Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
salome_maybe schreef:Met de trailer naar een andere plek gaan en daar lekker buiten rijden. Zo weet ze niet hoe ze terug moet komen en zal jou moeten leren vertrouwen. Ze vertrouwd jou nu totaal niet en wil zo snel mogelijk naar een vertrouwde omgeving terug
Ik woonde in het zuiden van het land en reed ergens in noord-Drenthe. Op het moment dat ik een pad indraaide dat zuidelijk ging, gaf ze gas bij! Niet weten waar huis is, jaja....... ElanII schreef:Dat je iedere keer terug bij af bent, is toch echt je eigen schuld hoor. Klinkt hard maar zo is het wel. Vergelijk het maar met een onhandelbaar kind dat net zo lang gaat gillen tot die zijn zin krijgt. Jij doet met je paard eigenlijk hetzelfde als de ouders van dat onhandelbare kind.
Mijn paard wil ook niet alleen naar buiten maar aangezien ik nooit iemand meekrijg, zal hij toch echt wel moeten. Hij kan gillen en lopen klieren wat hij wil, maar ik ben echt de baas en als ik zeg dat we naar buiten gaan, dan gaan we naar buiten. Overigens las ik een goede tip jaren geleden al hier op Bokt van iemand die ook zo'n paard had, dat ging stil staan en niet meer vooruit te branden was. Zij ging gewoon stil staan met hem, maar zolang hij niet vooruit wilde moest hij nageven. Vooruit was ontspannen, lange teugel, niet vooruit was dus nageven. Twee keer heeft zij op ongeveer dezelfde plek gestaan, zelfs kwamen er mensen vragen of ze een pizza moesten bestellen voor haar, kan je nagaan dat ze daar een hele tijd gestaan heeft. Daarna was het over met de fratsen en was hij gewoon braaf. Wat zij kan, kan jij dus ook. Gewoon gaan met die banaan en geen streken meer dulden.
Succes en veel buiten rijd plezier.
Ash_ schreef:ikke schreef:Rijst als eerste de vraag: wat is er op deze stal anders dan op de vorige stallen waar je hebt gestaan?
Ik denk dat het probleem ligt bij zijn verleden. Bij de vorige eigenaar is hij veel verhuisd en bij mij is dit ook zijn 2de stalling. Miss is hij bang niet meer terug te keren
Ash_ schreef:Met een ander paard erbij blijft hij trouwens ook heel onrustig.
Ash_ schreef:Ik geef er ook niet aan toe. Als hij zich zo gedraagt rijd ik gewoon door met hem ook als hij helemaal bezweet is maak ik mijn ronde gewoon af. Maar het moet naar mijn idee ook anders kunnen dan hoe het nu gaat en gewoon een relaxt rondje kunnen rijden.
Ash_ schreef:Mocht hij niet omkeren is hij heel onrustig en al heel snel in het zweet omdat hij zich zo druk maakt. Vaak leg ik me er dan bij neer dat het gewoon niet gaat met hem.
Ash_ schreef:Ik bedoel hier meer mee dat ik na afloop van de buitenrit (dus niet tijdens, ik ga dus niet terug omdat hij dan heeft wat hij wilt) me er soms bij neer moet leggen dat het gewoon weer bijna niet ging om ontspannen te rijden en dat ik de keer erop er eerst 3 keer over na denk of ik uberhaupt wel naar buiten moet gaan met hem.
Ik heb indd les maar tijdens de les (in de bak) is er over het algemeen hier niks van te zien. Maar mogelijk ben ik wel meer gespannen indd tijdens de buitenrit. Ga ik in de gaten houden.