) en het schijnt erg goed te werken.Aangezien zowel poon als ik ENORM last hebben van steekbeesten en allerlei ander vliegend spul (het is zelfs zo erg dat ik erover zit te denken om een andere stal te zoeken
) ben ik aan het rondkijken of er misschien toch een oplossing voor ons is. Ik weet niet of er dit jaar meer dazen etc. zijn dan andere jaren, maar het is nog nooit zo erg geweest
En verder word ikzelf meer allergisch naarmate de tijd vordert 
Nu wil ik voor mezelf wat proberen met DEET in, schijnt te werken.
Maar wat voor poon? Hoe zit dat met die Endure? Ik vind het moeilijk om er info over te vinden .. Is het wel makkelijk in Nederland/België te verkrijgen en is het echt de moeite? Want goedkoop zal het vast niet zijn ...
Ik ben in een oud topic terechtgekomen en daarin vond ik het volgende:
Citaat:Ik heb vandaag de ingrediënten voorgelegd aan mijn DA en hij raadde het af om dit spul te gebruiken, vanwege Cypermethrin en Pyrethrins.
Deze 2 stoffen zullen de leverwaarden (o.a. GGT als ik het goed onthouden heb) van het bloed doen stijgen, aldus mijn DA.
Dus met andere woorden: op termijn zal het lichaam moeite krijgen met afvoer van afvalstoffen. En krijg je een paard met allerlei vage klachten.
Dat er schadelijke stoffen in dit spul zit, staat ook heel juist op de fles, meen ik me te herinneren?
Citaat:Wij verkopen Endure nu voor het 3e (zomer)jaar en zijn er met al onze gebruikers erg tevreden over. Er mag (helaas) niet actief mee geadverteerd worden omdat de samenstelling niet een nederlandse goedkeuring heeft. De dealers die het openlijk aanbieden risceren dan ook een boete, maar ik heb het idee dat er niet zo nauwkeurig op gelet wordt.
Het aanbrengen van Endure is wel heel belangrijk om dit goed te doen. Je moet het product TEGEN de haren insprayen. Dan kan het een filmpje leggen tussen de huid en de haren en zo verspreid het product zich over het hele paard. Mogelijk dat er ervaring is met pipetjes met anti-vlo voor honden, dit werkt zo'n beetje op dezelfde manier. Een paard is wel een beetje groter dan een hond en kan ook zweten (dit houd dan de 'uitloop' over de huid van het paard tegen op die plekken), daarom het product verstuiven over een groter oppervlak, anders komt het niet op het gehele paard.
Omdat je eerst dat filmpje moet aanbrengen is het nodig dit de eerste malen een paar keer achter elkaar te doen, zeg 1 x per 2 a 3 dagen. Daarna om de 8-10 dagen 'bij' sprayen. Het is ongevoelig voor zweet en er moet wel heel veel regen vallen wil dit prodect zichzelf 'wegwassen'
Het is inderdaad vrij prijzig, wij verkopen het bijna nooit als gewone vliegenspray. Waar wij het heel veel voor verkopen is aan eigenaren van paarden met zomereczeem. Dit middel houdt dat rottige mugje 100% op afstand waardoor paarden die hiermee behandeld zijn gewoon weer in de weide kunnen lopen zonder bescherming en ook niet meer schuren.
Wij zeggen altijd dat het een afweging moet zijn. Je kunt een eczeempaard ook onder een speciale deken zetten en als dit goed werkt heb je de Endure niet nodig. Dan is een deken goedkoper.
Het gaat hier om speciale gevallen, bijv. merries met veulen waarbij deze de dekens steeds kapot maken, of paarden die in groep lopen en waarvan andere paarden de deken stuk maakt.
Ook zeer extreme gevallen die toch nog schuren ook al hebben ze een deken op kunnen hiermee geholpen worden. Wij leveren ook al voor 2 jaar aan een grote paardenkliniek die Endure voor de hele zware eczeem gevallen weer doorverkoopt.
Als je bijv. op vakantie met je paard zou gaan in de zomer naar een zeer bosrijke omgeving dan is deze uitgave nog wel te overwegen, tenslotte wil je een fijne vakantie met je paard hebben![]()
@... Ik ben het niet eens met de uitspraak van je DA. Wij krijgen van onze DA vaak patienten doorgestuurd die alles al geprobeerd hebben tegen zomereczeem en deze paarden knappen er zo van op! Daarbij leveren wij ook aan een aantal grote paardenklinieken, zij zullen dit toch niet bij ons bestellen als het zo gevaarlijk is als je DA beweert.
Google maar eens naar 'Endure' en/of 'Farnam' dan kun je zelf alle lovende recenties erover lezen.
Er is echt maar een nadeel aan dit product; de PRIJS!![]()
Maar dat komt omdat er dure grondstoffen in dit product gebruikt worden.
Daarbij nog even opgemerkt dat als je 1x in de 8 a 10 dagen sprayt je veel langer met deze fles doet dan een liter vliegenspul voor € 17,= wat na een week al weer leeg is en toch niet werkt...
Dus ja, dan ben ik toch al wel huiverig moet ik zeggen ... als het zo gevaarlijk lijkt te zijn (al is het weer: de ene zegt van wel, de andere van niet). Hoe zit dat tegenwoordig? Is daar al meer over bekend?
Pony heeft zomereczeem dus als het ook die mugjes op afstand houdt zoals gezegd zou dat ideaal zijn. Dan heb ik het geld er graag voor over, als het hem echt helpt ... Maar is dat ook zo? Door zijn ZE is hij ook gevoeliger op de huid enzo .. Zijn er geen bijwerkingen? Ben ik toch wel huiverig voor moet ik eerlijk zeggen

Vandaar dit topic, alle ervaringen (en eventuele verkoopadressen) zijn welkom
,ik koop het niet meer in ieder geval,overtuiging van werking van dat spul 0,0...