail hadden we daar dus echt geen behoefte meer aan.

Ik hoop echt dat jullie een leuke vervangende accommodatie vinden waar je het goed naar jullie zin hebben. Volgend jaar zijn jullie weer van harte welkom!
(en dit is echt het laatste wat ik er over kwijt wil, je had ook even telefonisch contact op kunnen nemen, dan was het de wereld uitgeweest!!)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Noppert op 08-08-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gambler99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 19:20

Het was ook niet de bedoeling om dit op Bokt uit te vechten, we wilden mensen alleen maar waarschuwen. Dat u zelf met de details komt heeft u aan uzelf te wijten. Dat is niet onze bedoeling geweest, zoals aangegeven in onze vorige reactie.

Het zit ons inderdaad heel hoog waardoor we een account hebben geopend. Wij willen absoluut niet dat andere mensen hetzelfde mee maken. Vandaar deze waarschuwing.

Mijn zwager heeft het zeker te weten gecorrigeerd in het telefoongesprek.

Wij hebben via de mail gereageerd, omdat wij geen vertrouwen meer hebben in de mondelinge overeenkomsten die wij met u sluiten. Aangezien onze boeking ook mondeling is gegaan en het telefoongesprek wordt verdraaid.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:01

Ik heb deze ervaring absoluut niet.
Ben een aantal keer bij " Peelhoven" op vakantie geweest, nooit problemen gehad met boekingen.
Hier dus een positieve ervaring.

Franka, we komen echt echt echt nog een keertje!! Maar erg hectisch en druk hier.
Misschien voor of najaar 2012? :)