Hoeveel zou jij betalen voor dit ruiterkamp? (advies gevr)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Hoeveel zou jij betalen voor dit ruiterkamp? (advies gevr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 10:58

Omdat ik met enkele vrienden erover na zit te denken om een ponykamp te organiseren in de meivakantie volgend jaar, maar het nog in het brainstorm-proces zit, de volgende vraag:

Hoeveel zou jij/je ouders willen betalen voor het volgende:

Ponykamp met eigen pony's/paarden.
Maximaal 22 deelnemers.
Leeftijd tussen de 10 en 16.
Op eigen vervoer brengen en halen (veluwe dus vrij centraal).
Van maandag tot zaterdag (5 nachten, 6 dagen)
Volle verzorging van pony: ruime box (paard kan de gang in kijken door luikje, verder 3 dichte wanden) en minstens 5 uur weidegang (mogelijk om pony/paard snachts buiten te laten, in overleg), hooi, stro, sportbrok (wil je ander voer, zelf meenemen) er word uitgemest, paarden worden buiten gezet, veel toezicht, spuitplaats, binnen en buitenbak, paardenkliniek (voor noodgevallen) zeer dichtbij en goed contact mee.
Volle verzorging van ruiter, fijne accomodatie met genoeg schone douches, keuken waarin iedere avond afwisselend word gekookt, slapen boven de paarden in 3 kamers.
Volledig dagvullend programma, met schitterende buitenritten over de veluwe (waarbij we geen wegen oversteken, dus erg prettig), begeleiding die het gebied goed kent en dus de mooiste plekjes kan laten zien, kampvuren, dropping, griezeltocht, BBQ, zwemmen in binnen en buitenbad, springlessen, dressuurlessen, spelletjes met en zonder paarden, klein beetje theorie (zoals anatomie, je wilt ze toch wat meegeven he ;-)), vliegenspray maken en meenemen, afsluitende wedstrijd voor als de ouders ze komen halen (met protocollen en prijzen natuurlijk), schriktraining, etc.
5 personen volwassen leiding waarvan 3 Orun instructrices (basis, basis en 3de fase), ieder in bezit van rijbewijs, EHBO aanwezig, verzekering ongevallen aanwezig (vergelijkbaar met verzekering die maneges hebben voor hun lesklanten), trailers aanwezig (wederom voor noodgevallen), jaren ervaring in begeleiden kampen aanwezig.

Zou je je zoon of dochter meesturen (natuuurlijk ;-))? zo nee, waarom niet?
Wat zou je willen betalen? En waarom?
Minder?
300?
320?
340?
360?
380?
400?
420?
440?
460?
Meer?

Nogmaals, het is slechts een brainstorm sessie.... Heb alleen jullie hulp nodig, als mening van buitenstaander!

Revanches

Re: Hoeveel zou jij betalen voor dit ruiterkamp? (advies gevr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:03

Eventueel zou je dit alles wat aantrekkelijker kunnen maken door bijv. ook nog een dagje een gastles te organiseren door een bekende ruiter/amazone.

En hoe staat het met de huur van de accomodatie? Of ben je zelf eigenaar van zo'n accomodatie?
Vaak gaat daar het grootste deel van het totale bedrag naar toe.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:08

Als je met je met je eigen pony komt en dus geen pony van het bedrijf hoeft te huren, zou ik als ouder voor een ponykamp zo'n E 40,- per dag echt max vinden, keer vijf dag dagen dus E 200,-. :)

Het programma klinkt best leuk, maar ik zou er toch niet snel voor kiezen alleen al omdat er maar 5 uur per dag weidegang beschikbaar is.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 07-08-11 11:18, in het totaal 8 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:09

Vind 300 al aardig veel geld :o

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:26

Revanches schreef:
Eventueel zou je dit alles wat aantrekkelijker kunnen maken door bijv. ook nog een dagje een gastles te organiseren door een bekende ruiter/amazone.

En hoe staat het met de huur van de accomodatie? Of ben je zelf eigenaar van zo'n accomodatie?
Vaak gaat daar het grootste deel van het totale bedrag naar toe.

Klopt, de accomodatie wordt gehuurd. Je zit dus aan een bedrag vast voor overnachting paard en ruiter per dag. 40 euro per dag is dus niet redelijk (andere reactie), daar vind je niets voor. Heb even op sites gekeken van manegebedrijven met dezelfde dagen/tijden/programma/faciliteiten en ik kwam zelf niet op bedragen onder de 300 uit, voor eigen pony's, er word met gemak de 400 gehaald hier en daar.

Gastles door bekende ruiter/amazone, is vooral voor ruiters boven de 15 interessant. Bovendien kom je dan algauw op een bedrag van 500 euro uit (lotje schoots) voor 2 uurtjes, en daar zou je dan je 22 ruiters in moeten stoppen? We hebben eraan gedacht hoor, daar niet van, maar dan schiet het eten de hele week erbij in hahaha!
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 07-08-11 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:28

Elanor schreef:
Als je met je met je eigen pony komt en dus geen pony van het bedrijf hoeft te huren, zou ik als ouder voor een ponykamp zo'n E 40,- per dag echt max vinden, keer vijf dag dagen dus E 200,-. :)

Het programma klinkt best leuk, maar ik zou er toch niet snel voor kiezen alleen al omdat er maar 5 uur per dag weidegang beschikbaar is.

Het zijn 6 dagen. Bovendien betaal je niet voor de kale accomodatie (dan zou je idd op 45 per dag uitkomen), maar ook voor de verzorging, , voer voor het paard, de lessen, het 'personeel', de verzekering, de veiligheid en het eten en drinken.
Weidegang voor bijvoorbeeld een hele dag is voor 22 vreemde pony's en paarden (plus 5 leiding paarden, dus 27) onmogelijk te vinden, hier zijn 5 weilanden die nog onderverdeelt kunnen worden met schriklint. Maar dan zit je nog vast aan rouleren.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:32

Overigens waardeer ik jullie mening hoor, en ik doe er echt wel wat mee _/-\o_

Voordat iedereen denkt dat ik me alleen maar ga verdedigen, tis meer dat we er wat dat betreft al wat info over hebben ingewonnen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:34

Ik vraag me af of je het wel zou doen, ieder moet dus eigen paard/pony meenemen en dan zit je met een vrij jonge leeftijdscatagorie die ook nog eens moet zien te bewijzen dat zijn/haar paard of pony goed in bedwang te houden is en tegen de andere paarden zich netjes gedraagt.

En als je je eigen paard mee moet nemen zou ik 250 echt wel max vinden, omdat het maar om 6 daagjes gaat en ook voor je eigen paard moet zorgen.
Een gewoon ponykamp met dezelfde activiteiten en waar je geen eigen paard bij nodig hebt, betaal je al tussen 300 en 400 euro voor voor 7 dagen (6 nachten).

Maar goed, verder zou ik dit wel aantrekkelijk vinden om naar toe te gaan omdat er een leuk programma op staat, al dan niet naar de prijs gekeken. :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:37

Gowlan schreef:
Ik vraag me af of je het wel zou doen, ieder moet dus eigen paard/pony meenemen en dan zit je met een vrij jonge leeftijdscatagorie die ook nog eens moet zien te bewijzen dat zijn/haar paard of pony goed in bedwang te houden is en tegen de andere paarden zich netjes gedraagt.
)

daar heb je absoluut een punt. Is ook iets waar we het over hebben/hebben gehad. In het verleden altijd eigen ponies en paarden mee gehad van mede-leiding, welke een manegebedrijf heeft. maar ook dan weet je totaal niet wat je krijgt. Ze moesten altijd rij-ervaring opgeven, maar of dat naar waarheid gebeurde.....

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:44

Ik zou mn dochter (als ik die zou hebben), wel meesturen. Klinkt allemaal zeer veilig en verantwoord en dat is ook wat waard! Genoeg gediplomeerde leiding, afwisselend programma, goede verzorging, weidegang krijg je ook maar bij zeer weinig kampen, goede locatie, lessen... mja, zou er wel zeker 60 euro per dag voor over hebben: 360,-. Het is een dagvullend programma, er zijn constant mensen met jouw kind bezig, vrijwillig of voor een hongerloontje neem ik aan? Waar vind je die nog tegenwoordig? Leuk idee in elk geval..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:47

Bonita_Bon schreef:
Gowlan schreef:
)

daar heb je absoluut een punt. Is ook iets waar we het over hebben/hebben gehad. In het verleden altijd eigen ponies en paarden mee gehad van mede-leiding, welke een manegebedrijf heeft. maar ook dan weet je totaal niet wat je krijgt. Ze moesten altijd rij-ervaring opgeven, maar of dat naar waarheid gebeurde.....

Ja klopt, zo ging ik een tijd terug met een vriendin op buitenrit en die had 5 jaar rijervaring..
Het duurde al een eeuw voor zij er eenmaal aangesingeld en met beugels op maat op zat, waarna zij buiten het paard niet eens door kon laten lopen en omdat de mijne in zijn achteruit ging wilde zij omkeren en terugrijden.
Heb haar steeds stukjes laten omdraaien om terug te gaan waarna ze van mij stil moest staan, ik 2 takken heb afgebroken als zweepje zodat ik toch iets meer te zeggen had, omgedraaid en voor haar uit gedraafd waarna haar paard gewoon super braaf mee ging.

Na ruim een half uur niet verder dan het pad richting het bos te zijn gekomen, ging ze uiteindelijk toch mee vooruit en heb ik haar zelfs in galop mee gekregen.
Het is niet dat ze niet kon stappen/draven/galopperen, maar ze vond het gewoon wat eng en had eigenlijk alleen vertrouwen in haar verzorgpony volgens haar. (Terwijl ik daar ook toen mee ben geweest, en ernaast is ze niet zozeer bang maar erop heb je wel momenten waarop je merkt dat ze dat wel is..)

En zij reed dus al 5, bijna 6 jaar..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:50

Ik zou als ik nog een paar jaar jonger was geweest, niet voor zo'n kamp kiezen. Waarom niet? Omdat de pubers tussen de kinderen zitten, en de kans dat het niveau veel verschilt is dan ook redelijk groot naar mijn mening. Ik zou eerder kiezen voor leeftijdscategorieën 10 - 13 en 13 -16.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:57

waar gaat het je om, om er zelf ook wat aan over te houden neem ik aan?
Dan zou ik zeggen, kijk gewoon wat je kwijt bent aan kosten (accomodatie, eten/drinken, materialen voor dit programma enz enz) en gooi daar bovenop wat jullie er per persoon aan over willen houden.
Waar kom je dan op uit?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:00

de kampen waar ik vroeger altijd heen ging hadden ook altijd 'de oudere' en 'de kleintjes', je hebt wel eens een strubbelingetje maar als je een beetje kundige leiding hebt blijft het daarbij. Vroeger en nu tijdens de kampen nooit problemen mee gehad, leeftijden lagen zelfs nog verder uit elkaar (7 tot 16) dus 10 tot 16 is een bewuste keuze. Maar dank voor je mening, ik neem alles mee in onze brainstorm sessie ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:02

Ik vind 300 per combinatie een nette prijs voor dit kamp.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:02

opisop_shop schreef:
waar gaat het je om, om er zelf ook wat aan over te houden neem ik aan?
Dan zou ik zeggen, kijk gewoon wat je kwijt bent aan kosten (accomodatie, eten/drinken, materialen voor dit programma enz enz) en gooi daar bovenop wat jullie er per persoon aan over willen houden.
Waar kom je dan op uit?

eigenlijk is het enige waar het om gaat: een leuke week (nostalgie) waarbij we zelf niet in het rood komen te staan, dus dat ons (leiding) eten, stalling, benzine, voorbereidingen en slaapplaats uit de kosten zijn.. Er echt aan verdienen is geen optie, dan zouden de kosten enorm oplopen. En als je alle kosten bij elkaar optelt kom je algauw op een X bedrag uit, vandaar dat ik mening vraag wat mensen ervoor WILLEN betalen. Want die dneken vaak niet "goh ze moeten een accomodatie huren en gediplomeerd personeel versieren om mee te gaan, etc"
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 07-08-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:03

Sonja schreef:

dankje, we nemen alles mee in ons overleg. Heb je nog complimenten of kritiek over het programma?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:03

mijn lesgeefster geeft dressuurstages voor ik geloof 180 euro voor 5 dagen en het is slechts 25 euro om een opgestrooide stal bij te huren, dus hooi en krachtvoer is zelf mee te brengen, stallen mesten is ook zelf te doen, maar behoort tot de dagplanning. ze krijgen een uur individueel dressuurles, 1 goepsles, theoretische voorbereiding voor hun brevetten en kans om een kür te maken op hun eigen niveau. kinderen blijven 4 nachten intern dus maaltijden zitten er ook in...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:06

Kijk eens wat ze bij de KNHS kampen vragen en er voor bieden.
Ook niet goedkoop, maar wel 2 uur per dag les (afh. vd discipline verschilt prijs overigens).
En het kamp wat ik heb gedaan, waren goede gedegen instr. en ook verder leerzame lezingen.
(menkamp was dat overigens, 's avonds konden wij op eigen gelegenheid het bos in, waren allemaal
volwassen, dus tja...)

En even bij andere kampen kijken wat die kosten? Voor een week?

Hoevaak per dag mag iemand op jouw kamp lessen?
Ga je de eerste dag, beginnen met een dressuur les en mensen indelen op niveau? en leeftijd?
Dan weet je tenmiste wat je in huis hebt aan paarden en ruiters.
En kunnen die paarden van die mensen dat aan?
Ongetraind paard kan je dat niet aandoen, ineens 2 x per dag flink aan de bak of elke dag zo'n buitenrit van paar uur.
Dus denk dat je het programma strak in elkaar moet zetten.

Ik ging wel eens mee als begeleiding op een ponykamp in groot kamphuis en waren pony's van daar, dan koste het voor 6 dagen 5 nachten 250 euro meen ik.
Ouders moesten kinderen halen en bregen, begeleiding met paarden activiteit kwam van de manege daar.
De rest moesten wij doen, wij waren vrijwilligers..

Wat jullie zelf weten.. is hoeveel de huur van de accomodatie kost..
Die moet je zowie zo terug hebben.
Dan nog verbruik van de paarden (ruwvoer, bodembedekking, brok etc.)
Dan nog verbruik van je gasten (drinken, eten, etc.. ontbijt, middag eten, avond eten, tussendoortje etc)
Wat heb je nodig verder, wat je nog niet zelf hebt voor het kamp, wat je nog aan moet schaffen?
Zijn jullie er al uit wat jullie zelf aan week hard werken over willen houden?
En hoe is de verdeel sleutel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:08

Bonita_Bon schreef:
Sonja schreef:

dankje, we nemen alles mee in ons overleg. Heb je nog complimenten of kritiek over het programma?

Nee eigenlijk niet, het is wat je mag verwachten van een volledig verzorgd ruiterkamp. Ik ga er overigens van uit dat er minimaal 1x per dag goed kesgegeven wordt en dat de andere keer rijdn een rit oid is.
Enige wat opvalt is de rdelijk zware begeleiding, maar dat is vast een welverwogen keuze. Hij klinkt mij wat duur in de oren.
Prijsadvies heb ik gekoppeld aan wat wij zelf vragen, nl 240 euro met 1 overnachting minder.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:18

Dank sjolvir. even reactie op jouw zeer uitgebreide en nuttige post!!

Sjolvir schreef:
Kijk eens wat ze bij de KNHS kampen vragen en er voor bieden.
Ook niet goedkoop, maar wel 2 uur per dag les (afh. vd discipline verschilt prijs overigens).
En het kamp wat ik heb gedaan, waren goede gedegen instr. en ook verder leerzame lezingen.
(menkamp was dat overigens, 's avonds konden wij op eigen gelegenheid het bos in, waren allemaal
volwassen, dus tja...)dit zijn kids dus geen lezingen of ongebeldi het bos in, maar spelletjes, lessen en allerlei ac tiviteiten als zwemmen, kampvuur, verkleden etc

En even bij andere kampen kijken wat die kosten? Voor een week?nagekeken en vergeleken

Hoevaak per dag mag iemand op jouw kamp lessen? 1 maal per dag, iedere dag behalve de laatste dan enkel dauwtraprit en wedstrijdje, in kleine groepjes, maximaal 5,
Ga je de eerste dag, beginnen met een dressuur les en mensen indelen op niveau? en leeftijd? uiteraard, we maken een schatting van te voren, afhankelijk vaan rijervaring, leeftijd en paard
Dan weet je tenmiste wat je in huis hebt aan paarden en ruiters. eventueel wisselen waar nodig is
En kunnen die paarden van die mensen dat aan? van te voren aangeven dat het paard minstens 2 uur rijden op een dag aan moet kunnen, word gelet op welzijn van de paarden, er zijn op de locatie 3 ponys aanwezig met prima conditie waar we gebruik van mogen maken als er onverhoopts een paard kreupel of te moe zou zijn
Ongetraind paard kan je dat niet aandoen, ineens 2 x per dag flink aan de bak of elke dag zo'n buitenrit van paar uur. exact
Dus denk dat je het programma strak in elkaar moet zetten. klopt, gelukkig is enkele jaren (12) in het begeleiden van kampen aanwezig

Ik ging wel eens mee als begeleiding op een ponykamp in groot kamphuis en waren pony's van daar, dan koste het voor 6 dagen 5 nachten 250 euro meen ik. bij ons enkele jaren geleden ook, alleen als je een eigen paard mee wilde nemen kostte dat stalling per week extra, net als bij kampen als www.roosberg.nl, www.bossehoeve.nl en www.deripseruiters.nl, ieder rekent extra kosten voor meebrengen eigen paard
Ouders moesten kinderen halen en bregen, begeleiding met paarden activiteit kwam van de manege daar.
De rest moesten wij doen, wij waren vrijwilligers.. deden wij ook altijd

Wat jullie zelf weten.. is hoeveel de huur van de accomodatie kost..
Die moet je zowie zo terug hebben.
Dan nog verbruik van de paarden (ruwvoer, bodembedekking, brok etc.)
Dan nog verbruik van je gasten (drinken, eten, etc.. ontbijt, middag eten, avond eten, tussendoortje etc)
Wat heb je nodig verder, wat je nog niet zelf hebt voor het kamp, wat je nog aan moet schaffen?
Zijn jullie er al uit wat jullie zelf aan week hard werken over willen houden? we doen het allen nagenoeg vrijwillig, als we zelf maar niets bij hoeven te leggen aan ons verblijf, dit omdat we het gewoon ontzettend leuk vinden om te doen
En hoe is de verdeel sleutel?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:25

tja dan blijf ik erbij, kijk wat jullie kwijt zijn aan kosten en leg dat hier eens neer en vraag ons dan nog eens of we het er voor over zouden hebben?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:26

De vraag is dan vooral wat kost je accomodatie en ie het dan nog mogleijk om het rond te krijgen.

Ik zou zeggen veel succes en veel plezier als het lukt, want ponykamp begeleiden is erg leuk,
weet ook ik uit ervaring, maar ook errrruuugggg vermoeiend...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:27

Sjolvir schreef:
De vraag is dan vooral wat kost je accomodatie en ie het dan nog mogleijk om het rond te krijgen.

Ik zou zeggen veel succes en veel plezier als het lukt, want ponykamp begeleiden is erg leuk,
weet ook ik uit ervaring, maar ook errrruuugggg vermoeiend...

true, 16 uur achter elkaar slapen als je terugkomt is opeens niet zo gek...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:30

Sonja schreef:
Bonita_Bon schreef:

Nee eigenlijk niet, het is wat je mag verwachten van een volledig verzorgd ruiterkamp. Ik ga er overigens van uit dat er minimaal 1x per dag goed kesgegeven wordt en dat de andere keer rijdn een rit oid is.
Enige wat opvalt is de rdelijk zware begeleiding, maar dat is vast een welverwogen keuze. Hij klinkt mij wat duur in de oren.
Prijsadvies heb ik gekoppeld aan wat wij zelf vragen, nl 240 euro met 1 overnachting minder.

ja de zware begeleiding is idd een weloverwogen keuze, ivm verantwoordelijkheden. Duur is het niet, iedereen wil uit de rode cijfers blijven maar vragen er verder niets voor (enkel kost en inwoning ;-))